In delen inscannen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een bestaande tekening in delen in te scannen en vervolgens weer samen te voegen tot één JPEG-bestand.
Ik heb al wel iets gevonden over het maken van een panorama maar niet echt een mogelijkheid om dit te doen.
Wie kan me helpen?

Wie kan me helpen?

Ik doe dit soort dingen met Inkscape. Het is een precies werkje en het resultaat hangt sterk af van de kwaliteit van de scans.

Ik wil het wel proberen voor je. Je kan de scans eventueel sturen naar ad.bakker3(at)gmail.com (PB werkt even niet omdat verlenging van "vriend van het forum" nog niet geëffectueerd is).

Groet,

Ad Bakker

... Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een bestaande tekening in delen in te scannen en vervolgens weer samen te voegen tot één JPEG-bestand. ...
Of in geheel laten scannen Kees? Wat is formaat van origineel?
Aantal adressen in deze discussies
oude tekeningen scannen
groot formaat plannen scannen ?
Tekening scannen?
waar 1 op 1 scannen

... PB werkt even niet omdat verlenging van "vriend van het forum" nog niet geëffectueerd is ...
Voor PB hoef je toch geen vriend van forum te zijn? Of gaat het om meer PB ruimte in dit geval?

Ad hartelijk bedankt. Ik ga het eerst even zelf proberen met jouw getipte programma en als het niet lukt mail ik ze naar jou. Een tekening in laten scannen is geen optie gezien de kosten. Het eerste bedrijf dat ik belde had het al over 25 euro. Doei! Tekeningen uitprinten lukt me nu goed in paint (en later aan elkaar plakken met plakband) dus ik dacht dat scannen ook wel zelf zou moeten lukken.

Foto maken (met een camera met veel megapixels).
Tekening ophangen.
Evt. glad strijken met een srtijkbout.
Foto vanaf statief, zo recht mogelijk voor het midden van de tekening.
Niet te dictbij, beter wat verder af, en dan wat inzoomen (geeft minder vertekening).
Bijwerken met paint oid.

En dan nog afdrukken ...
Zo simpel kan het zijn. :rolleyes:

Back