Ikarus ECO8

Hallo medeforumleden,

Wie heeft er ervaring met de Ikarus ECO8

Graag de + en - van deze heli?

groeten Pieter.

FAQs

Beste website voor al je vragen over de Eco 8.
De heli zelf is erg duur in gebruik. De onderdelen zijn eigenlijk voor tegenwoordige begrippen zeer duur, zeker in vergelijking met andere merken.
Wel is de heli erg stabiel te krijgen. Hang er onmiddelijk borstelloos in inderdaad.
Dan komt dat ding niet om de 2 weken naar beneden door kapotte borstels........ Vraag me niet hoe ik dat weet.....
Hang er voor je eigen plezier ook onmiddelijk een Futaba GY401 / 240 als gyro in.
De Ikarus Gyro (standaard) heb ik mee leren vliegen en was een echte uitdaging. Dit heeft mij wel "echt" leren vliegen met de staart.

Zelf vloog ik deze heli met veel te lage rotorblad snelheid met een Mega motor 600/20/??? of zoiets. Hierdoor kon de staart niet zonder waggel draaien. Wegklimmen was weer geen probleem.
10 cellen nicad op 2400mAh (tegenwoordig kun je veel mooier lipo vliegen met lipo regelaar)
Xenon 35 (ofwel een kopie van de Castle Creation 35) regelaar
Hitec HS81 op de staart (net snel genoeg voor normaal gebruik)
Hitec HS85bb op de swashplate

Kortom, leuke machine.... Zeker om te leren hoveren / rondvliegen...
Ooh, voordat ik het vergeet.... PCM of 2,4Ghz vliegen is een MUST... Ding had nogal eens last van tikjes bij mij (carbon staart). Een keer zelfs de regelaar volledig fail-safe. 1ste auto rotatie ooit met een wederom soft startende motor is GEEN pretje..... ;)

Daar ben ik zeker met je eens Grondsnuiver ;)

Pieter,
zeker een leuke machine om mee te beginnen. Je moet er meer moeite voor doen om hem goed af te stellen dan alle nieuwkomers... maar dat maakt de eco juist daarom een goede leermachine.

zeker het zender verhaal is belangrijk.. ik heb hier in het begin ook veel problemen mee gehad. 2,4ghz vind ik persoonlijk nog de beste oplossing voor dit probleem.

Ik ben zelf ooit met een Eco 8 in standaard configuratie (borstelmotor/woodies etc.) begonnen en heb hiermee goed leren vliegen. echter de borstelmotoren roken met regelmaat uit ja. dus brushless is zeker een must hiervoor.

In de standaard configuratie zit geen vrijloop setje... en dat heb ik geweten!!
vrijlooplagers zijn zowieso een must voor iedere helicopter.

zoek maar een rustig op het net of surf een keer naar Ha-eM Helifun een particuliere, de vliegschool voor de elektro model helikopter waar je veel info kan vinden over deze machine.

Back