indoor pylon-racer met cd-rom motor

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door ron van sommeren, 19 nov 2002.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  2. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    als we zo gaan beginnen heb ik er nog wel een voor je ook een erg leuk toestel effe naar deze link gaan en naar de su- 31 video's kijken erug gaaf

    http://www.extremeteam.info/
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die Suhkoi is als bouwdoos te verkrijgen bij hun maar ik vind hem wel erg duur, net zoals de door hun ontwikkelde Firefly (IFO-cloon)
     
  4. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    pylonrace

    Ik heb ook wat leuke filmpjes om mijn site en foto's van pylon wedstrijden. 8)
    www.pylonrace.cjb.net

    groeten Martijn
     
  5. Ja, die suckhoi vind ziet er echt de moeite uit, spijtig van de hoge prijs. Intussen is er wel al een plan verspreid. Welliswaar nie het origineel plan maar een kloon ervan. Er vliegt reeds één nepversie van de suchhoi en deze was zo te lezen ook echt een succes. Ik denk dat is ook eens een poging ga wagen die suckhoi te bouwen. Maar dan niet met de aanbevolen hackermotor, maar met 2*speed300 vertraagd naar dezelfde as met een 11/4.7 gws schroef. Ik denk dat ik hiermee meer dan voldoende trekkracht heb maar een hoger gewicht. zie:

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=893

    Ik denk dat ik toch nog maar even ga wachten tot het eerste prototype van dat plan gebouwd vliegt. Dan ben ik toch al iets zekerder dat het goed is.

    groentjes, Niels
     
  6. jetpower

    jetpower Guest

    weet je mischien ook het internet aderes van die gasten :?: :D
     
  7. jetpower

    jetpower Guest

    dank u
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Bedenk wel dat die Suhkoi voor het Indoor vliegen hier (volgens de regels in Alphen) te zwaar is en ook een te groot motor vermogen heeft.
     
  9. Ja, denk ik ook, het is geen echte slowflyer maar een toch nog redelijk trage parkflyer. Er is nog wel mee in een zaal te vliegen maar het wordt toch gevaarlijk. Tenzij je continu hooverd natuurlijk :D

    :twisted: Niels :twisted:
     
  10. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    ik zit er over te denken om de su-31 na te maken maar ik zit met een probleem waar kan ik styropor kopen voor de romp en heeft iemand enig idee van wat voor materiaal de vleugel ribben zijn gemaakt zoals jullie zien als jullie op de link (of naar de foto kijkt als die het doet teminste) klikt zie je dat ze een roze kleur hebben.

    iemand
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&postid=608422#post608422

    [​IMG]

    groeten geoffrey
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het lijkt op roofmate maar als ze dat gebruiken wordt het vrij zwaar. Ik zou daar 3 of 6 mm Depron voor gebruiken of zoals de Amerikanen Fanfold (Dit is ook een roze schuimsoort die zij veel gebruiken ipv Depron)
    Ik persoonblijk zou die vleugel opbouwen uit een Depron ligger met Depron ribben en als bespanning een laag Selitac die je zo om de vleugelheen kan vouwen.
     
  12. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    er was toch een bouwmarkt (gamma?) die roze depron 8ige platen verkocht?

    mschn is het hetzelfde :roll:
     
  13. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Denk dat het inderdaad hetzelfde is. Ik had echter begrepen dat gamma dat niet meer verkoopt.
     
  14. @Theo

    Zou je iets meer details kunnen geven over jouw bouwvisie? Depron ligger? Een latje depron is toch veel minder sterk dan balsa? Wat is selitac? Waar haal je dat? Jouw manier intereseert mij omdat er geen bespanning meer aan te pas komt. En de bespanning is zowat het duurste van heel het vliegtuig.

    @iedereen:

    Mijn besluit staat vast: ik zal een su 31 bouwen met 2* speed 300 en 7à8 cellen 600 AE. Na de examens begin ik eraan! :roll: Nog een paar weekjes geduld...
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Effe wachten, door bedrijfs ongevalletje een lichte hersenschudding op gelopen (nu weet ik ook weer dat ik die heb). Zodra ik daar geen last meer van heb zal ik snel een vleugel in elkaar stelen en foto's ervan maken. Ik moet ja toch een vleugel maken voor dat intrekbaar landingsgestel van 3 gram.
     
  16. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    blauwschuim

    Ik heb dit roze roofmate nog nooit bij de Gamma gezien maar, het roze roofmate is ook in het blauw vaak bij de bouw van huizen te vinden.
    Er is vaak wel een stuk over wat je mee kan nemen. :)
    Roofmate is wel iets zwaarder dan depron maar veel sterker.

    Groeten Martijn
    www.pylonrace.cjb.net
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Een foto van die bewuste sukhoi
    [​IMG]
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Theo, wat doe jij met je geschudde hersens (voor zover aanwezig :wink: ) achter de computer?

    Rust houden, in bed, en zelfs niet met een slowflyertje achter je huis rondtuffen...

    (spak iemand die zijn eigen raad niet opvolgt :oops: )
     
  19. jetpower

    jetpower Guest

    wie heeft er een tekening of maatschets voor de sukhoi 31

    alvast bedankt :?: :D
     

Deel Deze Pagina