imax b6 ''break down''

hallo

ik heb 2 imax b6 laders en sinds kort geven ze allebeide een ''break down'' aan als ik lipo,s wil laden.
heeft iemand een oplossing hiervoor?

gr. les

Heb je iets meer informatie? het zou kunnen als je met beide laders aan 1 voeding zit dat de voeding niet sterk genoeg is en dat ze er allebij mee stoppen. dit heb ik namenlijk weleens gehad met mijnn turnigy accuel (2x) laders.

en wat voor accu's was je aan 't laden, en aan voldoet de voeding bijv.. kortom iets meer info aub.

ik heb lipo,s van 11,1V en 2,2A er aan.
ik heb ze alle 2 op 1 voeding. ik probeer het wel even met 1 lader op de voeding.

gr.lesley

Met hoeveel A was je aan het laden, hoeveel Ampere kan je voeding geven.. enz enz.. meer info!!

In het menu van de Imax, als je aan het laden bent, kun je ook de spanning van de adapter zien, door een paar keer op het pijltje naar rechts of links te drukken.

ik laadt dan met 2,2A. en de voeding is 13,8V en kan 10-12A aan.
ook als ik maar 1 lader aangesloten heb op de voeding geeft hij break down aan.
als ik een paar pijltjes naar links doe op de lader, geeft hij aan dat de voeding 13,6V levert.

Laatst bewerkt:
En als je nu eens zonder balancer probeert te laden? Gebeurt het bij alle typen accu's?

ik heb zonder balancer geprobeerd en ik heb veel verschillende lipo,s geprobeerd(geen succes)
het vreemde is dat hij de ene keer wel normaal werkt en de andere keer weer niet. ( terwijl ik niks verander)

gr.les

mischien dat je snoertjes niet goed contact maken, dit heb ik ook eens gehad, probeer maar eens het kabeltje te bewegen als ie het wel doet.

Dan kan het net zo goed een los contactje in de lader zijn. Dat is wss zelf te repareren met een soldeerboutje, maar als je nog garantie heb zou ik toch eerst even naar de winkel toestappen.

Back