ik krijg mijn gyro niet afgesteld

zoals de titel al zegt krijg ik mijn gyro niet afgesteld. namelijk: ik kan wel sturen maar hij houd de staart niet recht achter de heli als hij op toeren komt, nu is het ook zo dat als ik bijvoorbeeld naar links stuur hij naar links blijft gaan en naar rechts is dat ook zo.

dit is mijn setup van de e-sky king v2.
4x 8 grams servo
1x 3100 kv motor + bijpassende regelaar ( van e-sky)
11,1 V 1000mAh 20C
1xAlign head lock gyro

ik probeer het bij mijn vriendin op zolder daar ligt namelijk goed glad laminaat dus dan kan de heli vrij glijden.

ik hoop het snel opgelost te hebben want ik wil met dit weer natuurlijk heel graag vliegen tussen het leren voor het examen door! :D

Groetjes Rowan,

Mijn eerste gedachte is dat de mix instelling niet goed staat

Als die in orde zijn, zou hij de staart wel in dezelfde positie moeten laten hangen als je niet stuurt.

Ik weet niet hoe het bij jouw gyro zit (heb zelf een picolo met een piccoboard), maar op het piccoboard kan ik sens en mix schoef verdraaien
met de mix houdt ie de staart achter zich, sens geeft de mate van gevoeligheid ( dus hoe snel hij tegen zal gaan sturen)

Ik hoop dat je hier wat mee geholpen bent...

Succes

MIX

ja ik ben hier een wel mee geholpen ja want ik heb geen mix en ik weet niet wat ik ermee moet doen of iets ik hoor dit nu voor het eerst.

kan iemand mij meer vertellen over dat mixen? ik neem aan dat ik mijn throttle moet mixen met mijn rudder ? maar hoeveel dan ?
ik vlieg met een dx7

Groetjes Rowan,

zoals de titel al zegt krijg ik mijn gyro niet afgesteld. namelijk: ik kan wel sturen maar hij houd de staart niet recht achter de heli als hij op toeren komt, nu is het ook zo dat als ik bijvoorbeeld naar links stuur hij naar links blijft gaan en naar rechts is dat ook zo.

dit is mijn setup van de e-sky king v2.
4x 8 grams servo
1x 3100 kv motor + bijpassende regelaar ( van e-sky)
11,1 V 1000mAh 20C
1xAlign head lock gyro

ik probeer het bij mijn vriendin op zolder daar ligt namelijk goed glad laminaat dus dan kan de heli vrij glijden.

ik hoop het snel opgelost te hebben want ik wil met dit weer natuurlijk heel graag vliegen tussen het leren voor het examen door! :D

Groetjes Rowan,

Hey,

heb je de gyro wel juist gemonteerd? Heb je een foto?
Het klinkt als dat de gyro idd op HH staat, echter hij zit niet op zijn kant gemonteerd (deze gyro plak je tegen de zijkant zeg maar, niet als b.v. een 401, ergens bovenop of ondertegenaan).

Succes, greetz van Aldert

Als ik op je gyro google, krijg ik een plaatje van een mooi kastje met daarin een schroefje

Door deze te verdraaien verander je de instellingen van de gyro, waardoor de staart meer of minder een kant op zou moeten gaan
Nu ben ik ook nog redelijk noob op dit gebied, maar volgens mij moet je eerst deze goed afstellen, en daarna pas in de zender bij gaan trimmen
Ik denk als je de handleiding van de gyro opzoekt dat er wel ergens moet staan wat de procedure hiervoor is.
Zo ook met je afstandsbediening, alleen denk ik niet dat je hier al in moet gaan mixen.

Bij mijn piccolo wordt dit geheel door het piccoboard (de gyro) gedaan, dus dit zal in jouw geval niet anders zijn.

Succes

Reageert de staartservo wel als je de heli om zijn as draait ?

Het kan ook best zijn dat de gyro verkeerdom werkt, in plaats van corrigeren gaat hij dan de verdraaiing verergeren.

Mixen mag niet eens bij een heading lock gyro. Hij zal de bijgemixte input herkennen als een stuurcommando, en dat wil je niet.

gyro

@Student.
om de een of andere rede kom ik er ook met dat schroefje niet uit heb ik al meerdere malen geprobeerd.

@Aldert.
mijn gyro zit zegmaar met het stikkertje en het lampje naar mijn staart toe , volgens mij hoort hij ook zo ?

@Rhelie.
ja daar reageert de gyro wel op je hoort de servo ook bewegen als je met de staart schud. er zit wel een reverse op van A naar B dalijk eens proberen wat er gebeurd als ik die omzet.

Groetjes Rowan,

gyro

ondertussen heb ik hem even ge-reversed en ik moet zeggen dat het er al iets beter uit ziet maar nu vraag ik me af hoe moet alles staan als de heli gewoon niet draaiend op de grond staat? moet de staart rotor dan neutraal staan of anders?

Groetjes Rowan,

Back