Inbouwen apparatuur (servos etc) in gebagged vleugeltje

LO !

Ben aan het uitpielemuizen wat ik het beste kan doen. Ik ga nu een vleugeltje baggen waarin ik in de vleugel servo's, ontvanger en regelaar ga plaatsen straks....hoe doe je dat het slimst ? Maak je pockets vooraf aan het baggen, of ga je als het vleugeltje eenmaal uit de zak komt gewoon de frees erin zetten ?

Ik kan er niet zoveel over vinden op inet (maar ik kan ook niet zoeken, dat terzijde :D )

LO !

Ben aan het uitpielemuizen wat ik het beste kan doen. Ik ga nu een vleugeltje baggen waarin ik in de vleugel servo's, ontvanger en regelaar ga plaatsen straks....hoe doe je dat het slimst ? Maak je pockets vooraf aan het baggen, of ga je als het vleugeltje eenmaal uit de zak komt gewoon de frees erin zetten ?

Ik kan er niet zoveel over vinden op inet (maar ik kan ook niet zoeken, dat terzijde :D )

Je kunt beide doen! Ik heb bij mijn RDS de servos meegebagd! Maar dan moet je erg precies werken, er is dan mechanisch niet meer te korrigeren!
Bij mijn topdrive heb ik er gewoon de frees in gezet, wel vantevoren een malletje gemaakt! Regelaar en ontvanger zitten bij mij in de romp!

Een chirurgmesje gewoon in de vleugel zetten en uitsnijden wat nodig is.... geen frees van doen... ik was al aant wachten tot je een 1m vleugel zou maken met rolroeren! Hehe

Als ik effe mag zeuren op hoog niveau, dan heb ik wel een kleine toevoeging.

Bij de bouw van mijn skygefalletje heb ik gemerkt dat als je de servoruimte netjes op gewenste diepte uitfreest, ipv schuim overmatig wegpulkt, dat je dan een strakkere 'andere kant' krijgt.

Het restje schuim dat blijft zitten houd de huid beter in profiel.

Ik ga bij mijn Plankie het heel anders doen :teacher:

Ik ga de servo's (en draden) al inbouwen, en zorgen dat de servo-heveltjes 'ingeklapt' zijn. Dan vul ik de ruimte rond de servo-heveltjes op met iets wat er eenvoudig uit te halen is, en daarna plamuur ik alles. Na het baggen snijd ik bij de servo-heveltjes het glas open en pulk het plamuur er uit.

(de achterliggende reden is dat ik de gaten voor de servo's al gemaakt had en daarna besloot dat baggen toch beter was dan foliën)

Als dat maar goed gaat :hammer:

Back