Inbouw Smit Denemarken 1:33

• Topicstarter Topicstarter Noname
  • Startdatum Startdatum
N

Noname

Guest
Smit Denemarken gekocht van iemand, opbouw was geheel klaar, alleen de inbouw heb ik helemaal veranderd zoals ik het wou hebben.
Onderdelen die aanwezig waren zijn:
- 2 Bühler motoren??
- 1 Boegschroef
- 2 Becker roeren
Doel: De motoren beter vast te krijgen, en beide een accu te geven. De boegschroef beter vast te krijgen op dezelfde plaat als de hoofdmotoren. Als het geheel klaar is, het in 1x eruit te kunnen pakken.

XP1010014.JPG

XP1010016.JPG

Zo zag hij eruit toen ik hem heb gekocht.
Onderin het schip lag een houten plaat waar de 2 motoren op bevestigd zaten, en voorin zat de boegschroef bevestigd met tie wraps.

XP1010017.JPG

Vervolgens een plaat van plexiglas gemaakt, welke onderin het schip komt te liggen. Vervolgens 2 motorsteunen gemaakt en hier de motoren op gemonteerd. De steunen zijn aan de achterkant van de motoren bevestigd ivm de ruimte tussen de bodem van het schip en de onderkant van de motoren. Zo kan er later altijd nog een gleuf in het plexiglas gemaakt worden, mochten de motoren lager moeten komen. Tevens 2 zekeringhouders geplaatst tussen de motoren.

XP1010018.JPG

XP1010167.JPG

Steun voor de Boegschroef gemaakt, en daar enkele stroomaansluitingen op aangebracht voor o.a. de dekverlichting. Excuse voor de slechte foto kwaliteit. Boegschroef wordt tevens op de plexiglazen plaat bevestigd.

XP1010168.JPG

XP1010164.JPG

Dit is het geheel, wanneer de boegschroef bevestigd is, en de 2 hoofdmotoren. Tussen de hoofdmotoren is te zien dat er 2 aansluitpunten voor de beide accu's zitten. Onder de plexiglazen plaat lopen inmiddels de draden door, deze even vastgestipt met 3 seconden lijm op sommige punten. Op de 2e foto is ook te zien dat de binnenkant geschilderd is. 3 lagen, waarvan 2 lagen grondverf.

XP1010166.JPG

XP1010065.JPG

Plaatje gemaakt welke achterin komt te zitten. Hier komen de 3 regelaars (elke hoofdmotor 1, en de boegschroef 1), stuurservo en ontvanger op te zitten. Deze steun ligt er los in, op 2 steunpunten. Wanneer de paarse regelaar en de accu eruitgehaald worden, kan het plexiglas plaatje er uitgetild worden.

XP1010062.JPG

Dit is het uiteindelijke resultaat na het uitbalanceren van de motoren, en het plaatsen van de accu's. De accu's zijn geplaatst na de testvaart in het bad :D aangezien ik toen pas de definitieve plaats wist. Uiteraard van te voren wel gekeken waar ze ongeveer moesten komen.

Enkele foto's van de proefvaart en de bijpassende kist:
XP1010024.JPG

XP1010029.JPG

XP1010069.JPG

XP1010143.JPG

Heel mooi gedaan met het plexiglas, en de bedrading!
:teacher: Kan ik nog wel een hoop van leren. Ik ga het tenminste onthouden :wink:

Danku, plexiglas biedt het voordeel dat je ziet of er water onder zit, en je ziet wat er verder onder zit.

Gr, Martijn

Mijn complimenten!
De boot is aardig opgeknapt zeg.
Plexiglas...., nog nooit aan gedacht dat te gebruiken in de modelbouw.
Nuttige tip!

Grtz Ron.

@ the hawk

hier een aantal detail foto's van de binnenkant

XP1010171.JPG

XP1010172.JPG

XP1010180.JPG

De zwarte 'min' draad loopt naar voren toe. 1 van de rode draden loopt ook naar voren toe. Zekeringhouder zitten 6,3 A zekeringen in.

XP1010182.JPG

XP1010183.JPG

XP1010186.JPG

Onder de plexiglazen plaat zijn nog 2 extra stukken plexiglas geplaatst, ter versteviging. Vervolgens in het plexiglas draad getapt, zodat het metalen plaatje met 4 boutjes vastgezet/vastgedraaid kon worden.

XP1010187.JPG

XP1010195.JPG

@ Noname,

Mooie oplossing dat plexglas, zelf gebruik ik lexaan maar met de zelfde rede blijft het lekker transsparant :? tenzij je het niet te vol propt :D .

Maar een vraagje zijn dat wissel schakelaars tussen de accu aansluiting en de laatbussen ? en zijn die zo te verkrijgen in de handel. Want ze lijken mij vrij compact en makkelijk :wink:

Maar mijn complimenten voor de inrichting

Gr Martin

Hallo,

hoe verwerk je dat plexiglas? Op de foto's ziet het er echt kraakhelder uit op de randen.

Patrick

Ziet er goed uit !!!, maarre dat accupakket naast de regelaars, voor de ontvanger ??? toch niet nodig, zie dat je conrad regelaars gebruikt, hebben allemaal een bec functie..

Verder zou ik persoonlijk de ontvanger wat verder weg monteren van de regelaars ivm storingen, maar mijn complimenten verder..

Tom Boere

@ Martin '70
Tussen de accu's en laatbussen? wat versta je onder de laatbussen? overigens zijn alle materialen te koop bij bouwmarkten, speciaalzaken, etc

Zekeringen+ houder bij speciaalzaak/autozaak
Insteekhulzen (2x rood, 2x zwart) bij speciaalzaak (in verschillende maten)

@Perk
Het is 3mm acrylaat wat ik gebruikt heb. Het bewerken kan met bijna alle machines. Ik heb de volgende materialen gebruikt:
- Decoupeer zaag
- Afkortzaag en cirkelzaag met widia blad
- Powervijl
- Vijltjes, handschaaf en schuurpapier

Bij de cirkelzaag is het handig om een blok hout erover heen mee te laten glijden, zodat de zaag niet gaat slingeren (anders krijg je van die ruwe kantjes)

@ Tom Boere
Accu's en hoofdmotoren en verlichting is 12V, maar de boegschroef draait op 6.0 tot 7.2V ongeveer, aangezien een condensator zeer prijzig was, om 12V terug te brengen naar 7.2V heb ik dit niet gedaan. Uit mijn vorige modelboot had ik nog een regelaar van Rocraft en een accupaket 7.2V over, dus deze heb ik erin geplaatst (ook voor extra balast achterin het schip).

Bedankt voor de tip om de ontvanger verder weg te monteren ivm storingen, mocht ik hiervan last krijgen, dan zal ik dit zeker doen.

Mooi ! zo moet mijne ook worden :P maar dan groter.
Hoe heb je die rocar snelheidsregelaar vastgezet ?

@ Zwalleker

Grappig om je hier ook tegen te komen, ben benieuwd naar foto's of verslag van de sleper waar je mee bezig bent, hoe het wordt.

@Wouter Voorberg

Alle de 2 conrad regelaren zitten met 2 schroefjes vast, en de rocraft regelaar zit los in het gat, dit biedt de mogelijkheid om het plankje eruit te pakken, door de regelaar en accu pakket weg te pakken.

Voor degenen die ook eens met plexiglas willen gaan werken:

Wil je makkelijk en snel je randen mooi en glad maken ?

-even de gasbrander er langs halen !!!!!!!!!!

Back