inbouw en advies omtrend viper 977-e

Discussie in 'Electro onroad' gestart door richard-viper977e, 21 aug 2016.

  1. richard-viper977e

    richard-viper977e

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    drachten
    Hallo, ik ben op dit moment bezig met mijn onroad auto de serpent viper 977-e ik ben een redelijke ervaren goede brandstof rijder en wil ook graag de techniek van de electro gaan ontdekken, mijn vraag is dan ook ik wil met het merk Tekin motor en regelaar gaan werken en LRP accu,s wat raden jullie aan te gaan gebruiken voor een serieuse snelle setup?
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De Tekin RX8 is inderdaad 1 van de weinige regelaars die het erg goed doet. Ik weet niet welke motor je gaat gebruiken maar op 6S is een 1900 of 2000kv goed genoeg.
    LRP accu's weet ik niet zo, mij werden ze voor de F1 ruim een jaar geleden afgeraden omdat ze toen niet zo super waren. Je hebt 2x 3S nodig en dan wil je toch serieus goeds hebben, niet iets dat na 3x laden al minder wordt of bol gaat staan. Dus sowieso iets met veel C.
     
  4. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik rij al 3 jaar met deze set: Tekin RX8 GEN2 1/8 Scale Competition Brushless ESC/Motor Combo + T8 GEN2 4030 2050kV motor.

    Bevalt erg goed, en blijft dus allemaal heel. De topsnelheid is ongeveer gelijk aan de brandstof variant, maar het koppel is onbeschrijfelijk. Dus ook de acceleratie totdat de topsnelheid gehaald wordt. Deze set, of een 1900kV motor is een absolute aanrader.

    Over de 2x 3S accu's kan ik helaas geen uitspraak doen, aangezien ik in mijn eigenbouw 977E met 1 centrale accu rij, de Rhino 4000mAh 6S2P 25C Lipoly Pack. Houden het ook al 3 seizoenen vol.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Even verplaatst omdat hier de specifieke kennis zit dan daar waar veelal de vliegeniers met hun kennis je in de war brengt.
     
  6. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    LRP accu's zijn juist heel goed. Ze gebruiken 1 van de beste LiPo cellen die te vinden zijn.
    De kleinere Small shorty LiPo's van LRP zijn niet zo'n aanrader omdat ze qua capaciteit erg klein zijn, maar dat is puur op F1 gericht.

    3S cellen van Corally zijn ook erg goed en kunnen de load van een Tekin op 6S ook aan.
    Corally heeft ook een nieuwe 1/8 2-6S ESC maar daar heb ik verder geen mee, maar hij is erg goedkoop met zo'n €147.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoe is die nieuwe SkyRC TS150? Die Torro 120 is ook een zeer betaalbare ESC
     
  8. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Geen ervaring met de TS150, maar is wel een mooie regelaar. Zou ik persoonlijk alsnog voor de Corally gaan, omdat de garantie daarbij sneller & beter is dan bij SkyRC.
    En 1/8 ESC's willen het nu eenmaal nog wel eens begeven..
     

Deel Deze Pagina