Sal vloog met een Ikarus model, de 'Shock Flyer Superstar' en dat zag er gewoon goed uit!
Wie weet, ik denk niet dat ik er geschikt voor ben, volgens mij zou ik na 3 rondjes al omvallen (duizelig).
Het zag er in elk geval indrukwekkend uit, van Salvatore iets indrukwekkender dan van Theo (sorry Theo

) en als je zo'n man bezig ziet (beiden overigens) begrijp je ook wat voor onzin de opmerking van Jantje16 was. Ja sure, met een trainer een paar rondjes om jezelf heenvliegen, onder begeleiding.. dat zal best lukken. Maar een vierkante acht, cubanen, loopings, inverted.. denk dat je heel wat depronsnippers hebt gefabriekt voordat de helft van dat lijstje je lukt
@Niek:
Als timer zou je een simpel picje (=programmeerbaar CPU chipje) kunnen gebruiken. Wat ik zag was een goed zichtbare LED bovenop het toestel. Toestel neerzetten, inschakelen, dan gaat de timer lopen. Naar de gewenste plek lopen en dan wordt throttle rustig opgebouwd tot het gewenste toerental. Als het goed is, vlieg je dan. Dan ga je vliegen en na een ingestelde tijd gaat de LED branden zodat je weet dat je aan landen moet gaan denken. 1 16F628 picje, een uurtje programmerwerk, 2 of 3 condensatortjes, een ledje en een weerstandje, en je bent klaar.. totale kosten, exclusief het werk zelf, zal rond de 10 euro liggen maximaal.
Het programmeren kun je zelf, hiervoor hoef je voor dit soort projectjes geen assembly te 'spreken'. Dat kan gewoon in picbasic:
www.picbasic.nl. De gratis versie kan tot 50 regels code en daarin redt je dit programmaatje makkelijk. Bedenk je dat PWM slechts 1 instructie is.