indoor electro LB

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 17 nov 2006.

  1. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik heb een (papier) ontwerp gemaakt voor een PIC timer.
    De timer van Igor kan je ook instellen maar in mijn ontwerp kan je hem een tikje meer of minder geven.
    Dit lijkt me handiger dan de manier van Igor. Ook omdat je het toerental in de sporthal niet kunt meten.
    Laat even weten of jullie nog een slim idee hebben of op / aanmerkingen.
    De PIC heeft 1 drukknop door hier lang of kort op te drukken kan een keuze gemaakt worden.

    PIC timer

    Groet Robert-Jan
     
  2. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    @ Willi

    Es ist gelangen ich habe jetzt die CC Regler auf Governor Mode und bremse

    Ich hab Firmware V1.14 (nicht ohne Probleme) überschossen

    Gruß Robert-Jan
     
  3. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb aan Jean Marie Piednoir te kennen gegeven dat ik timers van hem wil kopen (jpiednoi@club-internet.fr). Dat is de timer die Jan Odeyn gebruikt voor zijn electro carrier. Is erg licht, dus ook bruikbaar voor indoor, soort tussenstekker tussen accu en regelaar (of regelaar en motor?). Ze zijn 25 euro per stuk. Ik heb JMP laten weten dat ik er 6 wil hebben omdat ik ze ook voor vrije vlucht electro wil gaan gebruiken (kan volgens hem goed). Ik wacht nog op reactie van hem voor info hoe ik ze moet betalen). Lijkt me voor mij beter van een bewezen ontwerp uit te gaan, want ik ben niet zo thuis op gebied van electronica. Ik wacht de ontvangst af en dan zien we wel weer.
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Past niet, hou je 1 draadje over..
     
  5. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    poep ik vond hem al zo goedkoop
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  7. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Hoi Theo

    Ik had het al aangepast ik dacht meer aan deze
    regelaar
    weegt 7,1 gram
    Bij de motor staat 8 ampere dus zou deze goed moeten zijn.
    Loet gebruikt hem ook

    Die ander weegt 21 gram

    Groet Robert-Jan
     
  8. Willi Schmitz

    Willi Schmitz PH-SAM

    Lid geworden:
    15 jan 2006
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Heinsberg-Karken
    Hallo Robert-Jan.

    Bedankt für die Mitteilung! Bei welchem Regler ist dir das gelungen und kann man es wiederholen? Oder war das ein one-off? Ich wäre an einem solchen Regler mit Governer-mode und Bremse interessiert!

    Groetjes
    Willi
     
  9. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Hallo Willi

    Ich hab ein Standard Castele Creations Phoenix 45 A Regler.
    Ich hat Firmware Version V1.51(bèta).
    Und hab ein downgrade gemacht nach Version V1.14.

    Wie gesagt nicht ohne Probleme.

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49633

    Was bei mir am beste funktioniert hat ist mit die Batterie an geschlossen.
    Seit Vorsicht Motor abnehmen oder die Propeller abnehmen. Weil die Motor kann spontan drehen.

    Gruß Robert-Jan
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Willi, dass geht mit alle castle regler, aber du must dan zuruck nach software version 1.14. Die regler kanst du programieren mit de castle-link. When du so einem regler hast und keiner castle-link dan probier mahl bei Wolfgang von Hobby-land oder when du im nicht erreichen kanst dan kanst du mir auch mailen, Von Heinsberg zu mir ist nur eine halbe stunde fahrt.
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Maple= Ahorn, Amerikaans Esdoorn. Maar vergeet niet dat ik daar 10cc kisten aan vlieg. Tot 6cc zou ik zonder twijfel ook grenen gebruiken. En depron indoor durf ik ongezien aan een balsa handvat te vliegen.

    Valt jullie trouwens op hoe zuiver Igor dat schuim dwarrelding door de figuren stuurt? Hij hoort niets voor niets bij de beste piloten die we op dit moment in Europa hebben...

    @Theo & Willi, leuk dat jullie via het forum hebben kennisgemaakt. Jullie wonen inderdaad vlak bij elkaar.
    Willi en ik waren toch maar mooi bij de eerste 4 electro vliegers ooit op een WK F2B :proost:
    Dat de resultaten nog niet helemaal in de pas liepen met het enthousiasme mag de pret niet drukken.
    Even voor de duidelijkheid, Willi staat links en ik helemaal rechts:
    [​IMG]

    @Willi: Hast' den Cardinal wieder einigermassen im Originalform zurueck?
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, ik was de testpiloot en twee (eigenlijk drie zaken werden het model (tijdelijk) fataal:
    De hal was te laag, de lijnen waren te lang en het model (een holiday) had een asymmetrisch profiel. Dit gecombineerd met een motorregeling niet door de piloot zelf (geeft een te lange reactietijd, als je roept 'gas terug', ben je eigenlijk al te laat) maakt in combinatie met een erg ongevoelige besturing dat je hulpeloos tegen de plafondornamenten aan wordt gekwakt terwijl je met vol down de lift van het (op dat moment overpowerde) model niet kunt tegensturen.
     
  13. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik heb een video maar even verplaatst naar de volgende pagina bij mij beginnen ze beide tegelijk af te spelen


    [video width=400 height=350:e64f926728]http://pub.olive.cz/igor/8.wmv[/video:e64f926728]

    Video slow setup


    Groet Robert-Jan
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dit staat Igor dus te sturen in deze video, hij begint bij de staande acht (fig.11). De vorige video zijn de figuren daarvoor. (1 t/m 10)
    [​IMG]

    Hatte ich auch nicht im F2B Modell. Der Erik Janssen hatte nur ein Testexemplar gemacht, das uebrigens einwandfrei funtioniert hat: http://airtoimedia.nl/web/upload/bruno/motorrem.MOV
    Ich hatte in Valladolid einen Kontronik Jazz 55-6-18 Regler, der neben Governor auch eine Elektrobremse hat (alle Kombinationen sind einzeln einstellbar)
     
  15. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Bruno met de CC regelaar kan het ook.
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De komende dagen en het komende weekend moet ik maar eens gaan bouwen aan de geplande en "ongeplande" projecten. Als eerste staat die F-16 van Roel op de planning voor het weekend. Dan nog een model voor MBA, en een nieuwe indoor kist voor 10 december. Het indoor lijnkistje gaat er wel ergens tussendoor zodra ik de tekening krijg van Raymon. Ik ga denk ik de shockwave gebruiken, eventueel een beetje aangepast. Dit model is iets kleiner en lichter dan een normale shockflyer. In het begin zal ik met een zender en ontvanger de regelaar gaan aansturen en als dan alles goed gaat dan met de schakeling van Robert-Jan. Als motor en regelaar komen de chipsledden met 8x4,3 prop en de CC phoenix 10 met 2 cellen kokam 350 in het model.
     
  17. Willi Schmitz

    Willi Schmitz PH-SAM

    Lid geworden:
    15 jan 2006
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Heinsberg-Karken
    Hallo Bruno!

    Nein, der Cardinal ist noch nicht fertig! Aber er wird schon werden.

    Frage zu deinem Kontronic Regler: Ist das ein serienmässiger Regler, der Governermode und Bremse kann, oder hast du am Programm des Reglers etwas geändert? Kann man den Regler in dieser Form kaufen?

    Groetjes
    Willi Schmitz
     
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ist der serienmässiger Regler, mit der ProgCard koennen alle Parameter einzeln eingestellt werden. Aber der Robert Jan hat mittlerweile herausgefunden wie er die Castle Creations Regler auch so eingestellt bekommt....
     
  19. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    @ bruno

    Geplaatst: Vr December 01, 2006 12:44 am Onderwerp:

    Kon je niet slapen?
     
  20. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik ben niet geabonneerd op dit onderwerp dus nu pas een antwoord. Ik gebruik een 2S accu van zowel 350 als 620 Mah op een 6 mm 80 cm spanwijdte shocky-achtig ding. Dit radiomodel is met accu 180 gram en vliegt prima met de setup die hierboven beschreven is. Maar voor een lijnbestuurd model zou ik kiezen voor een 3S accu. Als radiokistje ben ik niet geintereseerd in 3 loopings achter elkaar.
    Deze setup heb ik gemaakt omdat het goedkoop is, niet overpowered (overpowered, dan weet ik wel wat anders) en je er toch alles mee kan vliegen. Een iets sterkere motor is de A2406-32T Brushless Outrunner 1150KV van RC-Technics (16,75 euro) en die vlieg ik op een zelfde soort shocky (wel iets zwaarder)
    Inmiddels heb ik een vermogen uitgegeven aan goedkope motoren en regelaars en moet misschien maar eens een LB modelletje bouwen.
     

Deel Deze Pagina