Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Helaas geen directe ervaring met de Eco 7. Wel stevig wat met de Eco 8, zijn grote broer
Pluspunt:
-Mooie heli om te zien met kap
-Schuim is makkelijk te lijmen
Minpunten:
-Ikarus is gewoon duur in onderdelen (zeker als je ziet wat de plastic onderdeeltjes kosten)
-staart is aangestuurd met motor (niet met riem en verstelbaar zoals de Eco 8)
-vaak alleen borstelmotors (gaan vrij snel kapot)
-weinig power met geleverde motor
Volgens mij is de geleverde electronica niet echt super materiaal. Dacht dat dit allemaal Lexor was (mee gevlogen in de Ikarus Piccolo Fun en was zo kapot).
Spuiten van de kap moet je alleen doen met daarvoor bestemd schuim lak. Doe dit NOOIT met autolak tenzij je je kap wilt laten smelten ! Spuiten is eigenlijk niet aan te raden. Daarvan wordt de heli te zwaar..... De power heb je echt nodig !
Hoop dat je hier toch wat aan hebt. Ik heb hem destijds niet genomen omdat er een staart motor in zit. Altijd gezeur met afstellen van gyro bordje (zie Ikarus Piccolo Fun).
Ik heb de eco 7 ook al een aantal keer in het shopvisier gehad.
Een lege eco kost 200€ en daarbij heb je een mooie body.
Over de power zou ik me geen zorgen maken. Ik heb er al een zien vliegen met Nimh pack
en die ging netjes de hoogte in. Als je dan op lipo's overschakeld heb je direct al 200gr minder gewicht. En een jetranger doet geen tictocs ....
De ikarus electronica zou ik links laten liggen. Je bent beter af met een eigen "separated electronics" setup. Als je kijkt naar de micro heli's zijn daar massa's voorbeelden van te vinden. 2 regelaars & gyro naar keuze.
De body is van piepschuim en dat is wel een groot nadeel. Op youtube heb ik al filmpje gezien van iemand die heb aan de grond zet, net dat ietsie pietstie te hard en boomstrike.
Van de mooie jetranger schiet niets meer over. Als je echter kan vliegen lijkt me dat de goedkoopste scale heli te zijn.