Imbus afgeknapt

Hallo,

Bij mijn nieuwe trex 450 is de imbus kop afgeknapt toen ik de staart wilde spannen. Ik draaide de imbus aan en toen knapte de kop af. Hoe krijg ik deze het makkelijkst eruit?? Heb er nog maar even mee gevlogen toen de staart af en toe oversloeg.

Even gespannen, ging het 2 vluchten goed en nu is het weer raak. Strakker krijg ik hem met de hand niet, terwijl de belt met een schroevendraaier nog wel een aardig eind in te drukken is.

Heb hem dus weer willen spannen maar toen gebeurde het.

Hoe hebben/zouden jullie dit opgelos(sen)t?

Gr

is de hele kop eraf gebroken of is ie dol gedraaid???

Ik slijp er altijd een sleufje in met een dremel en draai de inbus er met een platte schroevendraaier uit.

Ja, de hele kop is eraf. Probeer het nu uit te boren, maar vraag me af of ik er daarna nog schroefdraad in krijg.

Als dat niet lukt, moet dan de hele tail boom mount worden vervangen?
Dat betekend dat het hele frame uit elkaar moet toch:confused:

Ja, de hele kop is eraf. Probeer het nu uit te boren, maar vraag me af of ik er daarna nog schroefdraad in krijg.
Doe dat maar niet, je kan beter alle schroeven los maken en die tail boom mount verwijderen. Goede kans dat er dan nog iets van de schroef uitsteekt wat je met een tang kan verwijderen. Ik heb het zelfde eens gehad.
Om de zorgen dat de tailboom goed blijft zitten kan je er een stuk plakband(verpakkingstape) om doen, een keer rond is meestal genoeg.

Is dat een blind gat waar die bout in gaat??
En het valt optelossen in dat geval door een kortere bout er in te doen.

Heb de tail boom mount maar even los gehaald, gelukkig hoeft het frame niet los!:) Maar even een setje hexagonal bolts halen en meteen fatsoenlijke schroefjes!

Back