Ik zoek een zeilboot

Hoi,

heeft iemand een afdankertje liggen (niet te groot) die ik zou kunnen opknappen voor mijn kinderen.

Mvg Bram

Hallo Bram,

Daar je op een modelbouwforum post, neem ik aan dat het een RC model betreft?

Hoe groot mag/moet de boot zijn en welke spullen heb je al, zoals zender, ontvanger, servo e.d.?

Hoe groot is je budget?

Groeten, Jan.

Inderdaad RC.

Ik heb al een besturing. Ik was naar iets om zoek dat iemand heeft liggen en dus voor een appel en een ei weg mag. Het voor mijn zoon om op vakantie mee te spelen in het riviertje aan de camping.

formaat max 75cm anders past het niet inde auto. Mast kan ik altijd demontabel maken.
Het hoeft niet af te zijn ik kan/wil er best wat aan bouwen.

Hallo Bram,

Uit eigen ervaring weet ik dat een zeilboot in een rivier(tje) geen geslaagde combinatie is;
een rivier die diep genoeg is voor een zeilboot met kiel heeft vaak een te sterke stroming om anders dan stroomafwaarts te kunnen 'zeilen', ook staat er vaak te weinig, of draaiende wind.

Zelfs mijn Voyager, met een romp van 1m heeft minimaal windkracht 3-4 nodig om alleen maar niet af te drijven, ga je kleiner dan worden de condities alleen maar ongunstiger...

Een slepertje dat voldoende gemotoriseerd is, werkt/speelt véél beter, met mijn 60 cm sleper vaar ik zelfs op rivieren als de Moezel en de Wezer, waar gemiddeld 5-6 km stroom staat.

full

full

De foto's zijn gemaakt op de Fulda, een van de beide riviertjes, die de Wezer voedt.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad RC.

Ik heb al een besturing. Ik was naar iets om zoek dat iemand heeft liggen en dus voor een appel en een ei weg mag. Het voor mijn zoon om op vakantie mee te spelen in het riviertje aan de camping.

formaat max 75cm anders past het niet inde auto. Mast kan ik altijd demontabel maken.
Het hoeft niet af te zijn ik kan/wil er best wat aan bouwen.

Zeilen is meestal niet aan kinderen besteed, vaak missen ze het geduld om op de wind te wachten, en de zeilen daarop aan te passen. Bovendien, wat Jan zegt, stroming kan je ook parten spelen. Ik denk dat een motorschip handiger zal zijn, ook handzamer, vanwege het ontbreken van zeilen en een kiel.

Hallo Bram,

Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt vóór je op vakantie gaat, maar je zou ook een bootje samen met je zoon kunnen bouwen (assembleren) en meenemen op vakantie.

Een kitje als deze kost de wereld niet:
..:: Vladyka Models ::..
Omgerekend nog geen €30,00 exclusief verzendkosten.

Groeten, Jan.

Back