in de herstart

Discussie in 'Electro onroad' gestart door X20DTL, 2 nov 2016.

  1. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    ik wil mij graag even voorstellen en waarom een herstart...

    in 2002 besloten voor tijd verdrijf en om mijn hoofd leeg te maken begonnen met de hobby na het uit maken met mijn toenmalige vriendin, de break-up was van het type vechtscheiding ondanks dat we niet getrouwd waren maar goed de hobby hielp mij om op de benen te blijven en niet ging afglijden richting de afgrond.

    a fijn heb toen bij een zaak een tamiya ta-04r gekocht met de nodige spullen en heb er tot de winter van 2004/5 er leuk mee gespeeld daarnaast ook een academy sp3 gehad wat ook erg leuk was maar noodlot van de vechtscheiding begonnen toch (financieel) sporen na te laten waar door ik moest stoppen.

    echter in 2006 mijn huidige vrouw leren kennen en dus getrouwd ( ik had beter naar mijn vader moeten luisteren :D ) en uit een diep dal gekropen, ondertussen die hele meuk weg gegooid :hammer: en in 2008 in twijfel gestaan weer beginnen of wat anders, het werd wat anders "paintball" en half Europa bezocht voor wedstrijden in Nederland, België, Noord-Frankrijk en Duitsland, en toch het gevoel dat ik iets miste merkte ik ergens in eind 2012 dat paintball wel leuk was ( zeker het reizen samen met mijn vrouw ) maar..... je snapt het, begin 2013 gestopt daar ik te oud werd voor het spelletje en recreatief was wel leuk maar toch net niet.

    onlangs met mijn vrouw er over gehad en zij zei waarom niet het knaagt al jaren en je mist het wel + lekker reizen met een hobby waarbij je stok oud kan worden :eek:

    ondertussen zit je dan te lezen en te lezen en te lezen en merk je op dat er toch best wel veel veranderd is sinds je gestopt ben.


    de ta-04r was een complete kit en de auto die ik nu wil kopen wordt een chassis kit en wel een tt-02r waarom dan een tt i.p.v. een ta want die worden ook nog steeds gemaakt maar dat is meer vertrouwen hebben in de klasse waar ik in ga rijden de top stock klasse bij de tamiya cup nl.

    nu ik de auto weet even op zoek gaan naar een geschikte kap en alle andere spullen.

    dan nu mijn vraag wat is goed spul waar je lang plezier mee kan hebben

    hier volgen gewoon wat voorbeelden

    besturing
    http://www.rapidhobbyimport.nl/nl/500048-fs-reflex-x1-2-kanaal-24-ghz

    ontvanger
    http://www.rapidhobbyimport.nl/nl/501533ontvanger-recevier-reflex-wheel-pro3-24ghz

    servo
    http://www.rapidhobbyimport.nl/nl/c6702-master-servo-s706-mg

    regelaar brushed
    http://www.rapidhobbyimport.nl/nl/45055-electronic-speed-controller-teu-105bk-bec

    regelaar brushless
    http://www.rapidhobbyimport.nl/nl/45057-electronic-speedcontroller-tble-025

    motor
    http://www.rapidhobbyimport.nl/nl/906052-e-motor-cup-machine

    zoals jullie zien even een paar linkjes geplaatst van wat ik nodig heb en mijn vraag is wat het beste is.

    de servo vind ik het belangrijkste, want toen der tijd had ik iets van 8 of 9 servo's en geen van alle kon op de een of andere manier niet het nul punt vinden dus ik heb de hele baan gezien maar niet op de snelste manier :p

    mocht je wat bedenken plaats het hier of op mijn facebook
    https://www.facebook.com/
     
  2. The Great D

    The Great D

    Lid geworden:
    10 jan 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nijmegen
    Je verhaal lijkt erg op de mijne. Ook ik heb mijn oude hobby opgepakt en rij sinds de lente met dezelfde auto. Voeg me anders even toe op Facebook: Daniel de Kam
     
  3. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    Zal ik doen dan kan ik effe bij je spieken wat voor electronika je geinstalleerd heb
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je zoveel servo's hebt gehad, zat het probleem dan niet in de zender?
    Je gelinkte servo is een mini ding wat niet zomaar gaat passen. De Savox 1251 low profile servo is erg populair, betaalbaar is de Savox 0254MG.

    Je linkt naar een ontvanger, deze zit al bij de zender maar het kan geen kwaad om een reserve te hebben.

    Je linkt naar een brushed regelaar, bij de aankoop van een Tamiya auto is er de kans dat die er al bij zit.
    Je linkt ook naar een brushless regelaar maar geen motor.....
    En uiteraard mis ik nog de accu's en de lader....

    Aangezien je met de paintbal een wedstrijddrift had vraag ik mij af of je dat ook met je RC auto gaat hebben. Als je inderdaad de behoefte hebt om bij een club te gaan rijden zou ik mij eerst gaan oriënteren op wat daar gereden wordt, met name de zgn stockklasses zijn populair waar meestal een vaste (type) motor wordt verplicht.
    Vanuit Almere zit je dichtbij de RACO waar nu de F1 de clubklasse is en je zit zo in Lelystad waar div klasses wordt gereden.
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Hi,
    leuk dat jullie beide de hobby weer oppakken en voor de Tamiyacup kiezen om Topstock te gaan rijden
    de TT-02R is een prima basis om mee te beginnen, een goede auto met de nodige belangrijke hopups meegeleverd, alleen een mooie body en elctronica en je kan gaan
    nu die electronica:
    de carson zender met ontvanger kan prima werken maar later zal je waarschijnlijk toch voor een betere zender willen gaan, denk hierbij dan aan merken als Spektrun, Sanwa en Futaba.
    als regelaar zou ik niet voor de TEU-105 van tamiya gaan, ja het is een prima regelaar maar heeft geen lipo cutt-off (belangrijk tegen het te diep ontladen van Lipo accu's) en hij is ook niet waterdicht en Tamiyacup gaat bij regen gewoon door......
    advies is de Hobbywing 1060 regelaar, deze is gewoon toegestaan in de TC
    voor de servo zou ik zelf voor een Savox gaan in een normaal formaat of een low-profile servo (1251 of 1252)
    verder denk ik dat je als particulier niet kan kopen bij Rapid Hobby Inport dus zal je bij de normale detailhandel uitkomen zoals bv de Border, Marco's modelbouw, de heilige koe ect.
    ik neem aan dat jullie al op de tamiyacup website hebbe gekeken http://www.tamiyacup.nl/

    wens ik jullie heel veel plezier met de hobby en tot ziens op de TC in 2017
     
  6. The Great D

    The Great D

    Lid geworden:
    10 jan 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb idd ook een savox er in zitten de 1258 een prima ding. Ik heb zelf een tble 02s regelaar erin zitten maar heb het idee dat hij 'in houd" niet alles doet wat hij moet doen. Ik ga ook een andere bestellen. De cup machine motor is verplicht bij de tamiya cup en meestal ook bij de stock races bij clubwedstrijden (zeker een aanrader om je aan te sluiten bij een club). Je moet ook even goed kijken in het reglement wat de toegestane opties zijn voordat je veel gaat veranderen
     
  7. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    oke mensen, de links in het begin post was meer om als voorbeeld te gebruiken van wat ik allemaal nodig had nu ik weer begin.

    wat betreft servo's blijkt de savox low profile sc-1251mg de beste keuze te zijn en dat voor een redelijke prijs.

    motor wordt het de cup machine van carson heb ik gelijk een goede test motor voor de klasse top stock, alleen nu mijn vraag is de esc in de combodeal van the border een goede voor zowel lipo als stickpack of moet ik daar voor verder kijken naar een andere esc

    http://www.the-border.com/Brushed-Motor-Combo-Hobbywing-1060-Carson-Cup-Machine.html

    wat betreft de steeringwheel http://www.the-border.com/Carson-Reflex-Wheel-Pro-3-2.4GHz-Transmitter-Receiver-500500052.html dan is dit wel een goede om mee te beginnen en later kijken naar een betere

    dank voor uw hulp mensen
     
  8. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    De Hobbywing 1060 combo is perfect, super goede brushed set. Überhaupt zo'n beetje de enige brushed set die gebruikt wordt, juist omdat die regelaar niet kapot te krijgen is (behalve als je dan de + & - verwisseld, maar hey...) en alle brushed motoren aankan. Kan inderdaad LiPo's & NiMH aan, maar ook zelfs 3S LiPo's, ookal wil je dat niet in je TT, maar hij kán het.
    Is een hele degelijke regelaar & andere brushed regelaar zie je eigenlijk nooit voorbij komen, behalve de standaard Tamiya regelaar.

    De Carson Cup Machine is ook lekker makkelijk. Niet alleen goedkoop maar ook super degelijk & de standaard voor de Tamiya Cup, TIM Challenge wedstrijd & heel veel indoor wedstrijden. Niet over twijfelen, met die set zit je 100% goed. Je zal zelden een TT-01/TT-02 zien met een andere set dan deze combinatie.
     
  9. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    effe een vraag omtrent de carson cup machine, het schijnt dat ie een houdbaarheid datum heeft van ongeveer 2 a 3 racedagen, nu wou ik hem kopen zodat ik een motor heb om de auto af te stellen voor de race weekenden, nu zie ik dat de tamiya RS 540 sport tuned motor ongeveer de zelfde prestatie levert maar gaat ie ook langer mee zonder verlies qua vermogen
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Waar heb je dat gehoord/gelezen?

    Ik denk dat dit weer zo'n ding is van de mensen die vooraan (willen) rijden. Zoals iedere magneet wel een stukje sterkte verliest zal dan ook de motor na een race een fractie zwakker geworden zijn, zeker als die heet wordt.
    Mensen die alles eraan doen om vooraan te rijden willen het liefst ook iedere race een verse motor.

    Ach, die dingen kosten een tientje dus kan het geen kwaad om er 1 of 2 extra op voorraad te hebben maar voor een normale rijder gaan ze echt veel langer mee.
     
  11. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    wat Roelof schrijft is 100% waar, de CCM is echt niet overleden na 2 a 3 races tenzij je hem echt misbruikt (veel te zwaar vertanden waardoor hij loeiheet word en de kunststof rotor smelt)
    bij normaal gebruik en een klein beetje onderhoud c.q. aandacht gaan ze best lang mee

    af en toe de motor schoon laten draaien in de wasbenzine, goed laten drogen en een drupje olie op beide lagers doet wonderen

    let wel op bij het schoondraaien in wasbenzine dat de motor volledig in de wasbenzine lig en dan pas van stroom (laag voltage, het is geen race!) voorziet
     
  12. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    Ik rij bij ERCE met de mini 2 a 3 keer per week, met een CCM. nog nooit een motor gehad die het opgaf oid. ik heb er wel eens een nieuwe ingezet. maar dat was puur omdat ik dacht dat de oude onderhand wel eens op zou zijn, maar nee, ze blijven het doen.. jaren..
     
  13. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    Oké dat was weer is zo'n fabeltje, mooi is dat ook weer opgelost
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Vraag ik mij toch af waar je het vandaan hebt, wie dat soort onzin loopt te verkondigen.
     
  15. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    Op facebook werd het gezegd in de tamiya cup nl pagina, dus dan verwacht je dat de gegevens wel voor 51+% klopt
     
  16. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    En dan nog is het mogelijk omdat de hand out motor niet de aandacht krijgt als het je eigen motor is zoals jan de boef het onderhoud omschrijft dus vandaar mijn vraag.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Uiteraard kan je zelf wanneer je hem uitgereikt krijgt even doorspuiten met motorcleaner en een druppel olie op de lagers doen.
     
  18. The Great D

    The Great D

    Lid geworden:
    10 jan 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nijmegen
    Is dat aan te raden? En waar moet je precies de olie druppelen
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Aan de voor en achterkant waar de as door het lagerbusje naar buiten komt. Even wat olie druppelen dat het tussen de as en het lagerbusje komt.
     
  20. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    hmmm dank je roelof maar dat wordt dus meerdere cuppie's kopen en slopen voordat er 1 heel blijft ( met uitzondering van de hand out motor )
     

Deel Deze Pagina