Ik wil een hexacopter bouwen, hulp graag

Discussie in 'Multicopters' gestart door popelito, 4 jul 2013.

  1. popelito

    popelito

    Lid geworden:
    3 jul 2013
    Berichten:
    3
    Beste forumlezers en schrijvers,

    Ik ben nieuw in de rc wereld en ….. ja ik ben de zoveelste fotograaf die gefasineerd is door de nieuwe mogelijkeheden wat een multicopter bieden kan.

    Ik wil de uitdaging aangaan om zelf een hexacopter te bouwen.
    Ik kocht reeds de nodige ingredienten om een quadcopter te bouwen.

    Met het internet en jullie MBforum als leidraad viel het bouwen op zich goed mee en te lukken.
    Doch het vliegen was een grote teleurstelling ,
    Dit is mijn configuratie :
    Ik kocht een low budget glasfiber frame met 4 alu armen. (Motor tot motor 65 cm) een x650 clone
    - 4x motor van 1250 kv a2217/7T
    - 4 x ESC van 40A ( 3a@5v ) goed voor 2-3cells lipo’s
    - 4 x 10” carbon probs ( uitgebalanceerd)
    - 3200 mah lipo batt 3 cell
    fcb : een kk multicopter bord by Rolf r Bakke v5,5
    werd met de respectievelijke software geflasht via USB connector
    Mijn zender /ontvanger een DX6i

    Het lukte niet om van de grond te komen hij maakte bij ¼ throtle gekke bewegingen met een buiteling naar de grond tot gevolg.

    Van alles geprobeerd door aan die y/p/r pots te zitten draaien, geen resultaat, enfin wel een gecracshte quadcopter

    Dus fout één veel te licht frame, waarschijnlijk een kk bord met een fout in.
    Veel te zware motoren die een trillingen veroorzaakten

    Grootste oorzaak ik heb geen vlieg en rc ervaring,

    Maar we geven niet op en men zegt “oefening baart kunst” dus na de fatale crach wil ik nu opnieuw beginnen maar deze keer met het juiste spul.

    Aan welke voorwaarden moet die hexa voldoen:
    Voldoende payload hebben voor een reflex camera, maar vooral stevig, handelbaar,en stabiel
    Mijn voorkeur gaat naar een UAV CW6 heavy Lift samen met een Naza V2 met gps als FC
    Graag jullie mening