Indeling van deze speedboot heeft iemand een idee?

Ik heb onlangs een speedboot gekocht van een mede forummer.Alleen zou graag willen weten hoe de boot er uigezien heeft. Als iemand me kan vertellen welk merk type boot dit is of een foto kan vinden dan hoor ik het graag.

bootachter.jpg

Laatst bewerkt:
Merk type van deze speedboot heeft iemand een idee?

komt mij heel bekend voor maar zou zo 1,2,3 de naam even nietmeer weten

Tjah de romp is van polyester en volgens mij hoort er een kapje over het motor uitlaat gedeelte. Zou graag een foto willen zodat ik weet hoe dat eruit gezien heeft misschien kan ik het kapje dan zelf wel gaan maken.

Is er nou daadwerkelijk niemand die mij het type of merk van deze boot kan vertellen of iemand die er misschien wat meer info over heeft? Er zit overigen een os max 45 H nitro motor in.

ik denk dat het een hele oude fsr-v romp is

in mijn ogen een puinhoop maar agh als je er geen wedstrijd mee gaat varen zal het vast leuk zijn om netjes te maken en ik heb geen flauw idee welk model romp dit is als er een .45 motor in staat is het in iedergeval een 7.5cc

Laatst bewerkt:
Indeling rc boot

Ja da boot is ook best een puinhoop hoor heb even op internet gekeken lijkt er inderdaad veel op maar welk type het nou is? Kan het zijn dat deze romp aan de bovenkant op de verkeerde plekken gaten zitten? en wat is nou de beste plek voor de servos en elektronica binnen zon romp tank etc? Want de servos zitten onder de uitlaat wat mij niet zon succes lijkt. Of zou het stuk achterin waar het ronde gat zit dat eruit moeten en op die plek de elektronica? Dit is wel wat ik veel op internet zie. Ik hoor wel weer of er nog ideeen over zijn.

ja de beste indeling is helemaal achterin een radio kamer maken in het midden van de romp de tanks en de motor op zijn plek laten staan.
kan het achter deel met dat ronde gat niet open dan ? neem aan dat daarje roer ook zit kan je misschien wat betere foto's posten

ja de beste indeling is helemaal achterin een radio kamer maken in het midden van de romp de tanks en de motor op zijn plek laten staan.
kan het achter deel met dat ronde gat niet open dan ? neem aan dat daarje roer ook zit kan je misschien wat betere foto's posten

Ja ik zal even een paar betere fotos posten van het achterste deel nee dat kan helaas niet open de tank ligt helemaal achterin wat me ook niet optimaal leek. Hij is overigens al gedeeltelijk gestript voor het schoonmaken het roertje kan je bijna niet bij komen die zit ongeveer ter hoogte van het gat wat achter bovenin zit. Ik ga nu direct even wat fotos maken en uploaden.

S7301791.jpg
S7301793.jpg
S7301794.jpg
S7301790.jpg

Hier even wat detailfotos van de speedboot. Zoals jullie misschien wel kunnen zien heb ik hem al gedeeltelijk gestript ga eerst de romp eens onder handen nemen en van een nieuw kleurtje en indeling voorzien is het verstandig aan de achterkant waar het gat zit gewoon een opening te maken met een deksel zodat ik daar de servos etc kan instaleren? Zie dit ook op fotos op internet lijkt me althans een stuk logischer.

Laatst bewerkt:
kijk eens bij mijn profiel daar heb ik ook een fsr boot staan in me foto album.
maar gewoon de achter kant open maken, plexiglas plaat erover met rubber en klaar is kees.
ik zal alles er uit halen en gewoon opnieuw in bouwen, motor steunen alles eruit!
ik zag ook dat je motor steunen door de romp zijn geboord is ook niet echt optimaal.
glad maken en gewoon steunen in lijmen.

kijk eens bij mijn profiel daar heb ik ook een fsr boot staan in me foto album.
maar gewoon de achter kant open maken, plexiglas plaat erover met rubber en klaar is kees.
ik zal alles er uit halen en gewoon opnieuw in bouwen, motor steunen alles eruit!
ik zag ook dat je motor steunen door de romp zijn geboord is ook niet echt optimaal.
glad maken en gewoon steunen in lijmen.

Ok dan ga ik de achterkant open maken en daar een plexi plaatje voor maken en zorgen natuurlijk dat het goed afgesloten is zet ik er ook nog een tussenschotje in. De motorsteunen gewoon lijmen met epoxy 2 componentenlijm? Heb het gezien ik moet er alleen nog even een kapje bij maken van polyester of lexaan of plexi plaat? Polyester zal wel het beste zijn denk ik.

jah epoxy 2k lijm kan inderdaad, of je gebruikt de lijm 700 van polyservice is dikker.
de epoxy 2k lijm kan je wel verdikken door middel van katoen vezels doe ik zelf ook met alles in lijmen.
als je een kap wil maken voor over de voor kant maakt het niet veel uit wat je gebruikt, of het nou polyester of koolstof of wat dan ook is het is wat jij het mooist en het makkelijkst vind ;)

wat voor motor wil je gaan gebruiken de zelfde die er al in stond?
want met zo'n boot is een gierblok (een vertandings overbrenging van 1 op 2 of iets zwaarder wel een must

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gave fotos hoor van je boot. Ja wil eerst dezelfde motor gaan gebruiken. Ik doe veel met rc wagens maar wilde ook eens een boot proberen maargoed dan moet niet alles lekken natuurlijk rond de uitlaat bochten die met folie vastzitten etc en pakkingen die stuk zijn overal olie en troep bah. Hoe heb jij dat zitten met die waterkoeling trouwens zie daar namelijk een extra tankje voor zitten. Die schroef as zit ook niet al te netjes erin met dat pijpje erbovenop waar je vet olie in kunt doe oid. Die van jouw ziet er idd zeer gelikt uit.

hey ries,
ik wist niet dat jij hier ook zat joh :p.
maare ik zie je wel in spaarnwoude met de 2e NK.
enne het is idd een heeeeeeeel oud rompje (tamiya fan)
hier vaarden ze vroeger mee, zo,n 25 tot 35 jaar geleden:rolleyes:.
het is om mee te beginnen meschien leuk om er wat ervaring mee op te doen. dus een beetje klooien met epoxie en zo.
kom maar eens kijken op 1 van onze wedstrijden, daar zul je zien dat de tijd en techniek niet heeft stil gezeten.
19 en 20 juni 2e NK spaarnwoude.
3 en 4 juli 3e NK alkmaar
22 aug traning alkmaar.
als je wilt komen kijken moet je maar even om het adres vragen waar het voor de tomtom makkelijk te vinden is. (heb het even niet bij de hand).

maare succes met je bootje.

gr Sander.

dan moet niet alles lekken natuurlijk rond de uitlaat bochten die met folie vastzitten etc en pakkingen die stuk zijn overal olie en troep bah. Hoe heb jij dat zitten met die waterkoeling trouwens zie daar namelijk een extra tankje voor zitten. .

maar dat is een flinke puinhoop dan maar ik heb mischien nog wel 2 leuke motortjes en 2 goede gierblokjes mocht je daar intresse in hebben is dat wel leuk voor in dat bootje heb ook nog een oude romp te koop liggen. en dat tankje wat jij ziet zitten voor in de neus bij mijn boot is een vlotter potje mijn tanks staan onder druk van de uitlaat zo word dat potje gevuld als deze vol is sluit de vlotter het tankje af zo komt er geen overtollige druk in de motor en is je motor veel fijner af te stellen.

maar dat is een flinke puinhoop dan maar ik heb mischien nog wel 2 leuke motortjes en 2 goede gierblokjes mocht je daar intresse in hebben is dat wel leuk voor in dat bootje heb ook nog een oude romp te koop liggen. en dat tankje wat jij ziet zitten voor in de neus bij mijn boot is een vlotter potje mijn tanks staan onder druk van de uitlaat zo word dat potje gevuld als deze vol is sluit de vlotter het tankje af zo komt er geen overtollige druk in de motor en is je motor veel fijner af te stellen.

Kan ik als tanks ook bijv 2 vliegtuitankjes nemen naast elkaar leggen en daar even een malletje voor maken zodat ze goed op hun plek blijven liggen? Er zit nu een kunstof flesje in die eigenlijk aan alle kanten lekt omdat een gedeelte van de dop is opgelost door de methanol en er zitten ook geen goede afdichtrubbers op. Ook de nippels zijn gemonteerd zonder rubbertjes ertussen wat mij overigens niet goed lijkt. Verder zat ik eraan te denken om er aan de buitankant een mooie tankdop op te maken. Dus een imbusbout als dop met een hol pijpje eronder en dat aan een slangetje richting de tank laten lopen. Uiteraard ook een rubbertje onder het boutje tegen lekken etc. En waar haal ik de tandwielen voor de motor vandaan zijn dat gewone tandwielen die je bijv kunt bestellen bij conrad. Die motorsteun is lijkt me wel te maken uit alu profiel dat heb ik nog wel en rubbers etc. Is hier ook een bouwtekening van te vinden steun+ tandwielen etc zodat ik weet welke maten en tandwielen ik ong aan moet houden? Hoor het wel weer even.

ik stuur morgen wel wt foto's door hoe het er uit ziet met de vertanding wat ik bedoel dat is best lastig om zelf te maken en de tandwielen zou je wel kunnen bestellen daar heb ik nog wel een adres voor

Back