ima holiday 280

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sjoerd, 24 nov 2006.

  1. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Zou je hem dat niet beter zelf kunnen vragen, wij weten het niet.
    Maar als je al zo vaak korting hebt gehad moet je ook niet klagen als het een keer fout gaat.

    janneman :zon:
     
  2. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ne daarom zeg ik het ook.....,
    en omdat han nogal vaak bij aht is kon hij dat misschien weten.....
     
  3. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    'k ben een beetje druk met werk,..
    maar denk dat ik er zaterdag wel weer ben, misschien dat je dan kan komen

    of anders zondag naar Markelo, indoormeeting, kan je eens zien wat dat is
     
  4. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Devine II vliegt met sp280 ook zeer leuk!! 8)
     
  5. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ja ok han,

    ik kom nu net uit almelo bij aht weg.
    heb een speed 300 7.2 volt gekocht.
    en die indoor meeting in markelo was ik al vanplan heen te gaan,
    en ga ik cker doen :D .
    en bij de motor zaten twee weerstandjes die moet je dus
    de ene van de olus naar de motor zelf en de andere van de min naar de motor,
    en eigelijk nog 1 van plus naar min maar die heb ik niet en zo was het wel goed (volgens henk zijn zoon :p)
    nu wil ik hem ff in laten lopen ,
    nat inlopen dat doe je met een gewone aa baterij van 1.2 of 1.5 volt toch?
    en kan ik hem wel met baterij/weerstanden in het water laten inlopen?
    of moet de baterij uit het water blijven?
    (ik hoop wel met weerstanden heb ik namelijk al vast gesoldeert)

    gr sjoerd
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hermoende weerstanden in condensatoren...
    En dit zouden er 3 moeten zijn.

    Beter 1 over de plus en de min, dan 2 ernaast..
    Volgens Niek, zoon van zijn eigen vader.
     
  7. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ok die soldeer ik er voor het vliegen nog wel tussen,
    maar dat inlopen? :roll:
     
  8. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    kan niemand mij vertellen hoe ik even m`n motor nat in laat lopen?
    kan dit met weerstanden aan de motor?
    en gewoon aan een aa baterij? (kan de baterij ook onder water?)
     
  9. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Je kan op twee manieren laten inlopen, de langzame "droge" methode accuutje van 1,2 tot 2V aansluiten en het motortje een paar uur laten draaien.

    Of de snelle "natte" methode ..... sluit een normale aandrijf accu aan aan de motor en dompel dit sneldraaiende motortje direct in een potje met gedestileerd water, één tot twee acculadingen leeg maken en je motor is ingelopen .... daarna motortje drogen (op één celletje een kwartiertje laten lopen) .... en dan de lagers nog een drupje olie geven .... en klaar is Kees
     
  10. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ok maar ik heb alleen 2 , 2 cels lipo`s.
    dus ik doe het wel droog is dat wel net zo goed?
    en als ik hem dan gewoon op een baterij lat lopen een paar uur (misschien paar meer baterijen)
    moet ik hem dan ook olie geven?
     
  11. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    waarom zou je hem in laten lopen?
    Ik doe dat nooit, en men motertjes leven toch aardig lang.
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    idd, net zoals airbus aangeeft, voor de normale gebruiker is het inlopen van electromotoren niet noodzakelijk. Alleen voor de racers (wedstrijden)onder ons kan het van belang zijn. Zij willen ja immers ook het onderste uit de kan persen. Levensduur telt daar meestal niet.
     
  13. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    o nou ja ik heb hem nu al laten inlopen (droog)
    maar ik weet niet welke olie ik moet gebruiken
     
  14. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Bij droog inlopen is oliën niet nodig ... maar een drupje "naaimachine" of universele "fiestenmakers" olie is oké .... met een coctailprikker even in de olie dopen en dan de lagertjes aantippen ... dus zeer weinig olie gebruiken ....
     
  15. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ok zal ik doen en is deze olie wel goed:
    kroon oil staat erop en eronder rijwiel olie,
    en achterop het flesje staat:
    rijwiel olie is een universele heldere olie voor de smering van alle bewegende delen van de (brom)fiets.
    is dit wel goede?
    is wel een beetje dik dus niet zoals w40 ofzo (die blauwe busjes)
     
  16. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Sjoerd,

    Niet zo bang zijn, zo kritisch is het niet :wink:
    Gewoon gebruiken die olie, is niets mis mee, wel een klein drupje, meer niet, teveel kan tussen de koolborstels en de collector komen, dan heb je een probleem :cry:
     
  17. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    nee ok maar ik had het ook al gebruikt :p
    en loopt nu wel lekker alleen gaat de prop steeds van het asje met volgas.
    wat kan ik hier aan doen?
    vastlijmen vind ik zonde kan er niks anders meer op of voor gebruikt worden.
    kan ik ook gewoon mijn propsaver (van m`n knuffel) gebruiken,
    en dan het propje heel iets uitboren of is dat weer te zwaar voor de motor?
     
  18. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    nee ok maar ik had het ook al gebruikt :p
    en loopt nu wel lekker alleen gaat de prop steeds van het asje met volgas.
    wat kan ik hier aan doen?
    vastlijmen vind ik zonde kan er niks anders meer op of voor gebruikt worden.
    kan ik ook gewoon mijn propsaver (van m`n knuffel) gebruiken,
    en dan het propje heel iets uitboren of is dat weer te zwaar voor de motor?
    [​IMG]
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    gewoon drupje lijm er op doen
     
  20. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Of een "speciale" propadapter kopen voor een "Günni" ...

    Graupner heeft een adapter voor een 2mm as, (bestelnr:6053.20 ca. € 2,95) hierop past een Günterje als je de zwarte spinner verwijderd ..... en ook cnc-modellsport levert "Günni-mitnehmer" voor heel veel maten asjes .... en zo zijn er nog wel een paar leverancier te vinden die voor Günthertjes adapters leveren .....
     

Deel Deze Pagina