Ik wil een hexacopter bouwen, hulp graag

Discussie in 'Multicopters' gestart door popelito, 4 jul 2013.

  1. popelito

    popelito

    Lid geworden:
    3 jul 2013
    Berichten:
    3
    Beste forumlezers en schrijvers,

    Ik ben nieuw in de rc wereld en ….. ja ik ben de zoveelste fotograaf die gefasineerd is door de nieuwe mogelijkeheden wat een multicopter bieden kan.

    Ik wil de uitdaging aangaan om zelf een hexacopter te bouwen.
    Ik kocht reeds de nodige ingredienten om een quadcopter te bouwen.

    Met het internet en jullie MBforum als leidraad viel het bouwen op zich goed mee en te lukken.
    Doch het vliegen was een grote teleurstelling ,
    Dit is mijn configuratie :
    Ik kocht een low budget glasfiber frame met 4 alu armen. (Motor tot motor 65 cm) een x650 clone
    - 4x motor van 1250 kv a2217/7T
    - 4 x ESC van 40A ( 3a@5v ) goed voor 2-3cells lipo’s
    - 4 x 10” carbon probs ( uitgebalanceerd)
    - 3200 mah lipo batt 3 cell
    fcb : een kk multicopter bord by Rolf r Bakke v5,5
    werd met de respectievelijke software geflasht via USB connector
    Mijn zender /ontvanger een DX6i

    Het lukte niet om van de grond te komen hij maakte bij ¼ throtle gekke bewegingen met een buiteling naar de grond tot gevolg.

    Van alles geprobeerd door aan die y/p/r pots te zitten draaien, geen resultaat, enfin wel een gecracshte quadcopter

    Dus fout één veel te licht frame, waarschijnlijk een kk bord met een fout in.
    Veel te zware motoren die een trillingen veroorzaakten

    Grootste oorzaak ik heb geen vlieg en rc ervaring,

    Maar we geven niet op en men zegt “oefening baart kunst” dus na de fatale crach wil ik nu opnieuw beginnen maar deze keer met het juiste spul.

    Aan welke voorwaarden moet die hexa voldoen:
    Voldoende payload hebben voor een reflex camera, maar vooral stevig, handelbaar,en stabiel
    Mijn voorkeur gaat naar een UAV CW6 heavy Lift samen met een Naza V2 met gps als FC
    Graag jullie mening

    Vraagje 2 kan ik voor de cw 6 iets recuperen van mijn vorige setup?

    M.a.w. welke motoren/ESC/ Prob/ lipo Batt combinatie stellen jullie voor bij een cw6 .

    Graag een woordje feedback
    Van een enthousiast nieuw forumlid
     
  2. arjanbrand

    arjanbrand

    Lid geworden:
    28 sep 2009
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Ha,
    Ik kan je één ding aanraden,
    ga deze quad vliegend krijgen, en neem dan alle ervaring die je daarmee opdoet mee naar je volgende project.
    Je wil niet nog een keer in de problemen komen!
    Groet Arjan
     
  3. jeffrey1976

    jeffrey1976

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    23
    Waar woon je? Altijd handig voor hulp in je regio!
     
  4. popelito

    popelito

    Lid geworden:
    3 jul 2013
    Berichten:
    3
    Ja, ik weet dat ik nog veel leren moet, maar ben ervan overtuigt dat met beter materiaal ik sneller vorderingen zal maken.
    Alleen is de vraag wat is de juiste keuze?
    popelito
     
  5. popelito

    popelito

    Lid geworden:
    3 jul 2013
    Berichten:
    3
    Ik woon in Oost-Vlaanderen Belgie
     
  6. menno

    menno

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    1.273
    Locatie:
    Rosmalen
    KK 5,5 (black?) board heeft alleen gyro's en geen acc.

    Als je geen ervaring met RC vliegen hebt dan kun je het beste voor € 30,- een KK2 bordje halen. Die heeft een self level functie die zeker in het begin handig is.

    Daarnaast geef je aan dat je toestel te licht is. Heb je wel eens een maatje kleiner van propellers geprobeerd? Probeer bijvoorbeeld een de 9x5 Graupner e-prop.

    Nu overstappen op een duurder toestel zal in veel gevallen eindigen in tranen, zelfs met een Naza controller. Je kunt beter eerst met de quadcopter doorgaan. Eventueel kijken of er een ervaren multicopter vlieger in de buurt woont die je wil helpen met het vliegend krijgen. (handig als je woonplaats bij je profiel invult).
     
  7. Leonairo

    Leonairo

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Spierdijk
    Gezien je uiteindelijke doel het vliegen met een (dure) camera de bedoeling is, en je weinig ervaringen heb in deze tak van hobby dan kan je het beste uitwijken naar reeds complete oplossingen lijkt mij. ( complete frames, goede controller, juiste zender ontvanger )
    Al met al een reeds bewezen concept ( s800 bv), nadeel is meteen de prijs..
    Je kan ook het forum en youtube gebruiken om te zien of er al leden zijn die ongeveer dezelfde camera reeds door de lucht laten gaan met goede resultaten

    Succes in ieder geval ! ( misschien kan je hier wat mee )
     

Deel Deze Pagina