ik zoek n combad model voor n 1,5cc webra!!!

ik heb nog n 1/5 cc webra met open venturi daar zoek ik n goed en kompleet toestel bij ik heb in de jaren tachtig ns lijn gevlogen en dat ging aardig goed weet iemand n setje te koop voor n mooi prijsje :wink:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
Wat zoek je precies?? een combat model,teamracer ,of een stunter.ik heb hier wel tekeningen liggen waarvan je een model kunt bouwen.

nou ik ben wel n ervaren rc vlieger en heb vroeger ook lijn gevlogen en dat ging aardig., nu zag ik bij sig n leuke arf de primari force orangje., die wil ik meschien gaan bestellen heeft iemand ervaring met dit toestel???? nu nog n vraag ik heb ook nog n 6.5cc os wel met carburatuur daar kan ik natuurlijk de gaschuif van vast zetten of moet er perse n venturi op????:wink:

@herbert ik zoek meer n bouwdoosje van n leuk kisje stunter taemracer voor n 1,5cc webra met venturi :wink:

mvgr johan snijders

Om er weer een beetje in te komen zou ik, voor een Webra of PAW 1,5 even een VT-Airracer maken.
Zit zo in elkaar en vliegt makkelijk.
Eigenlijk moet je op dat niveau niet gaan zoeken naar ARF, daar is het te simpel voor.
Primary Force is een goede kist, -alleen NIET als je net weer begint-, maar pas op voor slecht gemaakte lead-outs... KAN Gerben (packard) je nog wel even over bijpraten, geloof ik...
Bijna geen enkele OS RC motor is geschikt voor gebruik op een kunstvlucht model. De LA serie is een gunstige uitzondering.
Andere types zijn gewoon te sterk, te zwaar en laten zich niet goed afstellen.

of het moet een OS 35 FP zijn,die doen het ook prima,maar heb hier wel een combat model model liggen gloednieuw mag weg voor 38 euri ,past prima een Webra 1,5 op.moet alleen beuken motorsteuntjes op.

ik zoek ook nog n goed handvat waar je mee stuurt heeft iemand die toevalig een over????:wink:
en hoeveel lijn moet er tussen het model en handvat.
mvgr johan snijders

Voor een 1,5 cc: 12 a 13 meter
Maar wat voor lijn wilde je gaan gebruiken?

Handvat even zelf maken, is zo gebeurd.
Benodigdheden: stuk hardhout van 20 x 50 x 150 mm. , twee 2 mm spaken + nippels en twee onderlegringen ~5 mm gat.

- SIG Akromaster zou mooi trainertje/Stuntertje zijn voor Webra 1,5
- voor een grote trainer is elke OS .40 geschikt, pas als je wedstrijdstunt wilt vliegen valt die af door gewicht en verkeerde krachtverdeling. Een OS LA is zó uit het doosje geschikt voor een wedstrijdstunter.

1,5cc combat model

Van een mini dominator of mini warlord moeten nog wel tekeningen zijn
ca 60cm spanwijdte 20 cm koorde balsa opbouw nijlon bekleding
kun je je helemaal mee uitleven ( deed ik ook toen ik 14 was )
webra 1,5 ( rode kop) gaat prima met 13mtr lijnen
gr

Je kan zo'n model van me overnemen
1-5-cc-diesel-combatmodellen

Let ook hier op
vuile-tankjes

Ik heb lijnen op de rol.
Handvat, motor steunen (aluminium U profiel van de Multimate +- 1,5 euro)
Moet je zelf regelen.

Deze modellen vliegen erg prettig. de oude 1,5 cc combat modellen hebben minder vleugel oppervlak en een dunner profiel dit is echt een wereld van verschil. en met een webra krijg je hem bijna niet stuk.

Groet Robert-Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back