ikon (msh brain) vraag

Discussie in 'Flybarless' gestart door Telly, 25 mei 2015.

  1. Telly

    Telly

    Lid geworden:
    1 dec 2014
    Berichten:
    15
    Hallo,
    Heb net een ikon fbl controler gekocht om m'n 3gx te vervangen. Een ding begrijp ik niet. Bij flying style setup heb je 3 banks zoals hun dat noemen, moet ik dit nu zien flight mode 0.1.2 (DX8) ? Want ergens op het net heb ik gelezen dat ik de drie verschillende banks niet moet verwarren met flight mode. Moet ik nu de banks op een andere 3 standen schakelaar zetten en op m'n f/m m'n verschillende curves. Dat zou betekenen dat ik op iedere fm 3 flying styles kan hebben. Volgens mij klopt dat niet. Wie kan mij dit uitleggen.
     
  2. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Jaa das mooi spul he.

    2 dingen die je niet door de war moet halen, je Idle up's en je Flight styles.

    Idle up's doe je gewoon op je zender en zet je dus je verschillende throttle curve's in. Normal - Idle 1 - Idle 2

    Flight styles worden bediend door je 7e channel.
    Ik heb hiervoor op mijn T8J ook een 3 standen switch aan toegewezen.
    Stand 1: Flightstyle sport
    Stand2: 3d
    Stand 3: Hard 3d

    Zo kun je tijdens vlucht of op het veld, over schakelen op een ander gedrag van je heli.
    Maar je kunt ze bijv. ook alle 3 op 3D zetten en spelen met fine-tuning of andere eigenschappen in elke stand.

    Dus idle up's en flight styles zijn 2 aparte dingen.

    Vraag een beetje beantwoord?
     
  3. Telly

    Telly

    Lid geworden:
    1 dec 2014
    Berichten:
    15
     
  4. Telly

    Telly

    Lid geworden:
    1 dec 2014
    Berichten:
    15
    Bedankt Sven75
    Is me helemaal duidelijk.
    Heb ik nog een vraagje, als ik in een bank self level aan vink, zeg bank 2 betekend dit dat als ik in bank 1 of 3 vlieg en ik kom in de problemen ik naar bank 2 switch en hij recht komt te hangen? moet ik dan niet m,n f/m tegelijkertijd in normal zetten.

    alvast bedankt
     
  5. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    je " Auto - Level " functie moet je even activeren in het tabblad daarvoor.

    Dat is het tabblad waar je aangeeft hoe de unit op de machine gemonteerd zit. Op die pagina vind je onderaan de button " Set Level ".

    Dus zet je heli vlak op tafel, ( ik doe voor de zekerheid ook altijd midstick pitch, dus 0 graden ) .. en klik vervolgens op Set Level.

    Nu ga je op de volgende pagina bij je flight-modussen de functie activeren bij een vliegmodus. ( vinkje aanzetten ).

    Dus stel dat je stand 2 en 3 allebei 3d hebt gemaakt en je vliegt in stand 2 ... maar het gaat mis.. dan zet je de switch over naar stand 3 waar je dan bijv. die Auto level in hebt geactiveerd. Dan zal de heli zich meteen omdraaien rechtop hangen. Dat wil niet zeggen dat de staart naar je toe komt te hangen, kan ook Nose in worden. Maar als je dan gewoon wat pitch geeft is er niks aan de hand.
     
  6. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    overigens staat in de linker kolom in de software alles vrij duidelijk in uitgelegd.

    maar je mag 't altijd vragen ;-)

    In de "Expert view" kun je nog heeeeel veel meer instellen.
    Maar ik heb tot nu toe mee gemaakt dat als je de basis setup doorloopt, elke heli er mee vliegt.
     
  7. Telly

    Telly

    Lid geworden:
    1 dec 2014
    Berichten:
    15
    Bedankt voor je reactie's, ga hem van het weekend inbouwen. ( had effe geen tijd) laat je weten hoe het gegaan is
     
  8. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    super, succes.
     

Deel Deze Pagina