Indoor Oracle Challenger tekeningen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door prop-er, 28 feb 2006.

  1. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  2. Wobben

    Wobben Guest

    [​IMG]

    Die van mij, in aanbouw :)
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.471
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nice
    het rc servo`s?
    hoop dat je net een paar goeien hebt die van mij heb ik gebruikt voor nieuwe motoren voor de x-twin ;)
     
  4. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Ziet er goed uit! Nu nog een mooi kleurtje!

    Niks mis met HetRC's.
     
  5. Wobben

    Wobben Guest

    De cover is een beetje lelijk gemaakt, lijm sijpeld er door heen :(

    Voor de rest goede servo's volgens mij! :)
     
  6. riechert

    riechert Guest

    Lol ding ! 8)
    Al gevlogen ? :)
    Was van plan er ook 1 te bouwen :D tekeningen liggen al klaar :p

    Grtn Riechert

    (trouwens, geen struts tussen de vleugels ?)
     
  7. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Ziet er leuk uit ja, op welke accu ga je vliegen Wobben? 2s 3s? En hoe denk je dan op power uit te komen?

    Groeten IJsbrand
     
  8. Wobben

    Wobben Guest

    Typhoon 60 - 3 c 450 mah.
    Of 2c - 700mah.


    Geen idee hoe dit zal vliegen. Struts moeten er nog op.
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    @ wobben
    warom heb je koolstof voorlijsten gedaan? Bij de meeste dubbeldekkertjes s dat niet nodig, en het orgineel heeft het ook niet.
    En je propellor zit verkeerd om op die foto ;)
    trouwens een erg grote propellor niet? (10 X6 toch?)
    Ik vlieg mijn Python P60 op 2s 450 met een 9x4,7.
    (je bedoelde python en niet typhooon toch, op de foto ziet het er erg als een P60 uit)

    Heeft hij ondertussen al gevlogen?
     
  10. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    @Nando,

    Als je geen koolstof voorlijsten en achterlijsten neemt worden de vleugels toch enorm slap ?
    Waar zou je dan de stevigheid vandaan moeten halen ? Alleen 3mm depron is te zwak.

    @Wobben,

    Mooi toestel !
    Maar waar haal je de stevigheid vandaan ? Amstel76 is ook met het zelfde toestel bezig maar de romp en de staart blijven erg slap.

    Heb je er nog ergens anders koolstof latten inzitten ?
     
  11. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik ben inderdaad met dit model bezig en de staart is nog niet echt stijf.

    Zo ver ben ik nu:
    [​IMG]

    De achterkant van de romp is al versterkt met een balsa driehoek latje.
     
  12. wes

    wes

    Lid geworden:
    25 okt 2005
    Berichten:
    205
    Locatie:
    lunteren
    maken jullie er ook geen koolstof langs de vleugel.
    ik heb de smove gemaakt maar daar zat ook geen koolstof aan maar de onderste vleugel brak wel.
    em ja dan gaat de bovenste ook en dan hou je er niks meer aan.
    greetingzzzzz wesley :!: :D :) :? :oops:
     
  13. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Jawel hoor maar bij mij zit er alleen balsa op omdat onze modelbouwwinkel niet het juiste koolstof had.

    De romp torst erg ten opzichte van de vleugels, ik denk dus dat ik nog een kruis hier ga inzetten.
     
  14. Cpt. Ed

    Cpt. Ed Guest

    Volgens mij heb je bij een dubbeldekker shocklfyer helemaal geen koolstof strips nodig. Je kunt met rond koolstof een kruis maken tussen de struts en de romp. Deze 'doos - constructie' voldoet prima. :lol:

    Greetz
     
  15. riechert

    riechert Guest

    Hoi,

    Ik ga hem vandaag verder bouwen, maar ik weet nog niet precies wat voor koolstof ik erop moet doen, of 3 mm voorlijst ? of kruis tussen vleugels ? of allebei ?

    Grtn Riechert
     
  16. riechert

    riechert Guest

    Hallo,

    Ik ben ondertussen al een stukje verder :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben zelf aardig tevreden :p met de stift :!: :lol: Moet onderhand ff een paar nieuwe halen :? :lol:

    Ik wou dit schema er een beetje op prutsen:
    http://www.billhempel.com/planes/pitts/index.htm

    Grtn Riechert :)
     
  17. riechert

    riechert Guest

    Het schiet al lekker op ! :D
    De vleugels al uitgesneden en onderkant al "ingekleurd". :lol:
    Ik was van plan eerst alles te kleuren en dan de roeren uit te snijden. :wink:

    Foto`tje van hoe ver het nou is:

    [​IMG]

    Begint er al op te lijken. :)

    Grtn Riechert
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik doe met mijn dubbeldekkertje's altijd een kruis tusssen de vleugels, 1,5mm van midden bovenin tot buitenkant onderin en 1mm voor de andere 2.

    Ik heb nog nooit in een dubbeldekkershockflyer koolstof LE of TE gedaan en nog nooit een vleugel gebroken (oke 1 keer een scheur in de onderste :lol:)

    Ik doe altijd wel een tesa doorzichtig plakband LE erop.
     
  19. wes

    wes

    Lid geworden:
    25 okt 2005
    Berichten:
    205
    Locatie:
    lunteren
    woh ik vind hem echt mooi! :!: :D
    ik zit er over te denken om hem zelf ook te maken!
    ziet er leuk uit greetingzz wesley!
     
  20. riechert

    riechert Guest

    Hoi,

    Heb even snel een foto met de webcam gemaakt(sorry voor de slechte kwaliteit :lol: ), voor hoe hij er nu bij staat :)

    [​IMG]

    De kruisverstevigingen zitten erin, maar die zie je niet op zo`n "goede" foto :p
    Ik heb besloten er toch geen voorlijst op te doen :wink:

    Grtn Riechert
     

Deel Deze Pagina