Ik wil langer vliegen :(

• Topicstarter Topicstarter Technico
  • Startdatum Startdatum
T

Technico

Guest
Hi Guys,

Ik heb een tijdje geleden een Sky Soldier gekocht (ja, ik weet dat het garbage is enz. enz.). Just for fun. Alleen stond het me niet aan dat ik maar hooguit 10 minuten kon vliegen. Dus heb ik eerst het vliegtuig verzwaard om te kijken oftie de lucht nog inging met extra gewicht. Daarna heb ik het vliegtuigje uitgehold (tis toch maar piepschuim :D).

Nu probeer de bestaande accu (3x 2/3 AAA 3,6 V 300mAh) te vervangen voor nieuwe accu (3x AAA 3,6 V 900mAh).

Dat ik daarbij iets fout heb gedaan blijkt als ik de accu aansluit. Zodra ik daarna het vliegtuigie aanzet slaattie op hol :D. Het reageert niet op de controller en begint gewoon zo hard mogelijk te vliegen.

Gauw ontkoppeld natuurlijk. (en ff gekeken of ik m niet had verpest, viel mee. Hij bleek het met de orginele accu gewoon nog te doen ;).)

De vraag is. Wat doe ik fout?

geven die 900 mAh me uberhaupt wel een langere vliegtijd, en zo ja, waarom gaat mijn vliegtuig flippen? (kritieke apparatuur ??)

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven :)

Groetsels,

Ik ken het mdelletje niet, maar vliegen op 3 nimh cellen? dat zal dan wel een kleine parkflyer zijn :wink:
het is een raar probleem. Als beide accu's 3,6 volt zijn, mag er geen merkbaar verschil zijn. Je kan alleen wat langer vliegen :P en het is wat zwaarder natuurlijk.
kan je met een multimeter de spanning van je packs meten? de spanning van een net opgeladen accu kan wat hoger liggen dan de 3,6V overigens.

als dit goed is, tja..
misschien nog maar een keer proberen?

Ja idd, het is een klein beetje piepschuim in de vorm van een vliegtuigie. Voordeel is dat het niet te slopen is en dat het niet duur is. Nadeel de windgevoeligheid en dus de bestuurbaarheid. Maar ja, kheb al best wat pliezer gehad deze vakantie.

Ik heb bijde packs gemeten en het verschil is 0,04 V :P Denk niet dattie daarvan gaat flippen. En het resultaat blijft hetzelfde, heb ook al twee verschillende soorten AAA's gebruikt om te kijken of er iets verschilt, maar, no way, zodra ik mn vliegtuig aanzet beginnen de propellers als krankzinnigen te draaien tot ik het knoppie weer naar off verschuif. :roll:

Iemand anders nog ideeen?

plus en min omgewisseld?

3,6 V is wel een mooie spanning voor 1 lipo cel, 2 a 3x meer capaciteit :)

volgens mij krijgt hij gewoon te veel power, toen ik een discolicht had aangesloten op de verkeerde adapter ( teveel volt ) deed ie het ook niet meer..

Als de spanning hetzelfde blijft en dat is met 3.6V dan mag je geen verschil merken met 300mA of 900mAh. Hoogsten dat het te zwaar is om te vliegen. Je motoren gaan er niet harder van draaien, alleen langer.

Dus er moet iets anders aan de hand zijn: + en - niet gewisseld, ergens een kortsluiting aan je stekker, een slechte solduur...?

ik snap het niet goed, een raar geval

toen ik een discolicht had aangesloten op de verkeerde adapter ( teveel volt ) deed ie het ook niet meer..

teveel volt zeg je zelf, dat is hier niet het geval (en die 0.04V zal het echt niet maken)

Op de + en - heb ik ook gelet. Goed overgekeken van de accu die erbij zat ;) verder heb ik het ook al een keer omgedraaid geprobeerd. Het is idd een beetje strange.

Commentaar op mijn soldeerwerk? :mad: :lol: :lol:

Zou best kunnen, maar als de volgorde goed is, en het voltage ook, dan kan er, ook al is het slecht gesoldeerd :oops: , toch niet echt iets mis zijn?

[edit]
Het stekkertje kan trouwens ook geen kortsluiting geven. Ik soldeer het stekkertje namelijk elke keer over, gebruik dus maar 1 stekkertje en met de accu die bij het vliegtuigje zit treden er geen problemen op.
[/edit]

Als je nog hulp nodig hebt, dan zou je best wat foto's plaatsen van de verschillende onderdelen.

Groeten

Back