ImmersionRC 5.8ghz audio/video transmitter

Ik heb een vraagje over de ImmersionRC video 5.8ghz video transmitter

Ik heb een nano tech turnigy accupack voor het poweren van 8 motoren op een multicopter.
Voltage: 3S1P / 3 Cell / 11.1V

En wil graag weten of ik de immersionrc hierop kan monteren?
In de docs staat input voltage range van 6v-16v dc, dus dat zou afdoende moeten zijn.

Mijn 2e vraag is hoeveel stroom de immersionrc transmitter verbruikt? Omdat je gemiddeld 15 minuten vliegtijd hebt normaal en als ik de transmitter op dezelfde accupack aansluit als waar ik de motoren mee power dan wil ik graag weten hoeveel minuten ik van deze vliegtijd moet afhalen en of het dus wenselijk is een extra battery on board mee te voeren voor de transmitter alleen...

P= U x I
De aantal watt delen door de spanning geeft je de aantal ampere's die je gebruikt.

Je kan natuurlijk ook het video systeem apart voeden met een kleine lipo.
Dit is bij een multicopter verstandiger denk ik.

De 600mW met camera doet ongeveer 500mA aan stroom trekken.
En 3s geen probleem, wordt wel wat warmer dus beetje koeling kan geen kwaad.

Alle ImmersionRC zenders gebruiken een schakelende regelaar waarbij de gevraagde stroom schaalt met de aangelegde spanning. Dwz. het vermogen in W blijft constant, maar bij 2S resulteert dit uiteraard in een hogere stroom dan bij 3S. De warmteontwikkeling is dan ook gelijk, aangezien het opgenomen vermogen hetzelfde blijft. Typisch stroomverbruik van een 600mW 5.8GHz ImmersionRC zender is 2.5W.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Alle ImmersionRC zenders gebruiken een schakelende regelaar waarbij de gevraagde stroom schaalt met de aangelegde spanning. Dwz. het vermogen in W blijft constant, maar bij 2S resulteert dit uiteraard in een hogere stroom dan bij 3S. De warmteontwikkeling is dan ook gelijk, aangezien het opgenomen vermogen hetzelfde blijft. Typisch stroomverbruik van een 600mW 5.8GHz ImmersionRC zender is 2.5W.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

@Sander:
Ik denk dat ik toch maar ga voor een aparte batterij,
heb je een suggestie in voltages MaH om de transmitter ongeveer een halfuur max per keer te gebruiken ( op z'n minst ) ?

Laatst bewerkt:
Ah dacht dat die er niet op zat. Fatshark is namelijk wel lineair. Die wordt ook een stuk warmer op 3s dan de Immersion.

Al heb ik onlangs ook 60 graden gemeten aan de antenne.

Goed om te weten!
Ik heb er ook een fatshark bril bij
Dat wordt de positie nog even herzien van de transmitter ;) aangezien ik die in de body wou wegwerken hang ik hem nu waarschijnlijk ergens onder de body zodat de lucht er langs kan stromen.

Bij de fatshark zit btw ook een kabel met wel 3 uitgangen, rood wit blauw dacht ik, die kan ik natuurlijk ook aan de transmitter solderen aangezien ik die kabel bijna zeker niet ga gebruiken ( film op de camera en wil alleen de live beelden zien door de bril voor het effect ) daarna koppel ik op de grond de camera geheugenkaart los en die verwerk ik verder op de computer :) Is dat een idee of is die kabel ook niet geschikt ?

Volgens mij is het bester om je video gear mee op je hoofdbatterij aan te sluiten met een multicopter. Immers een aparte batterij is weer meer gewicht, wat je ook flink wat vliegtijd kost.
Angst voor uitval van de video door lege batterij moet je niet echt hebben met een multicopter, die komt dan toch direct naar beneden, dus video om zwevend te kunnen landen is niet nodig.
Een extra batterij is enkel meer gewicht en een extra item dat stuk kan gaan of dat je kan vergeten te laden.

2.5W op 11V is 227mA stroom dat je trekt. Op een vliegtijd van 15 minuten ben je dan pakweg 60mAh kwijt uit je batterij (+ camera en OSD nog) Neem nu nog 100mAh, als je dan met een 2200mAh lipo vliegt kost je dat ongeveer 5% vliegtijd, wat neerkomt op 45 seconden als je vliegtijd 15 min is.

Volgens mij is het bester om je video gear mee op je hoofdbatterij aan te sluiten met een multicopter. Immers een aparte batterij is weer meer gewicht, wat je ook flink wat vliegtijd kost.
Angst voor uitval van de video door lege batterij moet je niet echt hebben met een multicopter, die komt dan toch direct naar beneden, dus video om zwevend te kunnen landen is niet nodig.
Een extra batterij is enkel meer gewicht en een extra item dat stuk kan gaan of dat je kan vergeten te laden.

2.5W op 11V is 227mA stroom dat je trekt. Op een vliegtijd van 15 minuten ben je dan pakweg 60mAh kwijt uit je batterij (+ camera en OSD nog) Neem nu nog 100mAh, als je dan met een 2200mAh lipo vliegt kost je dat ongeveer 5% vliegtijd, wat neerkomt op 45 seconden als je vliegtijd 15 min is.

Daar kwam ik zelf ook op inderdaad, waarschijnlijk wordt het dan toch op de main battery + een onstoring.

Back