Ikarus Piccolo v2

Hallo

Ik ben een volledige leek op het gebied van helikoptervliegen maar door een handeltje heb ik nu een piccolo v2 van Ikarus

Is dit iets om mee te beginnen en waar moet ik evt extra op letten met afstellen of zijn ze niet kritisch

Alvast bedankt

eric

zoals met elke heli, balanceren van de rotorbladen.
blade tracking zoals dat heet.

Typisch piccolo.
de standaart hoofdmotor en staart motor smoren op. ---> brushless asap.

De rotorbladen kan je ook een upgrade geven met die van de kyosho m24.
leuk helie'tje toen, maar eigelijk al een oudje.

TM

Ik kan best aardig sturen al zeg ik het zelf, maar de Piccolo heb ik snel weggedaan omdat ik hem totaal onbestuurbaar vond.

Oude techniek, er is veel beters te krijgen nu.

Just my two cents...

Hm..

Voor een beginner is een piccolo gewoon goed, alu en dergelijke gaat dan alleen maar kapot.

Dankzij de piccolo heb ik voor hoogstens 50 eur schade leren vliegen...

Maar, de standaart hoofdmotor is redelijk snel weg.
ombouw naar brushless is aan te raden. Staartmotor zijn ook veel klachten over, al heeft deze het bij mij erg lang uitgehouden...

Ik vloog de mijne met de ombouwset van ikarus, in combinatie met een 3 s lipo. Wel de bladen vervangen door de M24 bladen, de mijne wilde niet eens meer van de grond met de standaard bladen.
Wel even bij de vliegerwinkel een koolstof stok halen, als je crasht wilden de m24 bladen de staart er bij mij nog wel een afhakken. Niet erg, maar je moet wel reserve hebben :rolleyes:

Succes!

piccolo = niet stabiel
(ik vlieg dat gebakkie al jaren en het heeft lang geduurd voordat ik hem goed kon hoveren) nog een nadeel, onderdelen zijn gewoon te duur in vergelijking tot andere fp heli's maar als je hem eenmaal onder controle hebt is het een geinig helitje.
Ik heb hem wel eens te koop gezet maar kon toch geen afscheid nemen van mijn eerste echte heli.

belangrijk bij het afstellen van een Pic is eigenlijk alles.