Indoor pylonrace Veendam?

Oke, allemaal de zomer in het hoofd? Lekker buiten fladderen met een indoorkistje op zo'n zwoele windstille zomeravond. Heerlijk nietwaar?
Het indoorseizoen is achter de rug maar er zullen ongetwijfeld net als ik mensen zijn die ver in het achterhoofd alweer plannen hebben voor de komende herfst als we weer voor het eerst in de zaal gaan.

Welnu:
Diegene die Marcel heeft zien vliegen met z'n EDF 50 aangedreven kistje heeft kunnen zien dat met een simpele constructie prima te vliegen is en dat het motortje toch heel wat in z'n mars heeft. Nu kwam bij mij het volgende idee boven drijven. In de ruime Veendamhal twee ballonnen oplaten aan een crepepapier lint tot een hoogte van 4 meter en dan met EDF-jes racen. Ik ben niet op de hoogte van de pylon regels maar gelijk starten en zien wie het eerst 10 ronden heeft gevlogen lijkt me een leuke spannende en ontspannende bezigheid. Weer eens iets anders dan achter elkaar aan rondjes draaien. Model maakt niet uit zolang hij maar aangedreven wordt door 1 enkele EDF-50.

Lijkt mij lachen!!!!!!

Zo, nu hebben we weer wat om over na te denken als we straks liggen te luieren in de zon.

Moet dat per se met een EDF 50?
Nogal "makkelijk" aan te komen hier in nl! :?

ps: er zijn 2 typen EDF 50, de EDF 50 en EDF 50 A.
de laatste geeft (met proper ducting!!) nog meer power.

Dus je basis regel klopt al niet...

voor zo iets alleen de motor, de prop en de accu aan banden leggen de rest aan de deelnemers overlaten

Niet direkt zo negatief Niek. Aan de EDF 50 is makkelijk te komen. Ik heb er meerdere gezien in Veendam en bij RR is ook alles van GWS te krijgen, en bovendien tegen geringe verzendkosten te halen uit Japan. Maar er wordt over nagedacht al en dat is net wat ik wilde. :lol:

Martijn
Waarom mijn idee van de EDFjes? Ik hou het graag goedkoop. Niet dat het motortje gratis is maar het Kistje waar Marcel mee vliegt is snel te bouwen, goedkoop en bied veel mogelijkheden tot variaties. De snelheid is ook weer niet te hoog. Vergelijk het met een solexrace. Veel lol staat boven topsnelheden. Bovendien vind ik het raggen in zo'n zaal niets.
Doordat er ongetwijfeld schade zal zijn na een race moet je het op eenvoudige kistjes houden. Ook zal er zeker wel eens een kistje richting publiek gaan en met zo'n klein licht kistje ZONDER snijdende prop zijn de risicos voor de toeschouwers klein. De zaal is ook weer niet zo breed dat er 3 linten de lucht in kunnen.

Zo doen als ik op filmpjes op ezone (sorry ik weet niet meer waar) gezien heb met allemaal dezelfde modellen en aandrijvingen, dan komt het dus neer op de vliegkunsten van de deelnemers.

dus bijvoorbeeld allemaal met een slow-mo met speed 280 met gunther.

Zoiets Theo ja. Voordeel boven de Slowmo vind ik toch het geringe gewicht en de niet uitstekende propbladen. Maar je boodschap is duidelijk. De bedoeling is ook niet echt er een superwedstrijd van te maken. Iedereen moet deel kunnen nemen. Van beginner tot expert. Juist die beginner waar ik mijzelf ook tot reken kan wel eens een kistje richting publiek laten gaan. Vandaar dat bij mij de veiligheid ook bovenop staat.

Met het normale Indoor publiek (Allemaal ook indoor vliegers) meestal niet zo een probleem. Deze weten wat ze moeten doen als een model afdwaalt.

Harold; Ja, zoals jij een Arjen letterlijk moesten doen voor die IFO de afgelopen keer in Markelo.

Zelfs ik met mijn reputatie heb dit nog nooit zo raar voor elkaar gekregen..
Piloot bleef ontdanks enige verwensingen van onze kant gewoon zo doorvliegen...
Tot ie in het plafond vast kwam te zitten
:twisted:

Back