Imax B6, verschil in voltage meting

Hallo,

Ik heb een simpel ladertje, en de volgende vraag. Tijdens het laden kan ik kiezen tussen de weergave van tijdsduur, ingestopte mah en het totaal voltage In een ander display kan ik het voltage per cel zien. Volgens Bartjens zou de som van de enkele cellen het totaal voltage moeten zijn. Niet dus, daar zit nogal eens een paar tienden verschil in. Hou kan dat?

spanningen varieeren nogal tijdens het laden.

zolang je spanning per cel maar niet hoger dan 4,25v komt is er niks aan de hand.

En de Imax B6 staat niet altijd bekent om zijn uiterst accurate metingen...
Er is zelfs een ombouwverhaal over om dit beter voor elkaar te krijgen.

Zoek maar eens op RCGROUPS met de woorden IMAX MEASURING

Groeten Jan Willem

Als je nul verstand van elektronica hebt kan je beter met je vingers er van af blijven .

"ijken" kan je alleen met geijkte spullen en die heeft bijna niemand zo even liggen .

En de afwijking die de Imaxx zou hebben (heeft) is niet belangrijk voor 99 % van de gebruikers .
En die andere 1 % koopt geen Imaxx ;)

Mvg Johan

Als op het display per cel 4,19V staat dan kan de werkelijke spanning best wel 4,194V zijn. Als je dat op 4 cellen doet, zal de totaalspanning 16,78V aangeven (eigenlijk 16,776V maar uitgaande van een juiste afronding) terwijl het volgens de weergegeven spanning op het display voor de losse cellen 16,76V moet zijn.

De waarden zijn in principe slechts indicaties, zoals Johan al aangeeft weinig belangrijk als de lader zijn werk goed doet. Even snel kijken of een een onbalans is en verder gewoon lekker zo laten. ;)

Back