Inbouw Logo500SE in Th.Tiger 90er Agusta A109 Power

Aangestoken door wat er in Hulten allemaal te zien was en heel lang overwegen, heb ik de stap gezet:
Ga de Logo500SE uit de FunKey 30er Agusta A109 halen en proberen hem in een Th.Tiger 90er A109
te zetten.
Het gaat een experiment worden, maar na alle ins & outs overwogen te hebben, moet dat lukken met
nogmaals "oversizen" van 600 naar 700 staartbuis.waarvan ik hier probeer verslag te geven.

Hij arriveerde in een kingsize doos van zeker 1,6m netjes gezekerd en ingepakt door TT. Alles
compleet en geen schade. Zo moet hij er uit gaan zien.

TT90erAgusta.jpg

Huidige staat en vergelijk met de 30er.(de verhouding is niet echt goed. Door de soort gr.h.lens met
de 30er op de voorgrond komt die groter uit)

P1040056-1.jpg

Retract voor gemonteerd en de retracts achter (met wielen die wielbouten en -moeren hebben!)
op de alu grondplaat bevestigd en die grondplaat op het chassis gezet.

P1040057.jpg

Laatst bewerkt:
Hey maatje,
dat ziet er SUPER uit man,dat ga ik zeker opvolgen hoor.Ja,ik had hem ook in Hulten zien staan en dacht meteen'wat een joekel'.
Veel plezier met bouwen hee.:thumbsup:

Gr Raymond

Zo is hij geworden

Agustaoptoeren.jpg

en ..... vliegt ook nog.

BewerkteAgusta2.jpg

Niet te snel afgaan op "men". Het kan, want de setup van het mechaniek bepaalt dus wat kan!
Wel was er heel wat te modificeren. TT romp is echt net carton en aan de (in)bouwer denken doen ze niet:
hij is voor de Raptor 90 en that's it!
Jammer, want hoor zelfs dat ze dit soort opmerkingen voor kennisgeving aannemen :-)
De modificaties op foto zal ik t.z.t. nog posten, als ik er aan toekom!

Dat ziet er ontzettend goed uit Pieter:thumbsup: Ik verwacht wel dat je hem een keer komt voor vliegen op het Loo:smile:

mvg. Freddie

Ziet er goed uit! Misschien voor het ultieme detail de rotoras nog wat inkorten zoals bij de echte?

Groeten, Marco.

Ziet er goed uit! Misschien voor het ultieme detail de rotoras nog wat inkorten zoals bij de echte? Groeten, Marco.
Zou niet weten hoe: is hardened steel en ... met voorziening voor bevestigen hoofdtandwiel en kop! "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" is mijn opvatting!

Och... Die assen zijn alleen maar een paar micron van de buitenlaag gehard. Ik heb laatst een Align as aan de bovenkant ingekort voor mijn DFC kop. Even met een slijpschijf de buitenlaag een heel klein stukje eraf slijpen, dan heb je meteen een mooi vlakje voor je boortje. Dan gaat het boren vrij gemakkelijk (liefst even op een boorkolom) en inkorten doe je met een normaal slijpschijfje op de haakse slijper.

Zou niet weten hoe: is hardened steel en ... met voorziening voor bevestigen hoofdtandwiel en kop! "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" is mijn opvatting!

Marco,
Dank voor je tips, maar laat dit mooi zoals het is. Ik ben niet zo'n "schaaldetaillist". Geniet ook van het vliegen! Er zit tenslotte ook een accu in en dat is ook niet bij 1:1

Back