imax b6 lader zonder balance kabels

hey,

ik heb een nieuwe imax b6 lader gekocht maar daar zitten geen balance kabels bij :-?
deze wil ik nu kopen via hobbyking samen met andere dingen maar welke moet ik dan kopen?
ik moet ze kunnen aan sluiten op de Turnigy lipo accu's 2S

PS: als ze hier niet te koop zijn waar kan ik ze dan voor een mooie prijs kopen?

alvast bedankt :D

Balanceerkabels heb je ook niet altijd nodig.
Aan de accu zelf zit een balancerkabel plus stekker, als die past heb je geen aparte nodig.
Als hij niet past heb je een verloopkabel nodig.

Het kan makkelijk zijn een verlengkabel te gebruiken, maar noodzakelijk is dat niet.

Gr. Dirk.

op de imax b6 zitten alle poorten aan de zijkant.
dwz dat je de lipo daar rechtstreeks op de correcte poort moet aansluiten. elke "x"-aantal cell lipo heeft hier e eigen poortje

je hebt enkel e bordje "nodig" als er maar 1 * e 6 cell balance poort aanwezig is. dan verloopt alles via die ene poort
maar zelfs dan is e bordje niet nodig vind ik.

ik gebruik alvast geen bordje: dit is mijn lader http://www.hobbycity.com/hobbycity/...igy__A-6-10_200W_Balance_charger_&_discharger
aan de balance kabel verwijder ik gewoon het linkse geleidertje. dan past zowel e 3-4-5-6 cell op dat ene verlengsnoertje
het rechtse geleidertje blijft, want die moet altijd aan het zwarte balance kabeltje blijven

Laatst bewerkt:
De turnigy accus kan je er gewoon rechstreeks inpluggen hoor ;) Ofwel de bovenste links of wel de bovenste rechtse aansluiting ( weet het even niet meer vanbuiten )

Back