Ik kon het niet laten, ziehier mijn 2de heli...

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Cornholio, 31 mrt 2005.

  1. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Ik kon het echt niet laten, het heli virus heeft toegeslagen (en die airwolf is zo verdomd mooi :D ). M'n tweede heli en ik heb zelfs nog nooit gevlogen :roll: :p

    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5966641289

    Willen de kenners wat commentaar geven? Ik denk, met de prijs in gedachte, een goeie deal gedaan te hebben. (+ $31 verzendingskosten)

    Nu snel even alle draadjes over micro's doorlezen...

    Greetz
     
  2. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Wat wil je horen?
    Ik vind hem mooi, en zeker niet duur.
    De kunst met dit is altijd............hou je hem ook mooi en niet duur :wink:
     
  3. stevenverver

    stevenverver

    Lid geworden:
    26 dec 2004
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Tienhoven Ut
    't Is een Hummingbird V2, de voorloper van de V3 en de Elite. Er zijn aardig wat mods beschikbaar om die V2 beter te laten vliegen, op runryder staat daar aardig wat info over.
     
  4. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Code:
    Everything but the 9.6V charger is included. 
    Jammer geen lader maar die kan je denk ik zo ergens in nederland bestellen...

    Ik denk dat je een goede aankoop hebt gedaan, voor vrij weinig geld kan je nou wel vliegen. Het nadeel aan de V2 is dat je wel wat upgrades moet doen om 'm goed te kunnen laten vliegen, die tailmotor is al heel wat beter dan de standaard motor...

    Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee
    Lees dat eens door, ik heb me altijd in dat topic vermaakt

    succes ;)
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  6. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Beide draadjes in het verleden al doorgelezen, maar het is best mogelijk dat ik dat eerste nog eens doorneem...
    Wat betreft het vergelijk tss de body en patatbakjes, daar had ik al over gelezen ja, maar daar maak ik me voorlopig weinig zorgen over. Eerst zonder body vliegen (allé, of toch proberen :oops:) en dan eventueel een gewone hummingbird canopy aanschaffen. De Airwolf mag niet stuk gaan, daar vlieg ik wel mee als ik het echt kan. Of is er ergens een sterkere Airwolf body te koop voor de hummie?

    Upgrades, mmh... daar gaat het vrouwtje niet mee lachen, ik noem dat hier wisselstukken, dat klinkt goedkoper :D

    Ik ben wel van zin er een CP van te maken, hoe... dat zien we nog wel (elite/CP chassis ergens op de kop tikken ofzo).
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Oe... dan had je beter een elite FP kunnen kopen. De hummingbird V2 is niet zo ombouw vriendelijk :(
     
  8. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Het is jouw toch gelukt niet? :)

    Ik had trouwens niet de intentie om een micro te kopen, kwam dit gewoon tegen op Ebay en vond het te mooi om te laten liggen :p
    Trouwens, wat kan zo'n Elite chassis kosten... kan nooit veel zijn denk ik. BTW, is dat een volledig setje dat je kunt kopen om zo een hummie CP te maken (van een elite uitgaande)?
     
  9. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Nee Satoer heeft een Elite FP omgebouwt naar een Elite CP, niet een V2 FP naar een V2 CP
     
  10. Linh

    Linh Guest

    Ik dacht dat hij gewoon een cp versie had, niets ombouwen.. ( Dacht ik)
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dat dacht je goed ;)
     
  12. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    kan je misschien laten weten hoeveel hij uiteindelijk kost voordat hij bij je voor de deur staat.
    ik vermoed dat er er nog wat gaat bijkomen.

    100 heli
    30 verzending
    21%btw
    0.3% invoertax

    douane kost 15Euro
    ik schat dat je alles bij elkaar toch 140Euro kwijt bent.
    Laat aub iets weten.
     
  13. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb het al vaker geschreven:
    Over het totale bedrag (inclusief verzendkosten) 19% invoerrechten belasting + 0,6% douanerechten modelbouwspeelgoed + 9€ tot 15€ inklaringskosten. In de praktijk kan je gewoon 1$ = 1€ rekenen.
    Heb je meer vragen over invoerrechten / douane / belasting etc. even de zoek knop gebruiken. het is al vaker behandeld ;)
     
  14. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Héhé, hier had ik idd ook al schrik voor (douane enzo) maar de verkoper was zo vriendelijk om het pakket te markeren als "gift" en zodoende heeft het mij niks extra gekost... ja idd, hij is ondertussen al aangekomen: zat. 2 april in USA verstuurd en 7 april stonden ze hier al mee voor mijn deur!

    Er is helaas ook minder positief nieuws, de verkoper had hem blijkbaar niet goed vastgemaakt (de heli bedoel ik) in de (originele) verpakking en daardoor is het "patatbakjes" rompje al stuk, jongens dat is echt wel zeer dunne plastiek... Maar niet getreurd, er gaat één van de dagen een bestelling geplaatst worden bij hobbydeals.nl, daar verkopen ze Airwolf rompen (met retracts) en naar eigen zeggen zijn die wel stevig.

    Nu, voor ik die bestelling plaats, wat zouden jullie mij nog aanraden? Ikzelf dacht nog aan een 3s lipo pakket... nog andere (goedkope) suggesties? Betere bladen ofzo?

    (van zodra ik weet hoe ik hier foto's kan posten komen die hier te staan)
     
  15. stevenverver

    stevenverver

    Lid geworden:
    26 dec 2004
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Tienhoven Ut
    Hoi Cornholio, bel eerst even met Hobbydeals of ze die rompen ook echt op voorraad hebben, ik heb een paar keer meer dan een maand moeten wachten op spullen van ze. Bij homeflyer hebben ze ook Hummie rompjes!
     
  16. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
  17. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Heb voorlopig maar een gewoon hummingbird kapje gekocht om erop te zetten, zo'n airwolf kapje (met retracts) kost incl. verzendingskosten €91... Lijkt mij een beetje duur om domweg kapot te vliegen als beginner.

    (Maar wie weet wat Dortmund te bieden heeft :D )

    Oja, nog een vraagje want ik weet het allemaal zo goed nimeer. De hummingbird en de dragonfly zijn dezelfde heli's of niet? Zijn er nog andere hummingbird klones?
     
  18. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Ik nog maar eens... met nog enkele vraagjes (jaja Dortmund nadert en ik wil geen kat in een zak kopen ginds)

    Eerst even wat achtergrond info:

    * GWS PHA-01 als esc/mixer/gyro
    * GWS Pico F BB als nick/roll servo's
    * Century "Hummingbird High Performance" motor
    * HAT motertje op de staart

    Nu de vraagjes:

    - Ik wil er lipo's onder hangen, ik dacht aan een 3s pakket... zou dit lukken met de huidige setup?
    - Ik wil hem gaan besturen met m'n FF9, bijgevolg denk ik aan een andere ontvanger maar ik zou wel graag bij Futaba blijven. Welke (micro)ontvanger is het best geschikt ermee rekening houdend dat ik hem ook wil kunnen gebruiken op een CP microheli met een extra kanaal voor retracts (6-kanaals dus denk ik)
    - Is zo een micro-antenne aan te raden?

    - M'n roll servo werkt aanzienlijk trager (en een kleinere uitslag denk ik ook) dan de nick servo, kan dit te maken hebben met de mixing of is die servo bijna kaduk?

    En als laatste m'n vraag van m'n vorige post: Welke zijn de Hummingbird clones?

    Alle info welkom, wil vrijdag lekker shoppen in Duitsland :wink:
     
  19. boukej

    boukej Guest

    ik denk dat gws elektronica 3 lipo niet helemaal houdt
    verder: probeer je servo te smeren zoals in een ander topic (dacht: ook dragonfly poging) wordt gezegd...
    suc6!
     
  20. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Thx boukej

    Verder nog andere antwoorden... iemand?
     

Deel Deze Pagina