In welke weersomstandigheden vliegen wij onze Multicopters?

Wat Menno zegt, proximity fpv (of laag, snel en onbehouwen in mijn boekje) houdt wel een beetje op bij windkracht 4. Alhoewel je met zo'n vliegstijl best in een bos of door bomen omringd veld terecht kunt, waardoor je er minder last van hebt..

sent from a mobile device

Ik vraag dan ook niet tips tot welke windkracht er gevlogen kan worden, ik vraag om ervaringen van het vliegen met veel wind. Maar ook jij bedankt voor je bijdrage!

Ter aanvulling dan:

FLIP 260 (550 gram) en FLIP FPV (1200 gram): t/m windkracht 4 vlieg ik proximity. Als het een keer een paar dagen achter elkaar slecht weer is met hardere wind dan vlieg ik ook wel, maar dan is het wat meer een vrije vlucht op hoogte (30-40 meter).

Beide toestellen hebben behoorlijk wat pit (lift meer dan 3x het eigen gewicht) en dat is denk toch de sleutel van hetgeen je vraagt. Met minder vermogen kun je minder goed in harde wind vliegen. Hoewel aerodynamica van het frame zeker een rol speelt is gewicht/vermogen verhouding denk ik belangrijker dan dat het een F450 frame of bijvoorbeeld een FLIP FPV frame is.

Dank jullie voor de nuttige bijdrages, wat voor wind was er ongeveer Psygho, tijdens het laatste filmpje? De F450 is goed stabiel daar, kon je daar nog tegen de wind in vliegen?
Heb echt geen idee, maar het waaide echt FLINK!

Had niet verwacht dat het nog zo goed vliegen was..

Back