imbusschroefjes losi xxxt

• Topicstarter Topicstarter Cees van de Vendel
  • Startdatum Startdatum
C

Cees van de Vendel

Guest
Hallo,

Ik krijg woensdag ene losi xxxt binnen en ik hoorde dat daar amerikaanse maat imbussen in zitten. Pas heb ik van hudy tools gekocht voor me xray(imbus europese maat) dus ik dacht kan ik er dan niet ook europese maat imbussen erin zetten? Dus is mijn vraag of dat kan en welke maten ik dan nodig heb? Waar zijn die dan te koop?

alvast bedankt,

Cees

je kan ook in plaats van nieuwe schroevendraaiers kopen een setje schroeven kopen van rc-screwz ( http://www.rcscrewz.com/1_10_electric.htm )
ik heb een setje in mn mission setje zitten en ben er erg tevreden over
ze kosten maar 18 dollar exclusief verzendkosten. (bij mij waren de verzendkosten uit de VS 6.40 dollar en ik had het setje in 1 week thuis zonder verdere invoerkosten etc.

halllo,

Bedankt, alleen zijn dat imbussen of gewone schroeven?

is nl. wel mooi prijsje. :)

groet Cees

Inbus, compleet met draaiers.

Kijk ff in het XXXT boekje wat je nodig hebt, dat is het makkelijkst.
iig. 1/16" en wx. 3/32, meer weet ik ff niet uit mijn hoofd ;)

en een 5/64, maar een 2 mm sleuteltje werkt ook goed. Verder nog dopsleuteltjes 3/16, 1/4 en 3/8.

Ik bestel ze denk egwoon bij rcscrews anders wordt de la van me gereedschap van poty butler koffer zo vol. :P :lol:

De losi schroeven zijn dunner dan de schroeven die we in europa gebruiken.
Als je gewone schroeven gaat gebruiken heb je kans dat je de onderdelen stuk draait.
Wiha heeft betaalbare schroeven draaiers 1/16, 3/32 en 1/4 dop voor de dempers en zijn verkrijgbaar via de vakhandel.
Rechtstreeks zijn ze verkrijgbaar via Schumacher.
De dopsleutel voor de wielen heb ik gewoon bij een goede gereedschapszaak gekocht.

Als je even op rcswrez kijkt dan zie je dat ze voor elke auto een setje hebben voor elk type, en daar staat de losi xxxt bij. Dus dat betekent ook dat ze gewoon even lang en breed zijn. :wink:

Ik ga ze daar binnenkort bestellen.

Nuttige review, ik ga ze zeker bestellen. Had ff de review vertaald. :wink:

dus het zijn boutjes met een niet-metrisch schroefdraad en een metrisch kopje/imbus? Ik kan dat niet helemaal uit het verhaal opmaken.

Ik snap helemaal niets meer van dit verhaal.

Cees heeft een inbusdraaierset met metrische maat van Hudy.
Op de Losi zitten Amerikaanse maat schroeven.
Deze zijn dus NIET goed aan te draaien met de metrische inbusdraaiers. Dan daat zoals Rollie al aangeeft de zeskantjes in de boutjes stuk.

Op dit op te lossen gaat Cees een mooi en vast ook heel erg duur set RVS boutjes met Amerikaanse maat bestellen. Dit past nog steeds niet bij de Hudyset die hij al heeft.

De goedkoopste set is, zoals Rollie al terrecht aangeeft, om een set amerikaanse maat inbusdraaiers te bestellen. Vrijwel alle wedstrijdrijders hebben dat overigens in hun racekoffer.

Als je metrische maat (M2,5 M3) boutjes gaat gebruiken draai je de gaten onherstelbaar kapot.

Nu snap ik het ook niet meer. Zijn die schroefjes van rc screwz zijn de normale maat die ook op me me hudy tools zitten? En zijn het geen amerikaanse maat Inch?

alvast bedankt

De schroeven van RC Screwz zijn gewoon de US schroeven, de maat van de schroefdraad en de maat van de inbus (1/16)
Ze zijn alleen van RVS zodat je ze niet zo snel stuk draait.

Als je een set besteld voor b.v. een Schumacher heb je alles europees omdat dat ook op de auto standaard is, als je deze schroeven in een Losi gaat gebruiken draai je de plastic onderdelen stuk.

Ow dan kan ik beter dus amerikaanse schroeven draaiers kopen. Weet iemand welke maten? Heb hem vandaag binnen gekregen.

Gewoon in Nederland schroevendraaier van wiha kopen, zijn ook te bestellen via conrad.
Ik heb een Asso B3 gehad en daar zaten ook amerikaanse schroeven op maar ik had er ook een schroevendraaier bij gekregen. De schroeven zijn ook inderdaad een stuk dunner, ik het carbon versterkte plastic kreeg ik er zelfs geen normale schroeven in :? .

krijg je daar niet een set sleuteltjes bij? Ik kreeg bij mijn asso B4 een setje sleuteltjes. niet met zo'n handig handvat, maar wel sleuteltjes die et gewoon deden. zo vaak haal ik de hele boel nou ook weer niet uit elkaar.

roderick_schmitz zei:
krijg je daar niet een set sleuteltjes bij? Ik kreeg bij mijn asso B4 een setje sleuteltjes. niet met zo'n handig handvat, maar wel sleuteltjes die et gewoon deden. zo vaak haal ik de hele boel nou ook weer niet uit elkaar.

Heb hem 2ehands gekocht. :wink: Ik ben al beetje ana het kijken maar ik moet de maten weten. :)

Back