ikarus picollo

Ik heb een tijdje terug een Ikarus picollo gekregen en nu wil ik hem opknappen om thuis een beetje mee te gaan vliegen
Ik heb er mee geprobeerd te vliegen maar hij wil niet fatsoenlijk opstijgen .
Hoe ik ook trim dan gaat hij of naar voor ,achter links rechts, hier is geen pijl op te trekken.
Nu kan de tuimelschijf op de rotoras naar boven en onder schuiven,welliswaar "vastgehouden door een plastic knietje maar als ik hem naar onder duw gaat hij niet helemaal terug.
Dit geeft volgens mij iedere keer een andere afstelling.
Zou het eeen oplossing zijn om de schijf op te sluiten op de as door boven en onder een messing buisje te plaatsen?

Heel lullig gezegd: de Icarus picollo was 10 jaar geleden een noviteit als de destijds kleinste RC heli die commerciëel verkrijgbaar was.

Nu is het een draak om te vliegen en kun je echt beter iets anders zoeken.

Er zijn er echt véél betere....

Ik zou zeggen, verdiep je in helivliegen algemeen, en in wat er voor beginners zoal te koop is, en koop dan iets moderns. Daar ga je langer en meer plezier van hebben.

Groet, Bert

Tegenwoordig zijn er strakker vliegende heli's
Maar ze vliegen best aardig, als je ze even door hebt :mrgreen:

Geen messing buis eronder..
De swash heeft ruimte nodig

Wat jij beschrijft kan ook best goed het normale wegschuiven van een heli zijn..
iedere heli schuift een kant op, als je dit overcompenseerd heb je een heli die opeens de andere kant op gaat

waar je op moet letten, zijn de heveltjes op de flybar, die willen nog wel eens los zitten en verdraaien.
ik had er toendertijd een stuk papier tussen gedaan, zodat het wel kon klemmen

Ook moeten de paddles (de kleine blaadjes aan het eind van de flybar, flybar is dat stokje door de kop heen) recht staan (90graden tov de hoofdas) en de paddles moeten gelijk zijn aan elkaar

Succes!

Back