FAQs
Beste website voor al je vragen over de Eco 8.
De heli zelf is erg duur in gebruik. De onderdelen zijn eigenlijk voor tegenwoordige begrippen zeer duur, zeker in vergelijking met andere merken.
Wel is de heli erg stabiel te krijgen. Hang er onmiddelijk borstelloos in inderdaad.
Dan komt dat ding niet om de 2 weken naar beneden door kapotte borstels........ Vraag me niet hoe ik dat weet.....
Hang er voor je eigen plezier ook onmiddelijk een Futaba GY401 / 240 als gyro in.
De Ikarus Gyro (standaard) heb ik mee leren vliegen en was een echte uitdaging. Dit heeft mij wel "echt" leren vliegen met de staart.
Zelf vloog ik deze heli met veel te lage rotorblad snelheid met een Mega motor 600/20/??? of zoiets. Hierdoor kon de staart niet zonder waggel draaien. Wegklimmen was weer geen probleem.
10 cellen nicad op 2400mAh (tegenwoordig kun je veel mooier lipo vliegen met lipo regelaar)
Xenon 35 (ofwel een kopie van de Castle Creation 35) regelaar
Hitec HS81 op de staart (net snel genoeg voor normaal gebruik)
Hitec HS85bb op de swashplate
Kortom, leuke machine.... Zeker om te leren hoveren / rondvliegen...
Ooh, voordat ik het vergeet.... PCM of 2,4Ghz vliegen is een MUST... Ding had nogal eens last van tikjes bij mij (carbon staart). Een keer zelfs de regelaar volledig fail-safe. 1ste auto rotatie ooit met een wederom soft startende motor is GEEN pretje.....
