ik zoek een tekening

• Topicstarter Topicstarter kingjan95
  • Startdatum Startdatum
K

kingjan95

Guest
ik zoek een tekening van een rc dubbel dekker vliegtuig

mishien kan iemand ij helpen

hm, gezien je vragen in het andere draadje moet ik je wel even waarschuwen voor een dubbeldekker... ze reageren meestal erg fel op stuurbewegingen en zijn niet geschikt als eerste vliegtuig voor een beginner.
Verkijk je trouwens ook niet op het bouwen van een dubbeldekker als eerste model...

overigens, als je je vraag iets specifieker stelt kun je ook beter geholpen worden. dus: oldtimer dubbeldekker of nieuw. Spanwijdte, electrisch of brandstof e.d.

In de nieuwe FMT staat een tekening van een leuke dubbeldekker.

De AVRO 621 Tutor.

Maar waarschijnlijk ongeschikt als 1e kist, zowel om te bouwen als om te vliegen...........

Als ik raad mag geven zou ik bij het begin beginnen !!! Dwz heel eenvoudige, heel goedkope en heel makkelijk te bouwen en te vliegen vliegtuigjes.

Succes,

JH

Die dubbeldekker die nu in de FMT staat is zeker niet geschikt voor een beginnende bouwer. Wat een berg onderdelen voor zo'n klein kistje.

Ik heb hier heel veel oude tekeningen liggen, kijk eens rond in mijn archief, misschien vind je iets leuks.
Ik sluit me verder aan bij de heren hierboven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens onder dit draadje.

bouwverslag-tigermoth-je-uit-3mm-depron-filmpje

Deze Tigermoth is zeer goedkoop.
Vliegt prima met Lipo + Brushless.
Zowel bouw als vliegen voor onervaren piloot
Maar bij het bouwen van je eerste model is advies van een meer ervaren vlieger altijd aan te raden.

Reken Romp = circa 10 euro Materiaal.
Setup uit Hongkong (herbruikbaar na crash) circa 50 euro
Verder natuurlijk nog een zender + Lipoacculader

Ik zou zeggen 60 cm span uit 3 mm depron = circa 175 gram = voor indoor of windstil weer
en 90 cm span uit 6 mm depron = circa 300 gram geschikt als parkflyer bij weinig wind.

In het draadje staat veel informatie (kost je zeker 10 uur om alles te lezen)
Aan het begin kun je de tekeningen downloaden voor diverse spanwijdtes.

Succes Willem

Laatst bewerkt door een moderator:
Back