inbus

Vreemd, :roll: heb ik voor de tweede keer een spinnerdop gekocht, zit er (weer) geen inbus sleuteltje bij. Het blijkt om maatje 2.75 te gaan en is in geen enkele bouwmarkt te krijgen. Heel Dordt omgespit, :evil: maar geen enkele winkel die deze maat verkoopt. Ook boutjes onder M3 is een probleem. Heeft iemand een oplossing?

mischien moet je eens kijken bij een gereedschappen handel voor bedrijven die hebben meestal dat soort rare maten op vooraad.
en die verkopen ook meestal aan particulieren.

EN HIERBIJ HEB IK MIJN HONDERDSTE BERICHT GEPLAATST :D :D

Je zult dit ook niet in de gewone handel moeten zoeken maar in je modelbouwwinkel !!!!, zijn nl amerikaanse maten en een beetje winkel (wij onder andere) heeft deze setjes met alle kwartse maten gewoon liggen.

Ook boutjes M2,5 en M2 vind je in de modelbouwzaak.......
Kleinere maten kun je bij Rob Sauerbier in zierikzee krijgen..........Peet..............8)

Okay, bedankt Powerpete. Dit had me een middagje "winkelen" kunnen besparen. Snel eens kijken of ik on line wat kan vinden.

Thanx,

Leen

pete zijn shop stuurt het ook probleemloos naar je op.
engelse inbus is normaal verkrijgbaar bij de gereedschap speciaalzaak.
ik heb een set die mij al lang uitstekend dienstdoet van bondhus, zonder er ooit een dol te hebben gedraaid.

Bij de Kijkshop (filialen overal in het hele land) verkopen ze een cassette (plastic doos) met aan de linkerzijde 15 inbussleutels van .028 tot 3/8 in., aan de rechterzijde 15 inbussleutels van 0,7 tot 10 mm,, alles van een goede chroom-vanadium kwaliteit. Naar mijn mening een "must" voor de echte modelbouwer. Ongetwijfeld zit hier de gewenste maat ook in.

Bedankt Paul,

Ben vanmiddag bij kijkshop geweest en de gezochte maten zaten er tussen. :lol: Nogmaals bedankt voor de tip.

Greetz,
Leen

z'n probleem heb ik dus ook al een keer gehad maar wel fijn zon modelbouwforum vind je teminste nog wat oplossingen :) das wel fijn iedereen helpt iedereen maar alvast bedankt voor de info die ik heb gevonden hier morgen even naar kijkshop. maar wat voor maat is dat nouw in inches?????????????

Back