Ik zoek abachi fineer om vleugels in te dekken...

Hallo mede-bouwers,

ik zoek abachi fineer (ca. 0,8-1mm) om styro vleugels mee in te dekken, afmetingen minimaal 25*125 cm. Wie weet waar dit te koop is, liefst ergens in Zuid-Holland.

Groeten,
Cees[/i]

van Styn triplexfabriek in Hazerswoude?
Lambri in Maarssen? (Utrecht)
Amsterdamse fijnhouthandel
De houthandel in Krimpen ad Lek (naam vergeten, mar zit op de dijk aan de lek, dus niet te missen). Daar heb ik wel eens dikkere stukken Abachi vandaan.

Ik denk dat meubel fabrieken dit niet echt veel meer gebruiken.
Tegenwoordig worden de platen vaak geplakt geleverd.
Ik zeg dit omdat ik zelf meubelmaker ben.
Wel zou je aan een meubelmaker kunnen vragen of hij het voor je kan bestellen.
Maar ik weet niet of dat lukt.
Wij hadden op de zaak alleen maar 3 mm.

Ik heb het ook wel eens dunner gezaagd van een balk.
Maar dat is geen groot succes.
Je moet het eindelijk schillen.
En ik weet niet of dat ergens in Nederland gebeurd.

@ Frank,

zover was ik ook al gegoogled (nieuw-Nederlands...), maar Arnhem is nogal ver en opsturen lijkt me geen optie. Bedankt in ieder geval!

Even goeie vrienden hoor. Er staat een lovend verhaal op van iemand uit Zeeland - hij had er 500km voor over. Barendrecht ligt toch iets dichterbij?

Cees heeft van mij een paar flinke platen voor een leuke prijs over genomen. Zijn inmiddels al in barendrecht.

cees,

wat is het soortelijk gewicht van het fineerhout?
en welke dikte heb je genomen om de vleugels in te dekken?

groeten
steffe

Zulke grote stukken heb ik niet (25x125), maar ik kan je misschien wel helpen. Op het bedrijf waar ik werk komen meerdere producten binnen met stukken fineer als verpakkingsmateriaal (!). Moet het specifiek abachi zijn (waarom?) of mag het ook bijvoorbeeld gestoomd beuken, eiken of ahorn zijn? Als je een paar stukken nodig hebt, kan ik het wel opsturen. Ik hoor het wel.

Back