Ikarus osd

Weer een nieuw europees ontwikkeld OSD op de markt en wel Ikarus OSD.

Bijzonderheden:
Goedkoop, compleet en return to home functie.

IKARUS OSD Features:

- 5 Configulble displays: - 3 configurable flight displays (including hud F16)
- 1 Screen Fail Safe configurable - 1 configurable summary screen (maximum speed, total distance traveled , total time, ....)
- Autopilot, ComingHome and 31 WayPoint - Autopilot: IKARUS control aileron, elevator, rudder and motor
- Artificial horizon
- Pan Gain: Multiplication factor for the travel channel PAN. (180º) - PPM Control Input
- RSSI
- Telemetry (embedded in the video decoding using USB video capture)
- USB port for setup and adjustment IKARUS OSD with console
- Supports many GPS 10Hz (recommended Locosys LS20033)
- Camera Switch ( 2 video inputs )
- AUTO PAL / NTSC
- Auto BaudRate
- Charset Editor
- Assistant calibration and configuration: Sensor IR, RSSI, and servo current sensor
- Uses: Aircraft speed, Altitude, Compass, Artificial Horizon, variometer, RSSI, number of satellites, Arrow Back home, battery voltage, motor instant consumption, battery level, total flight time, latitude, longitude, distance home, waypoint distance, alarms, odometer, horizontal and vertical antenna orientation. The settings can be: text, bar or F16 Hud

gcs263sm.jpg

Meer info: http://www.electronicarc.com/catalo...ge=en&osCsid=3964ae5d8832521966c587166ed6c419

Bwa, goedkoop, dat valt nogal mee. De module zelf is niet zo duur, maar je moet er ook nog een gps bijkopen, amp sensor, co-pilot enz... Dan loopt het al aardig op en komt het in de buurt van de concurenten zoals dragonOSD naar mijn mening.

Ik heb de stap genomen en dit osd besteld en vandaag ontvangen. Moet nog even mijn gps omsolderen daar het osd 5v uitstuurt en mijn gps op 3,3v werkt. Een diode zal waarschijnlijk vodoende zijn? Zodra ik een beetje tijd heb zal ik proberen een review te geven.

Volgens het spaanse forum proberen ze deze week te tracker optie te releasen. Ze zijn nu aan het testen met firmware en hardware.

Even een update:
Vorig weekend eindelijk even tijd om dit mooie osd aan te sluiten. Maar na 2 uur worstelen met verschillende pc's werd het apparaatje niet via de usb aansluiting herkend. Na contact met de leverancier deze maar teru gestuurd naar Spanje via de aangetekende post. Nu is het leuke weer van TNT dat je dus buitenlandse post niet via track&trace kan volgen. Dus vandaag maar eens gebeld met TNT of het pakketje al afgeleverd was, want hij zou 3 tot 5 dagen duren. Je raad het al, track&trace code is niet bekend en nu volgt er een onderzoek. Leuk dat het tot €50,- verzekerd is, maar dan schiet je er even €70,- bij in. Krijgt vervolg.

Even een update:
Vorig weekend eindelijk even tijd om dit mooie osd aan te sluiten. Maar na 2 uur worstelen met verschillende pc's werd het apparaatje niet via de usb aansluiting herkend. Na contact met de leverancier deze maar teru gestuurd naar Spanje via de aangetekende post. Nu is het leuke weer van TNT dat je dus buitenlandse post niet via track&trace kan volgen. Dus vandaag maar eens gebeld met TNT of het pakketje al afgeleverd was, want hij zou 3 tot 5 dagen duren. Je raad het al, track&trace code is niet bekend en nu volgt er een onderzoek. Leuk dat het tot €50,- verzekerd is, maar dan schiet je er even €70,- bij in. Krijgt vervolg.

Waarom koop je dan ook niet gewoon een EzOSD?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Waarom koop je dan ook niet gewoon een EzOSD?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

En zo zijn er nog 6 anders merken te verkrijgen. Ik vind het een erg mooi osd met veel futures, het is weer eens iets anders en nieuw. Daarnaast lijkt mij de dubbele camera input en de servo strecher optie erg makkelijk naast het gebruik van de osd in een virtuele omgeving.

Even een update:
Tnt is het pakket dus kwijt en doet nog onderzoek. Veel contact gehad met electronicarc en deze gaan morgen gratis een vervanger sturen.

Hallo HD,

Ik heb toen een hele nieuwe ontvangen en ben toen zeer druk geweest om alles in een skywalker te bouwen. Probleem bij mij is dat ik van het één in het ander val. Kortom ik heb een skywalker compleet klaar met FPV gear, een nemo idem en een multiplex toestel met remzibi osd. Ben nu druk met een Quadcopter met Rabbit FC en een G-osd die weer geupgrade is naar een CL-OSD. Hiermee vlieg ik wel als ik tijd heb. De Ikarus moet ik gewoon weer eens oppoetsen en upgraden maar schijnt tegenwoordig erg goed te bevallen op de forums, al blijft het een grote onbekende tov andere OSD varianten.

Back