iMax B6 / Ultramat 14+ / Hype X7

Ik wil voor nu mijn zenderset (8x 2950mAh), gloeiplugstekers (3000mAh), humppacks (6V 1600mAh) & Stickpacks (4200mAh 6 cellen) SNEL mee opladen....

Maar in de nabije toekomst wil ik misschien brushless op Lipo erbij gaan rijden....

Nu zit ik tussen de 3 bovengenoemde te twijfelen...ik koop ze via ebay.de en de Ultramat 14+ kost me 81,00 euro. De iMax B6 65,00 euro. De Hype X 7 voor 59,00 euro. Alle drie thuis op de mat.

Ik zag dat er bij de iMax B6 en de Hype X7 sowieso allerlei verloopstekkertjes bij zaten....heeft de Ultramat 14+ die ook? En ik vroeg me af of beide ook gewoon ter plekke aan de autoaccu gehangen konden worden? Ik moet voor mezelf de keuze maken tussen een Ultramat 14+ / iMax B6 lader / Hype X7, welke is kwalitatief beter / meer minder mogelijkheden, ook met oog op de toekomst...

Groeten,

Daan

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb de Ultramat 14+, ik gebruik hem alleen voor stickpacks (4300 en 4600mAh) en doe dit met het automatische programma op de lader. Ikzelf gebruik de handmatige stand niet.

Ik ben er tevreden over, je moet er inderdaad wel een verloopkabel bijkopen want deze zit niet erbij.

Iemand wat zinnigs te zeggen over de Hype lader...oogt hetzelfde als de multilader die Hobbytech een tijdje terug uitgebracht geeft...

Tis een Hype lader geworden...was volgens "der-rc-car-shop" 1 van de betere, complete laders (met ingebouwde balancer voor Lipo & Life) qua prijs/kwaliteit...

Heb er net even wat accu's mee opgeladen en ben er voor nu...zeer te spreken over :)

Na uren lezen, zoeken en genieten van het prachtige matriaal wat jullie hier bijeen hebben staan op het forum is het tijd voor mijn eerste vraag.
Ik heb een HSP brushless buggy (1:10) gekocht om kennis te maken met het R/C wereldje. Hij is eigenlijk aangekocht geworden voor de 2 kinderen van mijn vriendin maar het bevalt mij ook enorm.
Het is geen topkwaliteit maar wij zijn er tevreden mee.
Nu zijn we op zoek naar een deftige lader die zowel in de gezinswagen gebruikt kan worden als thuis om Lipo batterijen op te laden (7,4V)

De laders in dit topic zijn topmatriaal, daar twijfel ik niet aan, maar voor mij hoeft het niet zo goed te zijn, zolang het maar veilig is.

deze is iets goedkoper, graag jullie mening.

CGR-794-logo.jpg

Back