Nee, motor heft 15 jaar lang stil gestaan. 
De 2l 16v's zijn erg sterke blokken. maar laat je niet in de maling nemen door de vermogens die ze weer geven met dat die tuning, de rev limiter word dan namelijk richting de 8000 toeren geschoven etc. (iets wat je met normal rijden niet doet normal gesproken. ) als je bij zo'n toerental je Koppel een beetje vast weet te houden, gaat het vermogen wel rap vooruit. (ki190pk met 'maa' 213Nm = toeren maken. )
M'n Blokje kwam na het chippejn (ivm de inlaat die er nu op zit. ) uit op 212pk met 268Nm
Misschien niets bijzonders voor een bijna 3l motor, maar het rijdt wel super soepel.
Qua verbruik, ik verbruik met m'n VR6-je minder als menig person met een 2l 16v (op een dagje nurnbergring was m'n auto zelfs zuiniger als een 1.4 16v Seat Ibiza uit 2007.
ben toen achter hem aang ereden naar de ring en terug, en hebben tegelijkertijd op de heen en terugweg getanked, moest 1l minder tanken.
Dat gezegd, zou ik persoonlijk voor een 2l 8v motor gaan. die worden aardig onder gewaardeerd. (115pk 'maar' ) maar hebben onderom een mooi Koppel, erg fijn blokje om mee te rijden.
ach, er zijn zoveel mooie motoren om uit te kiezen. :lol: (de 2l 16V uit de Golf 3 had trouwens maar 140pk, de 150pk is de generatie erna die ook door Seat is gebruikt. )
Op zich zul je iig met een 2l 16v minder geneuzel hebben als met een VR6 motor. ook je wegligging zal wel eens beter kunnen zijn. (ivm gewicht. ) alleen had de 2l 16v (en zelfs de 2l 8v) in de Golf 3 ook 't 5 gaats onderstel. iets wat ik dan ook zou overwegen.

De 2l 16v's zijn erg sterke blokken. maar laat je niet in de maling nemen door de vermogens die ze weer geven met dat die tuning, de rev limiter word dan namelijk richting de 8000 toeren geschoven etc. (iets wat je met normal rijden niet doet normal gesproken. ) als je bij zo'n toerental je Koppel een beetje vast weet te houden, gaat het vermogen wel rap vooruit. (ki190pk met 'maa' 213Nm = toeren maken. )
M'n Blokje kwam na het chippejn (ivm de inlaat die er nu op zit. ) uit op 212pk met 268Nm
Misschien niets bijzonders voor een bijna 3l motor, maar het rijdt wel super soepel.
Qua verbruik, ik verbruik met m'n VR6-je minder als menig person met een 2l 16v (op een dagje nurnbergring was m'n auto zelfs zuiniger als een 1.4 16v Seat Ibiza uit 2007.

Dat gezegd, zou ik persoonlijk voor een 2l 8v motor gaan. die worden aardig onder gewaardeerd. (115pk 'maar' ) maar hebben onderom een mooi Koppel, erg fijn blokje om mee te rijden.

Op zich zul je iig met een 2l 16v minder geneuzel hebben als met een VR6 motor. ook je wegligging zal wel eens beter kunnen zijn. (ivm gewicht. ) alleen had de 2l 16v (en zelfs de 2l 8v) in de Golf 3 ook 't 5 gaats onderstel. iets wat ik dan ook zou overwegen.