Ikarus LAMA

Ik zit met een probleempje ik heb een paar jaar geleden een Ikarus LAMA 4 channel gekocht deedt het prima en wel een paar ergens tegenaan gevlogen maar oke
Ik heb hem toen een jaartje niet gebruikt en zag hem staan en wou gaan vliegen dus accu opladen en vliegen maar nu is het probleem hij wilt niet meer vliegen is het de accu ofzo.

Mvg Sjoerd kruis

Als het om een lipo-accu gaat kan het zijn dat de accu zicht te ver ontladen heeft.
Lipo's ontladen zich altijd iets van zelf. belangrijk is daarom als je een accu een poos niet gebruikt, hem opgeladen weg te leggen. een te lege lipo die meer als 80% ontladen is kun je meestal weggooien. buiten dat zou het ook iets anders kunnen zijn in de heli, daarvoor is een betere beschrijving nodig van wat de heli wel en niet doet. doet hij helemaal niets of heeft hij te weinig vermogen e.d.

Groeten

1: volgeladen wegleggen is bijna even erg als leeg wegleggen, beste is op 3.85v/cell
2: meer als 80% ontladen betekent helemaal niet dat je hem moet weggooien, enkel als je hem elke keer opnieuw tot 90% of meer ontlaadt dan kan de levensduur sterk verminderen.

Ik heb me accu nu al een uur of 4 in de oplader liggen en als ik hem er aan koppel (aan me helicopter) dan doet hij niks vroeger hoorde je altijd bzzt bzzt en dan kon ik vliegn maar nu helemaal niks nada noppes

Juist Jelle, kheb het nog is nagezocht. Je hebt gelijk, maar kheb zelf ook de ervaring dat een lipo die een jaar leeg gelegen heeft nauwelijks vermogen gaf, onvoldoende vermogen betekent voor mij weg dat ding.

Back