Ik wil ook gaan heli vliegen

Hallo allen,

Al een keer gepost, maar op de verkeerde plek zag ik nu.. Oeps...:oops:
Ik wil graag heli (elektro) gaan vliegen. Ik wil later ook als ik wat gevorderd ben met een camera hieronder gaan vliegen, liefst de gopro die ik al heb (90Gr. zonder huis, 180 met).
Wat zou een leuk model zijn om mee te beginnen, en toch een beetje met camera te kunnen vliegen.
Budget? Tja, liefst tot 500 euro, of is dat écht te weinig voor een leuke combi?
Oja, ik heb al een beetje zitten rondkijken, maar dat hele stuntvliegen(3d heet dat toch?) boeit me niet zo. Ik hoef dus niet persé een heli waarmee dat kan.

Yannick

Laatst bewerkt:
Maatje 450, kost inclusief zender en wat batterijen erg snel 800 a 900 eur

Of je moet een of andere japanse troep heli maken.

Verder, een 450 is niet hetbeste ivm windin combo met een camera.
Dan wordt een 600 of 700 beter, maar dan kun je het dubbele ong neerleggen met een paar sets batterijen.

Leer eerst vliegen.
Koop daar je heli voor.
Ga daarna verder met camera,dan weet je ook of heli vliegen iets voor jou is, het is nl niet iets wat je ff doet

800 a 900 euro?
Dat vind ik echt niet realistisch.. Een KDS 450Sv kost incl alles 350/400 euro en die kwaliteit is echt goed genoeg voor wat rondvliegen. Of een align, voor 600 euro heb je al een complete set hoor

Oké ik heb zelf ook al wat rondgesnuffeld. Een 450 is dus eigenlijk te licht voor vliegen met een camera begrijp ik. Een 600 of 700 is inderdaad erg duur om mee te beginnen (en misschien ook wel gewoon te moeilijk??)

Ik ben inderdaad ook de KDS tegengekomen in allerlei versies, en begrijp dat áls de keuze daarop valt dat het ivm de kwaliteit van de staartrotor de duurdere versie zou moeten worden. +/- 350 euro excl extra accu's dus.

Dan zal ik hier in de buurt (muiden) opzoek moeten naar een vliegclub, om te leren vliegen met de heli, ik ga ervan uit, als ik de verhalen zo lees dat ik dat niet even zelf op een grasveldje leer.
Dan heb ik ook nog iets gelezen over een vliegbrevet. Hoe zit dat precies, dat is verplicht begrijp ik om überhaupt zelfstandig te mogen vliegen. Haal je zo'n brevet bij de club, of moet ik bij een overheidsinstantie een examen afleggen??

Heb zelf een blade 450 3d gekocht, deze koste mij 440 euro excl extra accu. Veel oefenen op een simulator kan ook geen kwaad. Heb het dit weekend zelf nog ondervonden. Mn eerste crash is al een feit... En inderdaad het leren doe je niet zo even op een veldje of in de achtertuin. Het vergt erg veel geduld, tijd en met een beetje pech ook nog wat extra zakcenten.

Een vliegbrevet is in nederland niet verplicht om te mogen vliegen met een helicopter. Wel kunnen sommige vliegclubs het verplicht stellen dat je een brevet haalt. Waar je een brevet kunt halen weet ik zo niet, maar ik ga er van uit dat ze je bij een lokale vliegclub hier meer over kunnen vertellen. Laat je wel goed informeren over de voor en nadelen van een heli voordat je er een aanschaft. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven en het zou zonde zijn als je iets kocht waar je later spijt van krijgt.

Greetz,

Chris.

Een 600 of 700 vliegt juist makkelijker.... Alleen niet zo makkelijk dat je schadevrij blijft, en juist die schade kosten zijn het grote nadeel van een 600 of 700.... De kosten lijken haast wel kwadratisch op te lopen met de afmetingen.

KDS is inderdaad voor heel veel dingen inclusief 3D gewoon goed genoeg, zeker als je de SV hebt.

Een vliegclub danwel vliegschool is absoluut aan te raden al is het zonder meer mogelijk om jezelf te leren vliegen. In dat laatste geval hangt je succes (en het gat in je budget/bankrekening) wel heel erg af van je begrip van de materie, je gezonde verstand in het algemeen en je vermogen om kennis op te pikken (zowel qua theorie als qua "vingervaardigheid") in het bijzonder.

BBrevet is niet verplicht vanuit de overheid, het is puur iets wat clubs verplicht kunnen stellen als je op hun veld zelfstandig wilt vliegen, en het word uitgegeven door de KNVvL als "certificaat" om aan te tonen dat je een bepaalde basisvaardigheid hebt.
Je kunt je brevet halen bij een aantal vliegscholen of bij de meeste modelvliegclubs.

Groet, Bert

Een 600/700 is makkelijker om mee te beginnen omdat die stabieler vliegt.

Ikzelf heb de S versie van KDS (ik vlieg 3D) en tot kort geen problemen gehad met de staart (rotorkop wel al upgegradet naar alu) maar het moest er eens van komen en er was een kunststof deel doorgeknapt. Gewoon zonder schade op de grond kunnen zetten, ( maar een beginner zal dat zeker niet kunnen ;) ) dus om deze reden is de sv toch wel noodzakelijk.

De zender die bij de KDS zit is een 7 channel dus nog 1 extra kanaal dat bij luchtopname wel handig kan zijn. Alles is er in te stellen, behalve expo. De k7x II heeft een groot display ook.

Vliegclub is wel leuk, zeker als het je eerste cp heli is ! Ikzelf heb het alleen gedaan met alleen ervaring van een fp en de sim. Een sim is ook wel HEEL handig bij het helivliegen! Zonder zou ik ng lang niet zover staan en misschien zelfs nooit leren vliegen..
Maar na een tijd ga je zelf naar een vluegclub willen gaan voor de sfeer en dat is dus wat ik ook gedaan heb ;) en daar leer je echt enorm bij. ! Je heli kan volledig afgesteld worden en soms zelf met leraarkabel gevlogen worden wat crashen voorkomt !

Het is te zien waar je woont maar in belgie is dat brevet allemaal niet zo belangrijk. Als je in nederland bij een club gaat zal je na een tijd je brevet moet halen om zelfstandig te vliegen en veilig! Maar dat gebeurd meestal gewoon op de club zelf! Kan je trouwens direct wedstrijden mee gaan vliegen ;)

Edit: zijn er mij al een paar voor zo te zien.. ;)

800 a 900 euro?
Dat vind ik echt niet realistisch.. Een KDS 450Sv kost incl alles 350/400 euro en die kwaliteit is echt goed genoeg voor wat rondvliegen. Of een align, voor 600 euro heb je al een complete set hoor

Incl lader en een batterij of 4?
inclusief de onderdelen die je iedereen ziet vervangen?
Inclusief een beetje een normale zender en electronica (wat je ook velen meteen ziet veranderen)

Wil je serieus aan de gang, komt het wel aardig in de richting...

beginnen

beste yanic als je wil beginnen met vliegen en je hebt een budget van 4 a 500 euro ben je het beste af met een kds 450 qs. dit is een nieuw model uit de inovara serie wat heel lekker en stil vliegt, er zit een nieuw type gyro op, de 820 en het nieuwe type zender, de x7II. ook zit er een 2200 mah batery bij en een lader. dit machientje vliegt hardstikke lekker zeker voor een beginner ik spreek uit ervaring ik heb hem zelf ook. ik heb ook de blade 400 en de blade 450 maar dit vind ik troep vergeleken bij de kds bv houten bladen en de gyro doet het vaak niet lekker slechte servo's en de blade 450 maakt heel veel herrie kost ook duur 250 zonder iets erbij. de kds daar integen kost 235 met alles erbij, dus rtf. heb je nog geld over voor een phoenix simulator die je zo op je kds zender aan kan sluiten zonder verloop.nog even voor de duidelijkheid ik ben geen kds fanaat ik ben fan van align heb zelf ook 2 trex 450 en een 500 maar om te beginnen vind ik de kds 450 qs de beste keus.
volgens mij kan je er ook een cameratje onder plakken alleen geen spiegelreflex natuurlijk. de zender heeft een extra kanaal.
groet goony.

hopelijk is het je wel duidelijk dat tegelijk vliegen én filmen niet te doen is in je eentje ?
tijdens het vliegen heb je echt al je aandacht nodig op de heli zelf, dus je filmbeeld en de camera richten , dat zal echt iemand anders met een 2e zenderset bv moeten doen.
hooguit als je FPV gaat vliegen, dat het lukt.

Back