Imax B6.. miskoop?

• Topicstarter Topicstarter bokkenrijder
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bokkenrijder

Guest
Ik heb een imax B6 besteld via ebay. Ik heb hem gisteren ontvangen en er twee nimh accu's mee kunnen laden. Sinds vanmorgen geeft hij niks meer weer in het display.
Er is niks geks mee gebeurt, ik heb hem gisteravond uitgezet, toen was alles goed, maar vanmorgen alleen een helder blauw oplichtend lcd display zonder lettertjes of cijfers..

Weet iemand wat dit kan zijn? Uit de handleiding kan ik niks opmaken dat me kan helpen...
Ik ben bang dat ik hier de miskoop van het jaar heb gedaan. Ebay verkoper reageert niet meer (shopping_way)..

Ik begin te vermoeden dat ik naar garantie/centjes kan gaan fluiten..

Laatst bewerkt door een moderator:
Je conclusie klopt niet.. de Imax B6 is niet de miskoop, het feit dat je 'm zo goedkoop mogeljik per e-bay probeerde te krijgen, _dat_ is wat er mis is.

Bij een reguliere winkel had je gewoon garantie gekregen.. en er zijn genoeg mensen die de Imax B6 lader naar tevredenheid gebruiken. Het is geen toplader, maar ook zeker geen miskoop. Zelfs bij de beste fabrikanten ter wereld heb je wel eens een DOA (Dead On Arrival).

Als de verkoper niet via E-bay reageert hoop ik dat je zo verstandig geweest bent om via Paypal te betalen....

Dan kan je bij Paypal een claim openen , reageert de verkoper daar ook niet op kun je via Paypal je geld terug claimen.

blauw scherm

Hoi,
Even open schroeven en controleren (en even heen en weer halen) of de platte kabel van het schermpje goed contact maakt.

Deze kabel wordt (vaak) in een connector geduwd en daarna geklemt.

Zo heb ik al meerdere van dit soort probleemjes opgelost.
Succes
gr.
Ralf.

Je moet de verkoper wel even tijd geven te reageren .

In Hongkong slapen ze misschien en het is weekend.

Je hebt 1 jaar garantie op Imax laders en je hebt betaald via Paypal waar je transactie ook is verzekert .

Dus rustig blijven en even diep ademhalen . :mrgreen:

Mvg Johan

Hoi,
Even open schroeven en controleren (en even heen en weer halen) of de platte kabel van het schermpje goed contact maakt.

Deze kabel wordt (vaak) in een connector geduwd en daarna geklemt.

Zo heb ik al meerdere van dit soort probleemjes opgelost.
Succes
gr.
Ralf.

Lijkt me nog niet zo'n slim plan als hij eventueel nog kans op garantie wil maken.

*Op last van robert verwijderd*

Ow, okee. Dus omdat ik het via ebay heb besteld verdien ik het om troep te krijgen opgestuurd.

Waar zeg ik dat dan? Je opent hier een topic dat een lader een miskoop zou zijn, terwijl het probleem is dat de winkel waar je 'm gekocht hebt slechte service levert. Daar kan die lader niets aan doen.

Dat is natuurlijk de fout van die winkel, niet van jou.

Echter.. als je echt altijd voor het dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en dingen bij vage e-bay shops besteld, dan loop je het risico dat de service tegenvalt. De lage prijs moet ergens vandaan komen.

Is hetzelfde als je fiets niet op slot zetten op het station. Als ie dan gejat wordt, is die dief de hufter die iets fout doet, maar jij bent dan zelf ook niet slim bezig geweest ;)

Je conclusie klopt niet.. de Imax B6 is niet de miskoop, het feit dat je 'm zo goedkoop mogeljik per e-bay probeerde te krijgen, _dat_ is wat er mis is.

Ow, okee. Dus omdat ik het via ebay heb besteld verdien ik het om troep te krijgen opgestuurd.

Nou als dat zo is, dan kunnen we beter maar allemaal meteen gaan stoppen met onze hobby, want we verdienen het niet volgens hezik dat we deugdelijk spul krijgen als we niet de 100% toeslagen van pkracing en andere winkels met absurd hoge prijzen, betalen.

De winkels die ik de omzet wel gun voeren dit merk niet, anders kocht ik het daar, maar omdat ik over deze doorgaans goede dingen had gehoord dacht ik het zo op te lossen door op ebay te bestellen.

Tsja, gelukkig heb je er veel voor betaald en krijg je super service, of niet?

Deductie, heet dat. Er zijn meerdere NL webshops die deze lader verkopen, zo ook veel reguliere winkels. Ik kan er zo 10 oplepelen voor je.

Vind je die te duur; dan is die lader ook bij Hobbycity te verkrijgen.

Toch.. je hebt geen van die opties gebruikt, maar hebt ze gekocht bij een winkel op E-bay.

Nu blijkt dat die winkel geen service verleent.

Welke conclusie trek jij dan? Dat je niet op zoek bent geweest naar het goedkoopste en dat je het bij een betrouwbare winkel gekocht hebt?

Punt blijft nog steeds dat je in je topictitel doet voorkomen alsof de Imax B6 geen goede lader zou zijn. Terwijl je verhaal daar helemaal NIETS mee te maken heeft. Kennlijk is de winkel waar je 'm aangeschaft hebt, geen goede winkel.

De korte samenvatting is dat je door je eigen keuzes soms meer risico's loopt. Veilig is je fiets op slot zetten. Veilig is je spullen kopen bij een gerenommeerde winkel. Onveilig is je fiets niet op slot zetten, onveilig is ook iets kopen bij een vage e-bay shop.

terwijl het probleem is dat de winkel waar je 'm gekocht hebt slechte service levert. Daar kan die lader niets aan doen.

En dat weet jij al na een paar uur zonder ooit iets met deze verkoper te doen gehat te hebben . :confused:

Mijn ervaring is zeer goed met aanbieders uit Hongkong die via Ebay werken .
De service is in ieder geval beter als de gemiddelde Nederlandse modelwinkel en zeker als die waar jij je spul haalt .

In het internet krijg ik alles wat ik nodig heb en het scheelt gewoon heel veel met de winkel in prijs.
Bij de Nederlandse winkel krijg je dan te horen dat ze het net hebben .
En ze willen het niet eens voor je bestellen .

Je moet voor de aanbieders van de andere kant van de wereld alleen iets meer tijd inplanen .

Dus gewoon via Ebay een mail sturen en een paar dagen afwachten .
Het open schroeven vind ik ook geen goed idee als je hem wil reclameren.

Zou de verkoper niet positiv reageren kan je via Paypal je geld terug halen . (wel binnen 45 dagen gaan claimen na auktion)

Mvg Johan (ex Power seller bij Ebay ;) )

okee nu weten we alles wel weer .

als iedereen nu even 3 keer diep adem haalt.

ik vind zelf de eerste oplossing nog het best,
ga naar iemand toe met wat soldeer ervaring [of degene die alle,s openmaakt nadat hij het gekocht heeft].
dat doe ik zelf ook altijd gewoon nieuwsgierig.
en kijk of de platte kabel er wel goed in zit .
hij piept nog wel als je op de knoppen drukt??????

groeten wiebe.[mod]

Ik koop wel eens wat via Ebay, maar bij voorkeur geen hi tec spul. Als ik dat toch doe, dan ben ik er mij van bewust dat ik met service etc. een risico loop. Dus als ik voor een paar euro meer kan kopen bij een wat toegankelijker firma dan zal ik dat doen.
"Gast ga een ander zijn topic lopen te verstieren met je propaganda" is een volslagen onterechte opmerking. Bokkenrijder, Jij stelt hier op het forum dat die verkoper of die lader niet deugt; zoals Hezik al uitlegde kan er best een keer een foutje in zitten, bij normale after sale service zal dat geen probleem opleveren. En zoals Johan zegt, op zo korte termijn én in het weekend is er nog geen enkele reden om te panieken.

Je begrijpt het echt niet he?

Je geeft als ALLEREERSTE reden op, dat ie goedkoper was.

Je klaagt over de prijzen van de winkeliers in NL en hebt 'm toen elders goedkoper gehaald. Dat heet "voor een dubbeltje..".

Komt nog bij, hoe tevreden ben je nu over de service die je kreeg? Begin je nu te begrijpen waarom die NL winkels duurder zijn?

Het is bijna ironisch om te zien hoe je blijft volharden terwijl wat er nu aan de hand is 100% bewijst wat ik je probeer te vertellen.

Maar goed, ik zal er niets meer over zeggen. Je hebt je lader gekocht bij een enorm betrouwbare en goede winkel, hebt er ook een normale prijs voor betaald, en krijgt nu ook goede garantie, toch?

Dit keer ben ik het toch eens met Hezik,

Maar nog het volgende

Weet je zeker dat de klacht goed ontvangen is, ik heb mij hier namelijk ook al een keer in vergist, en de service bleek achter af perfect.
En geef ze even de tijd. Die 1 mans zaken hebben zo af en toe ook weekend en vakantie. Kun je kontact opnemen met de fabriekant, heb ik ook gedaan met mijn AXI probleem, en daar regel ik het nu direct met de fabrikant, waarscheinlijk ook sneller.

ps: Open maken zou ik toch echt mee wachten. Je garantie vervalt dan echt en kun je weer op nieuw gaan klagen.

Bart,

DAt is dan wederzijds.. je bent het schoolvoorbeeld van de NL consument. Je hebt een keer pech met een levering en opent gelijk een topic dat de lader niet goed is. Je hebt 'm wel degelijk op de zo goedkoop mogelijke plek gekocht, dat geef je zelf herhaaldelijk aan, maar verwacht wel topservice. En-passant geef je alle winkeliers die je waarschijnlijk die service wel gegeven zouden hebben, en daarom ook wat duurder zijn, een veeg uit de pan.

Zelfs als je dan met een negatieve ervaring bij zo'n goedkope winkel geconfronteerd word, blijf je volhouden dat de reguliere winkels dieven zijn die te duur zijn en handhaaf je als topictitel dat de lader niet goed zou zijn.

En maar schreeuwen en schoppen maar ondertussen heb je gewoon precies gekregen waarvoor je betaald hebt; geen of langzame service.

Let wel: het kan nog best zijn dat je alsnog een nieuwe lader krijgt, dat de winkel inderdaad wat later is met reageren.

Wat jij wil; zo goedkoop mogelijk en dan toch een snelle goede serviceafhandeling, zijn zaken die je zelden tot nooit zult vinden. Het een heeft vaak verband met het ander.

Als je dat niet wil zien en wil volharden in dat het allemaal zo goed is, open er dan geen topics over op een forum..

Voor de rest ben ik er ook klaar mee, veel succes met en plezier van je lader!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back