Indoor ontvangers + ESC's

Het valt me op dat er in de diverse draadjes veel geschreven wordt over motorisering en batterijen en maar weinig over lichte ESC's en ontvangers. (Ik heb geloof ik alles wel gelezen in de electro-vlieg-rubrieken maar kom er niets over tegen).
Ik doel op spullen voor IFO's, Ennu's, Tiny's etc.
Ik ben wel erg benieuwd waar een ieder mee vliegt, waar mensen tevreden cq minder tevreden over zijn.

Laat het horen, ik wil graag van jullie leren voor dat ik ga investeren.

(Ik vlieg tot nu toe alleen buiten met Pibros, Speed400, RX Webra Nano6, GüntherProp, 7x500AR)

Mijn regelaars zijn allemaal van Schulze. Indoor die kleine Slim 10 en voor de andere modellen steeds groter.

Mijn indoor r/c set bestaat uit: Hitec Feather ontvanger, HS-50 servo`s,
en een Slim-10be snelheidsregelaar.

Als je dus ook gelijk interesse hebt in indoor vliegen, ik ga in midden nederland (amersfoort) een nieuwe club oprichten, kijk maar is onder indoor/parkvliegen--indoor vliegen in Amersfoort....

Groeten (en WELKOM),
Dave

Ik heb een hekel aan Schulze regelaars. Ze zijn ontworpen voor elektro zwevers en hebben een onderspannings afslag die heel vroeg optreed zodat je met je elektro zwever nog een uur kunt sturen op de resterende BEC capaciteit. In de toepassing waar in ik ze gebruikte (weinig cellen, grote belasting en model aan de prop laten hangen) sloeg de regelaar steeds af terwijl de akku nog half vol was, wat weer een seismografische inslag op de staart sectie van het model tot gevolg had.(Volgens sommigen was ik al jarenlang aan het oefenen in het verticale landen)
Elk jaar in april in Dortmund ruilde ik ze weer in bij Ulf Herder voor nieuwere versies die dat euvel volgens zijn zeggen niet meer vertoonden, maar eigenlijk werden ze in dat opzicht alleen maar slechter en ben ik met Schulze gestopt. Sinds vorig jaar vlieg ik met de Robbe RSC 110, deze slaat niet af maar regelt de motor netjes terug zodat de BEC spanning op 5V blijft tot de akku helemaal leeg is. Dit betekent dat je hem niet in een elektro zwever mag zetten, maar is perfekt voor indoor. Kost ongeveer 25 Euro.

Te koop: Handje vol slim (Zeg maar dom) 18 regelaars van Sch...ze, allen reeds ingecrashed, met automatische tailslide functie.

Ik heb belangstelling, neem ze as zondag maar voor een tweede hands prijsje mee. Altijd leuk voor mijn 2 sp400 zwevers.

Nee Arjen, er staat geen 'B..tser!' op mijn voorhoofd!

Niek zei:
Nee Arjen, er staat geen 'B..tser!' op mijn voorhoofd!

Jij probeert eventuele reacties al voor te zijn? Waarom zou alleen Arjen dat denken :twisted: ?

Gebruik de slim 18's tot nu toe indoor met relatief weinig problemen (sinds ik met indoor acro mijn accu niet meer leeg vlieg). voor gewoon rondvliegen is er met zo'n Schulze niets mis; acro met beperkingen.

Ontvangers: PIco 4/5 of modernere 5/6; webra nano5......

Gebruik in indoor/park modellen nu altijd Jeti rex5+ ontvangers.
Heb tevens goede ervaring met MPX pico 4/5.
Webra nano voor buiten no probem maar voor binnen no way, daardoor was ik bijna van plan om met indoor te stoppen :?

Regelaar Schulze slim10 en Jeti JES050, naar volle tevredenheid 8)

Back