imax B8 lader software

beste allen

ik heb deze lader met usb aansluiting nu zoek ik nog de juiste software
als ik hum op me pc aansluit vraagt hij naar een cd/software maar die heb ik niet
en een beetje google'n kom je ook niet verder
hij vraagt naar dit: cp2102 usb to uart bridge controller
de software is voor het laden kan je de voltage per cell lezen, temp, capaciteit, etc

iemand een idee / oplossing

greatz,

Kijk eens in de reviews en discusions van hobbycity (Zij verkopen deze laders ook). Daar heb ik laatst eens gelezen over een bepaald pakket. Was volgens mij gratis te downloaden...

Succes

Logview is een programma dat gegevens van veel "modelbouwapparaten" kan weergeven. Mocht een bepaald apparaat niet worden ondersteund kijk dan of het door te kiezen voor een gelijksoortig apparaat wel werkt. Veel laders en balancers komen van één fabrikant en alleen de buitenkant ziet er iets anders uit.

Logview is hier:
LogView
te downloaden.

Er worden hier 2 zaken verward; software en drivers. LogView is de software, maar de topicstarter vraagt om de drivers.

De drivers (stuurprogramma's) voor de aansluiting op je lader, vind je hier:
https://www.silabs.com/products/mcu/Pages/USBtoUARTBridgeVCPDrivers.aspx

CP210x USB to UART Bridge VCP Drivers

The CP210x USB to UART Bridge Virtual COM Port (VCP) drivers are required for device operation as a Virtual COM Port to facilitate host communication with CP210x products. These devices can also interface to a host using the USBXpress direct access driver.

Logview is een programma dat gegevens van veel "modelbouwapparaten" kan weergeven. Mocht een bepaald apparaat niet worden ondersteund kijk dan of het door te kiezen voor een gelijksoortig apparaat wel werkt. Veel laders en balancers komen van één fabrikant en alleen de buitenkant ziet er iets anders uit.

Logview is hier:
LogView
te downloaden.

Het downloaden van LogView lukt me niet (ook niet na herhaalde pogingen op verschillende dagen de afgelopen week). Nadat de download bijna klaar lijkt te zijn (op 99%) krijg ik de melding:
"Kan bestand niet kopiëren. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen''.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? En belangrijker: hoe kom ik wél aan een werkende versie? Dank voor de suggesties alvast!

Edit: inmiddels opgelost door te downloaden op een andere PC...lag dus niet aan de website!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back