ikarus shockflyer

hallo
na heel wat jaren niet meer gevlogen te hebben.
wil ik nu weer gaan starten.
heb altijd brandstof vliegtuigen gevlogen maar wil nu electro gaan vliegen.
nu kwam ik op het net van die leuke shockflyers tegen .
dus ik dacht das makkelijk lekker op een flink grasveld een beetje stoeien met zo,n ding.
maar er komt toch wel meer bij kijken.
nu is mijn vraag wat kost zoiets compleet met zender en al?
mijn intresse gaat uit naar de su 27 xxl van ikarus.
gr michel

kosten rtf

hey,

je heb dus wel al ene tijdje gevlogen , maar nu een paar jaar niet meer? en de zender heb je dus niet meer?

mischien is het ook wel slim om te zeggen of je gewoon iets wil voor nu om gewoon lekker te vliegen of dat je mischien meer wilt investeren wat je ook kan gebruiken voor later?

verder is er aan een hoop spullen voor de modelbouw zeer goedkoop aan te komen en meestal is dan de kwaliteit niet eens zo heel erg slecht!

en wil je hem dan gaan vliegen met een brushed motor of brushless?

trouwens ik kan niet zo snel een e-shop vinden met de su-27 xxl , als jij hem wel heb zou je die dan ook even hier neer willen gooien :D

of is het deze ;
2011016_p1.jpg

linkje

zo heb ondertussen toch nog een linkje gevonden bij ikarus zelf ! :o :D
IKARUS eShop*-*Shock-Flyer SU 27 XXL incl. Power-Set*
nog nodig:
2 Miniservos, 25/35A regelaar, 1 ontvanger 4 ch, zender met V-Mixer.

even snel een prijs indicatie.
1x su-27 XXL ( incl. powerset) =€34,90
2x miniservos =€16,00 RCtechnics Internet Store
1x v-mixer =€11,50 RCtechnics Internet Store
1x regelaar =€18,50 RCtechnics Internet Store
1x zender 4 ch =€29.95 RCtechnics Internet Store

------------------------------+
totaal = €110,85

maar als je bijvoorbeeld een mx-12 koopt heb je daar al een mixer in zitten en hoef je die dus niet los te kopen alleen is de mx-12 dan wel weer duurder , maar daar heb je wel weer aan. het zal zeker weten nog goedkoper kunnen met hongkong spul :D alleen daar weet ik geen site's van :( ik haal het altijd gewoon uit europa.

Groetjes Rowan, ( de vragen in mijn andere post zijn nog steeds om beantwoord te worden ;) dan is het nog makkelijker om een setup te bedenken.)

hi rowan
bedankt voor je reactie.
zender heb ik niet meer idd.
wil hiermee starten en dan in de toekomst verder kijken .
de standaard motor die erbij zit schijnt niet echt sterk te zijn dus zal erwel een ander motortje in komen.
qua brushed of brushles daar heb ik me nog in verdiept.
gr michel

qua brushed of brushles daar heb ik me nog in verdiept.
gr michel

hi Michel,

nou twijfel ik , heb je jezelf er wel of nog niet in verdiept?

en anders zijn er op het forum genoeg lappen tekst om er meer over te weten te komen maar alvast een paar belangrijke puntjes:
1. geen slijtage van de borstels ( brushles=borstelloos ;) )
2. betere effiecentie.
3. betere gewicht/vermogen verhouding.

Groetjes Rowan,

hi
heb de shockflyer besteld.
nu word er aangeraden om een 3s 1600 mah accu,s te gebruiken.
ik kan 4 nieuwe 1500 mah overnemen van 11,1v zijn deze ook sterk genoeg?
ook wil ik er graag een brushless motor in hebben kunnen jullie mijn vertellen welke daar geschikt voor zijn in combinatie met de accu,s die ik kan overnemen.
nog 1 vraagje wat is een goede lader voor lipo,s liefst met ingebouwde balancer en 220/12 volt aansluiting.
alvast bedankt
gr michel

NIEMAND!!!

hi
heb de shockflyer besteld.
nu word er aangeraden om een 3s 1600 mah accu,s te gebruiken.
ik kan 4 nieuwe 1500 mah overnemen van 11,1v zijn deze ook sterk genoeg?
ook wil ik er graag een brushless motor in hebben kunnen jullie mijn vertellen welke daar geschikt voor zijn in combinatie met de accu,s die ik kan overnemen.
nog 1 vraagje wat is een goede lader voor lipo,s liefst met ingebouwde balancer en 220/12 volt aansluiting.
alvast bedankt
gr michel

die 100mAh zullen je de kop niet kosten. Het zal iets minder zijn qua vliegtijd, maar veel verschil zal het niet zijn.

Gewicht is ook een issue, het zal iets lichter zijn, maar verwacht niet dat je daar veel last van zal hebben. Eigenlijk helemaal niet.

over de motor:
kan ik geen uitspraak over doen, ben (nog) niet thuis is Kv's, watts, gewicht en verbruik, iemand anders zal daar een uitspraak over moeten doen

Over de lader:
een goede lader is prijzig, ik zelf gebruik naar volle tevredenheid een
Hyperion EOS0606i
Maar kijk vooral in het subforum over accu's en laders...

Die lipo's zullen prima gaan. Ik zou zelf nooit 2e hands lipo's of accu's overnemen, maar als je de verkoper vertrouwt..

Trek voor je lader een budget van rond de 80 euro uit. Er zijn bakken vol goede ladertjes in die prijsklasse. Ga niet voor een 'simpele lipo-lader', maar koop een alles-in-een apparaat met display waarop je kunt aflezen hoe en wat. Neem er eentje met ingebouwde balancer.

Een erg leuk en goed ladertje op dit moment, is de Robbe Power Peak Compact Bid Duo-Power. Voor een prijs van rond de 90 euro heb je dan een lader die alles heeft wat je maar wil, zolang je niet met grotere pakketten dan 5s lipo's gaat vliegen. Kan zowel op 240 als 12V aangesloten worden, ingebouwde balancer, het BID systeem (accu-identificatie-chip), enz. Laadt loodaccu's, NiCD, NiMH, Lipo en Li-Ion.

Trap niet in de val van een goedkope lader. Over een jaar zul je dan 10 goedkope laders hebben staan die allemaal niet alles kunnen en ben je net zoveel geld kwijt geweest als je meteen een goede gekocht had. Koop NIET een unicharger 6 bv.

Back