Impeller in FunJet

• Topicstarter Topicstarter Hamade
  • Startdatum Startdatum
H

Hamade

Guest
Ik heb gisteren in Dortmund een FunJet gekocht voor €49. Nu is mijn vraag: heeft iemand al gebrobeerd om er een impeller in te plaatsen?

Ook zou ik graag het vlieggedrag en waar je het beste de intakes kan plaatsen.

Alvast bedankt vor de hulp ;)

P.S. Ja ik ben nieuw hier :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je googled op funjet + edf vind je wel wat. Ik heb 't zelf overwogen, maar toch niet gedaan omdat de fan die ik heb liggen wat aan de lichte kant is: EDF-64 (GWS) met bijbehorende brushless inrunner. Ik denk dat ik er nog eentje bestel en dan gelijk de GWS F-15 er bij. Of gewoon een bandit maak uit depron.

Vergeet overigens het inbouwen maar; romp is veel te dun voor een behoorlijke fan. Je zal de fan bovenop moeten plaatsen en hierbij de inlaatring niet moeten vergeten voor betere instroming.

Succes en welkom op 't forum!

Beste ZamBezi,

Bednakt voor je reactie. Ik heb gezocht op google en voor zover ik kan zien ziet het er leuk uit. Alleen raden mensen mij af om het te doen bij de vliegclub waar ik lid ben. Dus ik denk dat ik toch maar eerst de standaard opstelling neem met de duwprob ;) .

Misschien dat ik het later nog eens zal gaan proberen.

Groeten,
Hamade

Leuk idee :D als je het gaat doen wel foto's en filmpje plaatsen hé :cool:

Ik zou een minifan 480 met een Mega 16-20-2 proberen ! dan weet je zeker dat je wel vooruit komt.!

Bij nader inzien ga ik denk ik toch maar eerst de standaard opzet proberen met een duwprop. Misschien dat ik later nog met de impeller aan de gang ga. Maar eerst maar even kijken hoe het zonder gaat.

Maar als ik het ga doen zal ik zeker foto's plaatsen ;).

Bij nader inzien ga ik denk ik toch maar eerst de standaard opzet proberen met een duwprop. Misschien dat ik later nog met de impeller aan de gang ga. Maar eerst maar even kijken hoe het zonder gaat.

Maar als ik het ga doen zal ik zeker foto's plaatsen ;).

Je zal met prop in ieder geval langer vliegen en echt niet veel langzamer hoeven te zijn
Succes er mee!

Integendeel, het gaat zelfs sneller met een prop. Veel efficienter.
Maar een impellor is natuurlijk opzich wel mooier.

Dat is een hele stoere opmerking. dat zou ik niet direkt beweren want recentere fan ontwerpen zitten nu maximaal op 82% mechanisch rendement en een kleine prop achter een dikke romp is ook verre van ideaal. Het rendement van een kleine prop hoef je dan ook niet warm van te worden denk ik. Met een fan haal je wel redelijk makkelijk uitstroomsnelheden van 250-300km/h (als je weet hoe)

Back