ik krijg mijn subaru niet afgesteld

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door korre, 26 apr 2004.

  1. korre

    korre Guest

    Ik heb dus sinds kort een subaru pure ten alpha 3 chasis van kyosho.
    maar ik krijg hem van geen kanten afgesteld :x ! Is er iemand die ook zo'n auto heeft(een alpha 3 chasis van kyosho dus).en kan die mij zeggen welk afstelling hij/zij heeft?
    De problemen zijn dus dat ik de motor gewoon niet draaiend kan houden, en als hij dan toch draait haalt hij zijn 50 per uur niet die hij volgens kyosho zou moeten gaan.
    bedankt iedereen die nuttige tips kan geven!! 8)
     
  2. Michiel D

    Michiel D Guest

    Mischien staat er in het boekje (of op internet) de standaart instelling van de motor, porbeer die eens.
    Als dat niet werkt moet je kijken hoe de motor staat, komt er veel rook uit dan moet je hem ietsarmer zetten, komt er (bijna) geen rook uit, dan moet je hem iets rijker zetten.
    Het kan ook zijn dat die in zijn stationair niet hoog genoeg staat,dan moet je hem iets hoger stationair zetten.
    Probeer maar eens.

    Greetz, Michiel
     
  3. korre

    korre Guest

    Heb ik gedaan, in het boekje staat dat hij 3 slag open moet voor rodatie,en dan telkens per 2tanjes armer zette, tot hij zijn snelheid bereikt. die snelheid bereikt hij dus niet en uiteindelijk staat hij te arm en valt uit...
     
  4. korre

    korre Guest

    dat woord 'tanjes' in mijn vorig bericht moest dus tandjes zijn:)
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    verdraai ook je stationaar schroef een beetje als je motor armer gaat zetten. maar zorg wel dat je auto niet uitzich zelf gaat rollen.
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Als je auto afslaat, draai de gloeiplug er eens uit...
    Als ie kletsnat is krijgt je auto teveel brandstof.
     
  7. korre

    korre Guest

    Even kleine update.
    Ik heb daarjuist nog even gereden,en hebben eens getest met de echte auto hoe snel hij gaat.teleurgesteld kwam ik teweten dat hij maar 30 gaat :( .
    dus ben ik blijven armer zetten(tandje per tandje) tot hij sneller begon te gaan. Uiteindelijk ging hij goed snel,maar toen viel de motor uit en stond hij te roken 8O niet gezond dus, direckt rijker gezet(kwart slag),toen draaide hij direckt terug kouder,maar ook weer veel te traag.
    Ik kan er niet meer aan uit ze :?

    :idea: Kan er mij mss iemand zeggen wat zijn/haar instelling is vaan een gx15 motor of een andere .15 motor,mss zit ik dan in de buurt
     
  8. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    als je even zegt of het een 1 naals of een 2 naalds is bespaar je me veel zoek werk. dus heb je een stationair (klein schroefje met veer eromheen) + grote koperen (of ander kleur) maar iig hoge, langwerpige schroef, de highspeed nedle + een lowspeed nedle (zit meestal aan de zijkant) of mis je deze laatste?

    want het hangt nogal af of het een 1 of 2 naalds is

    groeten, thomas
     
  9. korre

    korre Guest

    Hij heeft enkel een grote naald daar waar de brandstof toekomt en een kleintje met een veertje rond om het stationair in te stellen.(hoever de carburatorschuif openstaat op ralenti dus).
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien moet je het gewoon accepteren dat die niet sneller gaat, ik heb met mijn Micro al eens tegen een Pure Ten geraced en die Pure Ten was ook niet snel...

    Ik heb um nog online staan:
    http://www.debaanbrekers.com/ftp/micro_brandstof.avi

    Sommige specificaties worden namelijk al te graag overdreven.........
     
  11. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    als het dus een 1 naalds is ben ik bang dat je het idd moet accepteren dat hij niet snel is. want bij een 2 naalds kan het soms zijn dat de lowspeed te rijk staat en daardoor de auto absoluut niet snel op trekt, het kan dan zelfs zo erg zijn dat hij helemaal niet op toeren komt.... maarja, dat is bij jou niet het geval... wat je kunt proberen is hem toch nog IETS armer te zetten, maar wat je daar mee wint valt te verwaarlozen...

    groeten, thomas
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Vriend van me heeft oolk een Pure Ten Alpha, loopt toch wel wat sneller als 30 km/h.

    Je zal toch heel geduldig moeten zijn met de afstelling van je auto... 1/8 slag per keer verdraaien en goed kijken wat ie doet.

    Ik zou ook eens naar de stationair-schroef kijken, misschien dat je daar nog wat winst mee kan behalen!

    Je zal je auto ook nog moeten inrijden, dus ga er niet van uit dat je bij je tweede of derde tankje al op top-speed rijd!
     
  13. Rick St.

    Rick St. Guest

    gaat de gasschuif helemaal open?? En hoor je de auto volle toeren maken?? als je vol rijd en dat ie volgend jou 30 gaat... moet anders kunnen toch
     
  14. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    heb je hem wel ingereden?
     
  15. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    wat rc gek zegt is waar ja, had ik ook toen ik nog een noobje was ;) de gas hendel kon niet helemaal open, dit los je makkelijk op door de hefboom te verkleinen. het gashendeltje heeft meestal 2 gaatjes, je moet de gasstang dan op het onderste gaatje doen. dan is een kleinere beweging meer gas geven, maar kan je wel vol gas gaan.

    groeten, thomas
     
  16. korre

    korre Guest

    Hij is 1liter gerodeerd op 3toeren open,hij verzuipte er letterlijk in dus gerodeerd is ie wel.

    en de gasschuif gaat volgens mij ook helemaal open,mss moet ik toch een controleren of hij niet ng 1mm meer open kan,dit maakt naar het shijnt veel uit.

    En wat er gezegt word dat ze graag overdrijven ivm snelheid kan ik wel geloven. maar voor een nieuw model waarover ze in de winkel zo positief waren moet hij toch meer als 30 kunnen gaan, niet?

    Maar kan het mss liggen aan de brandstof?ik gebruik tornado fuel 10%nitro. achteraf hebben ze me in de winkel gezegd dat als hij te heet word ik eens moet kijken voor coolpower 16%. iemand enige ervaring hiermee?
     
  17. korre

    korre Guest

    en dit vond ik op een site...: 'With the PureTen GP Alpha 3 your driving technique and racing lines will improve with amazing speed! '

    ok er word wel overdreven,maar als ze overal zo spreken en ng owel over 'amazing speed!' dat zegge ze toch ni als hij maar 30 gaat :?
    (even psychologisch nadenken :p )
     
  18. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    nee, zit wat in... maar dat wat te winkel zegt is niet helemaal waar, als de motor heet wordt moet je juist minder nitro bebruiken maar goed.... en nee, we gaan niet weer een discussie beginnen dat dit niet zo is :D ;)

    maar dan ga ik me toch wel afvragen hoe jij hem hebt ingereden. want een motor die niet juist is ingereden kan soms ook niet op toeren komen...
    wat heb je gedaan met inrijden, want dat kan wel wat meer duidelijkheid geven...

    groeten, thomas
     
  19. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    moet je eens tornado met 16% gebruiken.
    gaat denk ik al een stuk beter.
    volgens mij rijden de meeste auto rijders met 16%.
    ik gebruik het zelf ook en werk goed.
     
  20. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    ja, de motor gaat er wel harder door, maar dat scheelt geen 20 km/h...
     

Deel Deze Pagina