Ik kom er niet meer uit :(

• Topicstarter Topicstarter shaan
  • Startdatum Startdatum
S

shaan

Guest
Hallo, Een week geleden heb ik na een beetje rondzoeken op dit forum een Wakera Dragonfly #4 -1 gekocht. Ik begon met afstellen maar dat lukte niet echt :( zodra ik omhoog vlieg gaat de helicopter alle kanten op. de eerste dag was de flybar blade rod al gebroken. Toen heb ik direct nieuwe onderdelen besteld, reserveonderdelen. een paar dagen later ging ik binnen vliegen en het ging al iets beter. Ook had ik een simulatiekabel gekocht maar het bleek dat ik deze niet op de computer kon aansluiten. Nog steeds lukt het me niet om de helicopter goed af te stellen. Ik besloot een keer buiten te gaan vliegen maar dat ging al snel mis. "oeps iets te hoog! Oeps hij gaat helemaal naar rechts!" En voordat je het wist lag hij al weer op de grond. Nu is dat ding waar de wiekens aan vast zitten gebroken. Ja, die had ik natuurlijk net weer niet ingekocht :mad:. Weer 3 dagen wachten.:sleepy: Daarom heb ik hier een paar vragen:

Heb ik wel voor de goede helicopter gekozen?
Hoe stel ik de helicopter goed af?
Is het normaal dat de helicopter niet recht blijft zodra hij los komt van de grond? (ook als hij goed afgesteld is?)
Welke onderdelen moet ik inkopen? (Welke onderdelen gaan snel kapot?)
Moet ik binnen beginnen met vliegen of buiten?
Hoe kan ik die simulatie kabel aansluiten op mijn pc als ik die poort niet heb?
Hoe vast moet ik de wiekens zetten?
Wat is trainingskruis en hoe werkt het?
Hoe kan ik goed leren vliegen? (vliegclub is niet in de buurt)
Is het normaal dat ik zovaak crash?
Hoe zorg ik ervoor dat ik minder vaak crash?
HOE LEER IK EEN HELICOPTER LANGER DAN 8 SECONDEN IN DE LUCHT TE HOUDEN???

Alvast bedankt voor alle antwoorden :thumbsup:

Kort gezegd, (ben ook begonnen met dat ding), practice makes perfect!

Qua afstellen, er loopt een groot 4-1 draadje, staat zo'n beetje alles in. Belangrijkste, zorgen dat je paddles goed staan en je stang even lang.

Verder, stel grenzen, pak 4 stoeptegels, kom je daar buiten. Landen. Ping pong bal setje eronder is ook aan te raden. Optillen zodat die wat lichtjes worden en dan op de plek houden. Gewoon tegen grondeffect leren sturen. Na een stuk of 10 keer gaat het steeds beter en kun je wat hoger etc gaan. Kleine stapjes, niet meteen gas vol open en zeggen, oeps hij ging wat hoog... Das gewoon stom ;)

Hoi Shaan,

Ik ken je heli niet, dus of hij geschikt is kan ik niet beoordelen.

Maar het is normaal, dat een heli, goed afgesteld of niet, alle kanten uit wil, als je nog niet kan vliegen.
Dus als consequentie is het normaal dat je iedere 8 seconden gaat crashen, als je niet serieus afstapt van het idee dat de heli zichzelf vliegt.
Welke onderdelen je in moet kopen, ach, dat vertelt je heli je zelf wel als ie weer eens tegen de grond geklapt is.....

En u op een serieuze noot:
Probeer, of er nu een club in de buurt is of niet, erachter te komen of er helivliegers in je omgeving zijn die je kunnen helpen. Dat scheelt echt. Wat dat betreft is het niet handig om te zeggen dat er geen club in de buurt is, en is het wél handig om te vermelden waar je ongeveer zit, zodat er mogelijk mensen zich melden die je verder kunnen helpen.
Wat je computer en sim betreft, daar kan ik je uiteraard niet mee helpen, daar heb ik geen verstand van.
Een trainingskruis, daar zijn wel plaatjes van te vinden hier op het forum. Je ziet het vanzelf hoe dat werkt. Het komt neer op een kruis van carbon staafjes onder het landingsgestel, met op de uiteinden pingpongballetjes tegen het haken.
Als er niemand blijkt te zijn die je kan helpen, en je krijgt je Sim ook niet aan de gang, dan is er maar een oplossing, en dat is hééééél voorzichtig beginnen met oefenen, liefst binnen, met het kruis eronder, en vooral in het begin, absoluut zo laag mogelijk blijven.

Groet, bert

Laatst bewerkt:
Ik zal eens proberen om een paar vragen te beantwoorden.
- de heli is goed om mee te beginnen, maar alle begin is moeilijk.
- elke heli heeft een afwijking, vooral laag bioj de grond (groneffect, komt door de luchtverplaatsing)
- een trainingskruis is een hulpmiddel met vliegen bij de grond. plus het helpt een beetje bij een crash om de heli rechtop te laten crashen
- Leer eerst eens te hooveren met het kruis, laag bij de grond. De bolletjes moeten nog net de grond raken.

Zo leer je wat de heli doet zodra je gas geeft en hoe je moet tegensturen.
Lukt dat een beetje (dus je weet ongeveer hoe de heli reageert en hoe je tegen moet sturen) probeer dan om de heli in 1 keer een metertje boven de grond te trekken.

en voor de rest (voor nu dan) VEEL OEFENEN.

pas na een vlucht of 10 krijg je hem een beetje onder controle. (met de nadruk op een beetje)
Het is wel te doen om het zelf te leren, maar makkelijk is een heli niet.......

Met de Dragonfly kan je prima het gevoel krijgen maar buiten vliegen kan alleen als er heel weinig wind is. Een goede afstelling is hierbij al van levens belang.

Lees vooral de tips en tricks in het onderstaande draadje, er zal je veel duidelijk worden. Verder is het veel oefenen :)

dragonfly-04-topic-verzamel-alle-info-en-vragen-hie

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, bedankt voor alle reacties. Hier kan ik iets mee doen (Y)

Back