Indoor/outdoor 3D trainertje?

Hoi allemaal,

Ik zoek een goedkoop instap modelletje om te gaan leren 3D vliegen, en heb zelf al n beetje gezocht.

De eerste is de T3D II, een gedeeltelijk EPP toestel met een echt vleugelprofiel waardoor die buiten ook redelijk presteerd. Licht genoeg om met een geretimede 380 motor en een 1024 prop en een 3:1 gearbox goed te presteren kwa verticale klim en prop hangen. Het enige probleem is, de enige leverancier die ik ken is in amerika, en post uit amerika, breek me de bek niet open.

Toen riep iemand dat de U-Can-Do 3D EP een goed toestel was, en dat is ook zo. Hij vliegt redelijk goed op zn brushed motortje, en je kan em opvouwen zoals je wil, kapot kan ie niet. Maar de ritssluiting zo groot als moeders tas vind ik er slecht uitzien. En omdat et vliegtuig zo enorm flexibel is, is et moeilijk om alles op zn plek te houden denk ik. Bovendien is lipo ook niet echt lekker als zn omgeving zo kan buigen en deuken.

Ik heb ook nog de Zoomzoom 4D gezien, die is volledig EPP maar die vind ik vrij duur voor 4 stukken plat schuim en 2 wieltjes.

Dus, wie kent er een goedkoop maar stevig toestelletje waar ik als beginnend 3Der veel plezier aan heb? Et liefst eentje die buiten in de achtertuin ook aardig uit de voeten kan op n mooie zomer dag. Owja, et moet ook nog n beetje betaalbaar blijven om et hierheen te krijgen, dus liefst eigenlijk alleen uit nederland, belgie, duitsland (en sommige chinezen, die zijn soms ook goedkoop in verzenden). Kwa vorm kijk ik niet zo nauw, als et maar leuk is om te vliegen, dus n dubbeldekker of n yak ofzo is allemaal goed.

Wie kan een paar voorstellen doen?

Grtz,
Sven

ZoomZoom4D is DE trainer, kijk maar naar het ellenlange draadje op RCGroups....
Mocht je 'm te duur vinden dan heb ik nog wel een leuke tweedehands...
Crash niet meer zo veel dus Depron werkt hioer nu ook ;)

Peter

Ehh, de zoom heeft wel degelijk een profielvleugel....

Hij is leuk, maar vliegt et ook met brushed motors? Zijn er mischien zoomzoom clones tekoop? Want 60 euro is nogsteeds n beetje aan de hoge kant, voor alleen n doosje schuim. (er zijn n hoop andere epp toestellen tekoop waar wel n motor bij zit, voor bijna dezelfde prijs, dus aan et materiaal kan die prijs niet liggen)

En een 2ehands trainer, tsja.. :P Ik heb toch liever nieuw denk ik, maar bedankt voor et aanbod.

En die winkel ziet er leuk uit, de prijs is wel leuk inderdaad (en niet alleen die zoom trouwens!), maar dr staat ongeveer niks bij van informatie, nieteens spanwijdte. :P Die T3D II die ze op www.allerc.com aanbieden is ook voor t grootste deel EPP, heeft profiel en komt compleet met aandrijving, en die kostte maar 69 dollar. Is zoiets niet in nederland te krijgen? Dat vliegtuigje lijkt mij perfect, maar de verzendkosten nekken de leuke deal.

Dromen mag altijd. :) Als ik de keuze had zat ik denk ik allang in hongkong of ergens in los angeles ofzo. ;) Maar voorlopig moet ik t maar effe doen met ons kouwe kikkerlandje tot ik met pensioen mag. En dat duurt nog n laaaaange tijd, dus ik maak er maar t beste van.

Weet er iemand of er in duitsland ofzo mischien een T3D-II clone tekoop is?

Ik heb in de catalogus van towerhobbies zitten bladeren, en Great Airplanes heeft ook n mooie, maar die is helemaal van EPS gemaakt, en dat is denk ik dat breekbare spul, toch?

De U-can-do 3D EP kan inderdaad mooi vliegen, maar ik vind de flexibele romp niet zon succes. In et filmpje zie je em helemaal vervormen als een servo aan de staartvlakken trekt. En ik denk dat et n beetje gevaarlijk is voor lipo (stel dat et zou knakken net waar die lipo zit.) Bovendien vind ik die cockpit insert veel te groot waardoor die vrij lelijk wordt. (mijn mening)

Vleugels van dat materiaal, romp van EPP, en n iets mooier model, dat zou ik een ideaal vliegtuig vinden.

Back