Ik volg het niet meer.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 23 jul 2004.

  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    ivm negatieve publiciteit geleegd
     
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    hoho, drift junkie...

    Dit topic is origineel geopend met de mededeling dat de straatrijder niet op het circuit wil rijden omdat dat te duur is, maar wel allerlei dure hop-ups koopt voor zijn straat autootje.....

    Dat er mensen zijn op het circuit die er zoveel geld instoppen (Roelof en ik kennen ze ook) dat het thuis financieel niet meer goed gaat is niet de essentie van deze topic......

    Trouwens, weet je wat treintjes verzamelen kost?......
     
  3. Ja weet ik veel. :wink: Me pa doet het nl en die heeft er denk al zo'n 10duizend aan uitgegeven. Was eerst mij hobby ook. Nu al 3 jaar rc auto's 2 jaar straat rijder en nu laatste jaar ga ik steeds vaker naar cicuit. Ik wil waarscijnlijk lid gaan worden in Ede. Circuit rijden is veel leuker dan op straat. tenminste met een 1:10 elektro. Op circuit leer je ook nog eens mensen kennen en je komt er veel meer vanaf te weten.

    Dus straatrijders ALS er een circuit in de buurt is ga eens een kijkje nemen.
     
  4. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Sorry, M7H dat ik zo onduidelijk ben in mijn uitleg, en ik had het nog wel zo uitgebreid gedaan!!! rc-auto's is een "verslaving" net als alcohol, je heb thuis drinkers en mensen die het in de kroeg doen, de een zegt dat de ander ongezellig is omdat hij thuis drinkt en de ander vindt al die herrie aan zijn hoofd met al die mensen maar niks, maar "beide" zijn "verslaafd" en begrijpen "niks" van elkander, niet de zelfde taal dus!!! Het is een persoonlijke voorkeur getoetst aan omstandigheden waar men zich in bevind [bv financiel], onwetenheid hoe het anders kan, willekeur, of de sfeer die ergens anders heerst wat men niet aanstaat die deze bepaald!!! Het is maar een persoonlijke opvatting/waarneming/uitleg van mij, die ik misschien beter eerst had kunnen plaatsen!!!

    m.vr.gr. Per.
     
  5. alfaracer

    alfaracer Guest

    @ Cees:
    goed gezegd, je hebt groot gelijk :)
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    drift-junkie, ik snap je standpunt en ben het best wel met je eens.
    Ben je, vanwege je leeftijd ofzo,niet in staat om bij een circuit te komen omdat het simpelweg TE ver reizen is op de fiets, kan ik erin komen.
    Op het moment dat je 16 bent en brommer kunt rijden wordt het al anders, ook ik reed 45 Km van Warmond (naast Leiden) naar Heemstede op de brommer....

    Het argument wat aangehaald wordt door vele parkeerterreinrijders (3x woordwaarde) is dat een lidmaatschap te duur is, of een treinkaartje van 5 Euro te duur, daar kunnen beter onderdelen van gekocht worden, klopt, rij je op de openbare weg zul je een VEELVOUD uitgeven aan het vervangen van onderdelen (snaren, tandwielen) dan dat je zou doen als je op een circuit rijdt.....

    DUS, de enige reden die er nog kan zijn is het feit dat men niet durft.....
    en daar zijn nu juist goede afspraken over op elk circuit......
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    met brommer ??
    ik kan al mijn materiaal nooit op een fiets of brommer krijgen hoor...
    ik moet rekenen op clubleden uit de buurt of m'n vader.
     
  8. multiplex

    multiplex Guest

    Hmmm. goede afspraken op elk circuit.
    Ik denk dat de afspraken er wel zijn maar dat de uitvoer jammer genoeg te wensen over laat.
    Als ik het goed begrepen heb is er bij onze club ook zo’n regeling waarbij de electro, brandstof en 1:5 rijders gescheiden worden.
    Maar ik zal het hieronder even schrijven waarom je als beginner de moed je af en toe in schoenen zakt.
    Ik ben ook een straatrijder geweest die vorig jaar de stap naar het circuit heeft genomen.
    Ik rij geen meter met mijn auto op straat meer omdat op het circuit het gewoon veel leuker en uitdagender is, en als je iets wilt weten dan kun je het altijd aan iemand vragen zoals vorig jaar, mijn auto reed bij het uitkomen van de bocht niet lekker het leek net of de hele auto naar buiten schoof, aan iemand het probleem uitgelegd en die adviseerde mijn voorste schokbrekers een gaatje schuiner te zetten.
    ik verbaas me nog steeds wat een gaatje verschil van je schobrekers zoveel uit kan maken
    Maar over die afspraken, ik wil even iets schrijven over de eerste keer dat ik naar het circuit ging om te gaan rijden.
    Ik kom op zondagmiddag bij de baan en de sleutelplaats staat al aardig vol met 1:5 rijders ik ben de enige electro rijder met nog een ander jongen die ook voor de eerste keer op circuit was.
    Die mannen bleven maar rijden tot er iemand riep dat de electro rijders ook even mochten rijden.
    Je kunt je wel voorstellen hoe de eerste rondjes waren meer in het gras dan op de baan, die ander jongen precies hetzelfde.
    We hadden beide nog geen twee rondjes gereden of de eerste 1:5 kwamen er weer aan, kreeg ik nog comentaar ook omdat ik op de baan was, dit kwam omdat ik iets meer baan nodig had dan hem denk ik.
    Ik heb al mijn spullen na 3 min. In gepakt en ben gelijk naar huis gegaan, nu rijd ik allleen nog maar door de weeks en electro clubwedstrijden.
    Als ik een dagkaart had gehad was ik waarschijnlijk nooit meer op een circuit gaan rijden en had ik mijn heil weer op de parkeerplaats gezocht.

    John
     
  9. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Blijven oefenen John en je rijdt de 1:5 rijders het snot voor de ogen :evil:

    Zelf maakt het me niet zoveel uit wie of wat er op de baan rijdt, maar dat is als meer ervarene rijder makkelijk gezegd.
    (Ik rijd 1:10 electro)
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    het lijkt me ook wel dat je je niet moet laten intimideren op zo'n circuit.
    (al kan je met je 1/10 niet op tegen zo'n 1/5) verbaal kan je het wel halen.
    Met mij zouden ze het niet moeten riskeren, ik ben nu een rustige jongen, maar ik sta wel op mijn strepen, en heb als beginneling/ electro rijder ook m'n rechten. Ik heb geen slechte ervaring zoals jij, zal ik ook niet hebben. Ik probeer het me enkele voor te stellen.

    wat ik eigenlijk wil zeggen, Don't care, laat je niet doen en sta op je strepen als je naar een circuit trekt.
    Die personen zullen je waarschijnlijk lelijk aankijken maar je zal wel respect van velen anderen krijgen als je je zo niet laat doen.
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @multiplex...

    Bergen op Zoom, lijkt me dus dat je de BB in Rucphen rijdt...

    @roelof, werk aan de winkel... de 1/5 rijders dienen een standje te krijgen...

    Nu ga ik iets zeggen waar menig 1/5 rijder het natuurlijk niet mee eens is....

    1/5 rijders kunnen niet rijden.....
    ze kunnen vanwege hun auto's iets meer "rouwdouwen", en doen dat ook....
    Ten nadele dus van andere rijders die ook een leuke middag willen.....
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    onzin...
    moet je echt ALLES meenemen?....
    ik kreeg de benodigde spullen in een sporttas, en dan praat ik over een 1/8 brandstof....
    Een startkist kun je wel lenen op het circuit, of zoals bij de MACH daar is er een aawezig......

    1 setje reserve banden is zat, 5 sets meenemen is onzin natuurlijk......
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja..... er bestaat altijd de optie van een fietskar, in alle maten en vormen verkrijgbaar maar eventueel ook zelf te maken.

    De 1:5 groep bij de Baanbrekers is ieder jaar weer een discussiepunt. Als een electro rijder even die 5 tot 10 minuten in een uur van de baan wilt claimen moet dat gewoon maar moet de rijder er ook om vragen !
    Als het aan mij gevraagd wordt heb ik er geen probleem mee maar ook als ik met hun op de baan rij heb hou overzicht waar ze rijden behalve als ze op het rechte stuk stil staan......
     
  14. multiplex

    multiplex Guest

    Inderdaad M7H ik rijd bij de BB en ik wil met dat verhaal zeggen dat als je straatrijders naar het circuit wilt krijgen dat je die mensen wel een kans moet kunnen geven zonder dat er mensen staan te mopperen omdat er beginners op de baan zijn, die mensen moeten ook eens nadenken dat een club ook nieuwe leden moet krijgen voor het voortbestaan van een club.
    Ik heb diverse parkeerplaatsrijders gesproken die niet op een circuit willen rijden en als je vraagt waarom dan niet antwoorden ze met, uhh uhh ze weten het eigenlijk niet omdat ze onbekend zijn met een circuit en waarschijnlijk bang om af te gaan omdat ze minder snel zijn, niet de beste spullen hebben enz enz.
    Ik heb in het begin ook een beetje angst gehad om naar het circuit te gaan en na die eerste wat mindere ervaring op het circuit heb ik het nu zeer goed naar mijn zin en vooral omdat ik eerste keren op mijn gemak op een bijna verlaten circuit mijn eerste rondjes heb kunnen rijden.
    Ik juig initiatieven zoals RC-Junkies wel eens heeft gedaan voor beginners alleen maar toe en misschien voor clubs een voorbeeld als ze het al niet doen.

    Roelof er was aangegeven dat er een paar electrorijders gingen rijden en na 2 rondjes stond er alweer een 1:5 op de baan, als die persoon gewoon 5 minuutjes had gewacht was iedereen blij geweest ik omdat ik op mijn gemak mijn aller eerste rondjes op een circuit kon rijden en die 1:5 rijder omdat er dan geen onverwacht obstakel op de baan reed.
    Voortaan claim ik de baan voor de elektro rijders en verzoek ik vriendelijk de 1:5 rijders om even 10 min niet te rijden.
    En Roelof wat bedoel je met deze zin.
    Als het aan mij gevraagd wordt heb ik er geen probleem mee maar ook als ik met hun op de baan rij heb hou overzicht waar ze rijden behalve als ze op het rechte stuk stil staan......


    John
     
  15. hallo multiplex

    na dit berichtje gelezen te hebben is mijn nieuwschierigheid toch gewekt over waarneer dit alles heeft plaats gevonden
    ik ben zelf een beginner ,welliswaar een 1/5 rijder maar toch maar krijg wel alle ruimte en als er een beginner op de baan komt (hihi ben er zelf ook een)gunnen wij die ook rijtijd
     
  16. multiplex

    multiplex Guest

    Marcel dit is vorig jaar gebeurt ik weet niet meer welke datum maar ik weet nog wel dat ik ongeveer 2 weken moest wachten met rijden toen ik de sleutel kreeg van de baan omdat het zo een slecht weer was dus was de domper des te groter toen dit voorval zich voor deed.
    Maar de grote meerderheid 1:5 rijders geeft je ook vrij baan maar je weet het, er zijn altijd mensen die......

    John
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Rijdende auto's kan ik prima inschatten waar ze zijn, alleen als ze stilstaan op het rechte stuk is moeilijk te overzien en kan schade veroorzaken....
    Daarom is het ook belangrijk dat als zoiets gebeurt je ook direct gaat schreeuwen......
     
  18. multiplex

    multiplex Guest

    Dat was waarschijnlijk waarom die 1:5 rijder commentaar gaf, ik stond stil op het rechte stuk omdat ik na de bocht vanuit het gras weer de baan opgeschoten was, als je beginner bent kun je dat allemaal niet weten.
    Bedankt Roelof, weer wat geleerd vandaag.
    Dus als er volgende keer op de BB iemand keihard staat te schreeuwen als zijn auto stil staat op het rechte stuk dan weet je gelijk wie multiplex is.

    John
     
  19. alfaracer

    alfaracer Guest

    Groot gelijk , Roelof: men MOET roepen, omdat je als geconcentreerde rijder het anders te laat ik de gaten hebt , dat er iemand stil staat.

    Ik heb hetzelfde ondervonden, alleen, IK reed tegen een 1:5 op, die op het rechte eind stil stond. Zijn auto had natuurlijk niets, maar mijn 1:10 elektro Corally was zo goed als doormidden......... :cry:
     
  20. Stijn S

    Stijn S Guest

    waarom die hele discussie over 1/5 rijders? Ik weet wel dat ze soms op de baan dominerend over kunnen komen, maar het topic ging hier niet over. Bij parkeerplaatsrijders is er een angst om naar cicuit te gaan. Ze denken: Al die mensen mett die dure spulletjes en veel ervaring en als ik een fout maak worden ze misschien wel kwaad. In de praktijk valt dit reuze mee. Wel wil je zoveel mogelijk met de stroom mee. Dit is vaak het probleem. Ze leggen vaak de lat te hoog waardoor het niet meer leuk is om te rijden, want niet iedereen heeft evenveel te besteden.
     

Deel Deze Pagina