ik wil graag beginnenmet een zeilboot

• Topicstarter Topicstarter a.keizer
  • Startdatum Startdatum
A

a.keizer

Guest
wie kan me helpen ik begin nog maar net
welke zeilboot kan ik beter hebben
wat moet ik doen

kan hier iemand wat uitlegen

aan een noob wat betreft over zeilboten
:wink:

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Wat wil je: zelf bouwen van een pakket, Almost Ready to sail pakket kopen of helemaal zelf bouwen.
Wat wil je er voor uitgeven ?
Zo maar wat vragen om een gericht antwoord te kunnen geven.

Verder veel topics over het zeilen in dit forum gaan lezen dan kom je al een hele schat van informatie tegen.

Pendelaar

Tja wat wil je?

fun en toch een beetje bouwen --> micromagic graupner
budget bootje welk toch redelijk zeilt --> rainbow2 van Robbe

meer te besteden, check de diverse sites van de bekende modelbouw winkels.

sommige leveranciers leveren compleet met besturing en/of zeilwinch.
Andere moet je de besturing los bij kopen maar ben je vrij om te kiezen wat je wil, 2 kanaals, of meer kanaals zender om later nog uit te breiden.

ik heb nog geen idee

daarom deze vraag

micromagic is wel leuk en ook niet duur
zat te denken aan een tweedehands

dan hoef ik zelf nog niet tebouwen snapje :lol:

Aha, dus je wilt snel varen, ik zou dan eens kijken naar de rainbow van Robbe, goedkoop € 90 of zo, je hoeft niet veel te bouwen, en het scheepje is erg goedmoedig.

2de hand kan, maar je weet nooit wat voor je vlees je in de kuip hebt, wie weet is de romp een beetje brak en zit je met de gebakken peren.

Of als je echt snel wil varen koop je een RTR boot, daar hoef je bijna niets aan te doen, batterijen er in en gaan, kosten: tussen 150 en 400 euro (soms is dat inclusief besturing).

Niet zelf bouwen, nieuw, betrouwbaar, kompleet, zeilklaar!
Kom bijna woorden tekort om haar aan te prijzen.

De Micro Magic NED813.

http://www.micromagicwerf.nl

Edit door Roel:
1: Foto's graag op standaard formaat
2: Het 'te koop-forum'bevindt zich verder onderaan de startpagina.

Roel

zal best maar 510,00 euro is voor mij echt teveel

moet wel zegen ziet er goed uit

ik denk dat je jezelf nog enkele andere vragen moet stellen...

1/ waar vaar je ? veel golven? Hoe groot moet je zeilboot worden?

2/ hoeveel wil je zelf bouwen? ik vind 510E voor een Micromagic ook veel, daar kan je best een 2de hands IOM voor vinden. Natuurlijk betaal je arbeid, en tuning stukken met de 510E.

als ik zo je andere posts even bekijk moet je toch handig genoeg zijn om zelf een micromagic iin elkaar te steken? Op hun forum moet je prijzen hiervoor kunnen vinden, wellicht rond de 200 euro af?

Ps, er is een nieuwe versie ervan uit - heeft een 3 kannaals zender nodig :-(

Wil je niet te veel zelf bouwen kan je altijd eens naar Tamiya of Kyosho spul kijken.

http://www.kyosho.co.jp/web/products/boats_yacht/yacht/index-e.html

prijzen... geen idee.

mijn advies is wel een zeilboot te nemen die meer mensen hebben, dan kan je gaan racen of alvast je prestaties vergelijken met anderen.

Patrick

tja, ik denk dat de ideale oplossing straks de 'ready to sail' versie is van de micromagic die dit jaar uitkomt. Is alleen nog niet bekend wanneer dit zal zijn. De nieuwe 'race' versie komt ook uit, bij micromagic.nl zal hoogstwaarschijnlijk worden besloten dat bijv. de 3e servo niet in wedstrijden zal worden toegestaan (om kosten binnen de perken te houden). Meer info hierover te vinden op micromagic.nl.

Back