Impressie van de Northwind (ABS Models)

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Roel van Essen, 26 aug 2002.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Hoi!
    Een paar weken terug zette ik de vraag hier uit wie er ervaring met de Northwind had. Ondertussen vaart het scheepje, gebouwd door zoonlief.
    Zij (een schip is vrouwelijk!!) vaart op zich wel aardig, maar er zitten een aantal haken en ogen aan het model.
    Romp: Mooi dik en stevig
    Mast: 2-delig, voorzien van een (erg korte) stalen koppeling. Praktijk moet uitwijzen hoe die zich houdt.
    Fokkeboom en giek: Spuitgietplastic: Lijkt wat zwakjes, de tijd zal het leren.
    Neerhouder: zie fokkeboom. Versterkt met messing U-profiel.
    Zeilen: Een beetje stug. Geen mogelijkheden om de bolling in te stellen. Moet je zelf maken/improviseren.
    Electronica: Netjes weggewerkt in een (spat-)waterdicht bakje. Keurig.
    Prestaties: Ondanks de wat stugge, niet instelbare zeilen: redelijk. Ze kan de Seawind van Kyosho aardig partij geven, ondanks de kortere mast en het mindere zeiloppervlak.
    Prijs/kwaliteit-verhouding: Niet slecht. Voor een zeer beschaafde prijs (ongeveer 180 Euro) krijg je een leuk instapmodel in de wondere wereld van het modelzeilen. Te zeilen met 2 standaard servo's.
    Als we haar gemodificeerd hebben, zal ze nóg beter zeilen!

    Roel.
     
  2. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Fijn te horen Roel, nog last gehad met water in de romp ?? ik vertrouwde die afdichting niet zo maar aangezien je dit niet noemt zal het wel goed gaan, .........................Peet........................;)
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Water ín je romp? Hoort er toch buiten...

    Tenminste... Even voor de duidelijkheid:

    Water, dat is toch dat glibberige spul waar die boot op vooruit komt?
    Dat hoort toch buiten je romp? Toch niet erin? Of doen wij iets verkeerd?
    In ieder geval: we hebben het bij de Northwind nog niet in de boot kunnen betrappen. Nou ja, behalve dan bij een van die recente hoosbuien... Toen stond er wat water in de kuip, echter niet in de romp.
    Afsluiting is goed.

    By the way, Peter: ik heb een van m'n collega's op jullie winkel gewezen:
    Hij is op zoek naar een bootje voor z'n zoontje. Hij komt donderdag of vrijdag. Petersen is zijn naam, hij is kapitein logistiek bij mijn onderdeel.
    Toen ik vertelde wie jullie buren waren, wist hij meteen waar jullie zaten.... :oops:

    Roel.
    [/u]
     

Deel Deze Pagina